Nowy produkt – jak go wypromować na Facebooku?

Wymyśliłeś, albo wprowadzasz do swojej oferty nowy produkt. Wiesz, że drzemie w nim potencjał. Co zrobić aby zainteresować nim również Twoich odbiorców. Facebook się przyda tylko co konkretnie zrobić aby produkt wypromować na Facebooku z polotem i skutecznie? Copywriting produktowy może się przydać, ale to nie wszystko.

Jak wypromować produkt lub usługę na Facebooku – strategia

Niecierpliwisz się i chcesz pokazać produkt światu, ale napij się melisy i usiądź. Naprawdę skuteczne działania zawsze są poprzedzone opracowaniem strategii.  Najpierw Buyer Persona. Kto tak naprawdę jest potencjalnym odbiorcą tego towaru? Jakie być może ma zainteresowania? W jaki sposób jest aktywny na facebooku, tzn, co go najbardziej interesuje, w jaki sposób spędza czas? Wszystko to będzie przydatne w ustaleniu profilu potencjalnego nabywcy- zyskasz wskazówki jak zaprezentować produkt w sposób naprawdę kuszący 🙂

Promowanie produktu na FB – tajemnica czyli nie wszystko od razu

Zarówno w życiu, jak i w Social media pewna doza tajemniczości to jest coś, co nas pociąga. Wzbudzenie zaciekawienia, szczypta niepewności działa na wyobraźnię i bez wątpienia zwraca uwagę. Wykorzystaj tę cechę ludzkiego umysłu. Często stosowaną taktyką jest np. pokazanie fragmentu – pudełka, opakowania czy samego produktu i zapytanie czy mają pomysł jest. Użytkownicy zazwyczaj lubią się bawić w zgadywanie (tym bardziej, jeżeli przy okazji można zgarnąć jakiś fant ; )) Może to być seria postów jakiś czas, połączona z komunikatem, że to niespodzianka dla klientów, że jesteście tym zachwyceni i macie nadzieję, że klienci będą również… że już wkrótce etc. Umiejętnie podsycajcie zainteresowanie.

Uwaga -ludzie zostawiają komentarze? Fantastycznie! Odpowiadajcie na każdy, wchodźcie z nimi w interakcję.

Content is king czyli zadbaj o treść

Już przy okazji wpisu na temat robienia dobrych opisów do e-sklepu wspominałam, aby unikać frazesów typu najlepszy, najwspanialszy, najpiękniejszy etc. Wszyscy mają coś najlepszego, najwspanialszego. Te określenia tak bombardują ludzi ze wszystkich stron, że jedni już dawno przestali zwracać na to uwagę, a inni wręcz dostają wysypki. Zamiast tego podkreśl to, co ten produkt wyróżnia. W modzie jest ekologia , a ten produkt jest Eco Friendly? Podkreśl to zarówno jeżeli chodzi o plakaty, infografiki jak i opisy produktu. Skup się na konkretnych zaletach, a nie pustych, oklepanych zlepkach słownych.

Jak wypromować produkt na Facebooku? Przypominać o nim!

Sporo firm jeżeli chodzi o promowanie robi jeden podstawowy błąd. Persona ustalona, kampania ruszyła, tajemnica – obecna, element zaskoczenia- obecny, produkt wszedł na rynek, chwycił i …. i nagle cisza. Działania z promowaniem produktu na fb często ustają z dniem wprowadzenia go na rynek. To niedobrze! Co jakiś czas przypominaj o tym produkcie. Dodawaj korzystne informacje na jego temat, wyłów jakąś pochlebną opinię, zrób inspirującą sesje zdjęciową.

To tylko ogólny zarys działań – nie poruszyłam tutaj kwestii konkursowych (ludzie uwielbiają konkursy, ale warto sprawdzić jak organizować konkursy na fb aby były fajne dla klienta a sobie nie napytać biedy), ani kampanii Facebook Ads.  Reasumując- ustalcie do kogo kierowany będzie produkt, zrozumcie go, a potem… zaciekawcie i zaskoczcie. A przy tym bawcie się dobrze!

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *