Transkrypcja nagrań a SEO i pozycjonowanie

Transkrypcja podcastu i nagrań, tylko po co?

Jeżeli jesteś podcasterem, lub dzielisz się swoją wiedzą publikując filmiki w internecie, zapewne zdajesz sobie sprawę jak potężną dozę wiedzy potrafisz „sprzedać” w jednym odcinku. Szkoda tylko, że algorytmy indeksujące nie biegają po podcastach i po nagraniach audiovideo, czyli tym samym nie indeksują ich zawartości. Oznacza to, że przekazywane przez Ciebie super treści nie tylko nie wpływają na pozycję Twojej witryny, ale i nie dotrą do potencjalnych odbiorców którzy być może byliby zachwyceni Twoim podcastem, ale co by nie robili nie mogą na niego trafić w wynikach wyszukiwarki. Sprawa będzie mieć lepszy obrót jeżeli poświecisz nieco czasu i zamieścisz transkrypcję nagrań.

Transkrypcja podcastu i pozycjonowanie

Transkrypcja, czyli zamiana mowy w tekst jest czasochłonna. Być może zdziwisz się jak bardzo. Jakieś 30 minut podcastu do którego co prawda się przygotowywałeś, ale sam w sobie minął Ci niewiadomo kiedy, może oznaczać… kilka godzin przepisywania i redagowania. Wiadomo, przekaz mówiony może być niedoskonały,w toku transkrypcji usuniesz wszystkie „eee”, „yyy” czy poprawisz przejęzyczenia. Tak, transkrypcja to pożeracz czasu, ale gra jest warta świeczki.  Otóż powstały w toku transkrypcji artykuł zawiera coś cennego a mianowicie – frazy kluczowe. To dzięki nim boty mogą naprowadzać wyszukujących użytkowników na Twoją witrynę.  W swoim przekazie zawarłeś odpowiedź na często wyszukiwane przez użytkowników zagadnienie? Dzięki transkrypcji już będą mogli do Ciebie trafić.

Transkrypcja nagrań a linkowanie wewnętrzne

Wartościowa zawartość Twojej witryny oraz generowany dzięki temu duży ruch to czynniki dzięki który zacznie ona lepiej rankować w wynikach wyszukiwania.Wiedziałeś, że przepastną transkrypcję możesz wykorzystać do linkowania wewnętrznego? To już wiesz. Oczywiście nie ma co przesadzać. Rozsądnie umieść kilka linków kierujących do odpowiednich miejsc w ramach Twojej strony.  Jest to ważne ponieważ linkowanie wewnętrzne pomaga botom w indeksowaniu serwisu. To kolejny powód dla którego transkrypcje i SEO tak się lubią.

Nie tylko SEO – jakie inne korzyści niesie ze sobą transkrypcja podcastów?

Nie samymi ukłonami w stronę indeksacji stron żyje człowiek.  Zamieszczanie transkrypcji podcastów ma również inne zalety.

  • Udostępnianie treści – i … recykling treści.  Gdy swój treściwy wywód masz uwieczniony w formie transkrypcji możesz go wykorzystać do tworzenia ebooka, newslettera, prezentacji czy choćby infografik. Możesz bazować na nim tworząc kolejne wpisy na blogi, czy przygotowując kolejny podcast o zbliżonym temacie. W części branż, bywa, że wszystko szybko się zmienia dlatego transkrypcja to też możliwość aktualizowania pewnych pojęć.
  • Będziesz odpowiadać większej ilości odbiorców – przyznam szczerze. Osobiście nie cierpię audiobooków, nie przepadam za podcastami etc. Szkoda mi czasu, wolę czytać. A czytać nie dość, że lubię to i robię to szybko – preferuję podcasty czy wystąpienia do których dołączono transkrypcję właśnie. Pozwala mi to na szybkie zorientowanie się w najważniejszych wątkach i dotarcie do info, które mnie interesuje.

Ciekawi jestesmy, czy dbacie o transkrypcję do swoich materiałów?

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *