Klątwa wiedzy, a SEO

Z pojęciem „klątwa wiedzy”spotkałam się ostatnio dwukrotnie.  Za pierwszym razem w książce autorstwa Joanny Wryczy-Bekier „Magia słów”  o której mowa była w ostatnim wpisie. (btw – polecam ją copywriterom i wszelkim osobom pracującym z tekstami).  Autorka opisała sytuację jaka miała miejsce na prowadzonych przez nią warsztatach pisania tekstów internetowych. Wykład zaczęła od tematyki SEO , opowiadając, że można pisać zarówno dla ludzi i wyszukiwarek. Na sam koniec bardzo rozległego i bogatego w wiedzę z zakresu optymalizacji stron www wykładu padło nieśmiałe pytanie z sali które niemal zbiło z nóg prowadzącą „Ale co to jest SEO?” Autorka była tak za pan brat z tematyką SEO, że założyła iż wszyscy zebrani doskonale wiedzą co to jest. I bardzo się zdziwiła. Za drugim razem natknęłam się na opis owej przypadłości w książce „Piękny styl” autorstwa Steven’a Pinker’a.

Na czym polega klątwa wiedzy?

Gdy wiedza z danej dziedziny jest dla nas łatwostrawna i dostępna na codzień, możemy odnieść mylne wrażenie, że dla innych również. Cóż, gdy już posiądziemy wiedzę z danego zakresu, ciężko nam sobie przypomnieć jak wiele odcieni zieleni mieliśmy w tej dziedzinie kiedyś i mamy trudności aby wczuć w rolę osoby która dopiero po tę wiedzę sięga. Niby mówimy w tym samym języku, ale jednak się nie rozumiemy. Klątwa wiedzy to płodna matka wielu nieporozumień.

Szkolenie optymalizacja konwersji w Kolbuszowej z Moniką Kołodziejczyk

Optymalizacja konwersji o niej pisze się dużo, słyszy się dużo, a przede wszystkim do niej się dąży. Dla każdego właściciela sklepu internetowego lub dla zespołu zajmującego się marketingiem jest to zarazem cel i wyzwanie.

Analityka webowa to bardzo przydatne narzędzie, którego wyniki umiejętnie zinterpretowane pozwolą właśnie na optymalizację konwersji.

W czwartek 25 października odbyło się szkolenie z optymalizacji konwersji. Uczestników szkolenia, w świat analityki internetowej z wykorzystaniem Google Analytics wprowadziła Monika Kołodziejczyk specjalistka w tej dziedzinie.

Warsztaty – Podstawy SEO – Kolbuszowa 20 lipca

Optymalizacja stron internetowych – dla czego warto to znać?

Biznesy wszelkich maści wyczuły w internecie dogodne środowisko. Zagnieździły się tam i odpowiednio pielęgnowane rosną w siłę. Jako, że w internecie miejsca starcza dla wszystkich, konkurencja jest duża i co chwilę jej przybywa. Jak się wyróżnić? – to dobre pytanie, natomiast ważniejszym może być „Jak dać się znaleźć”. Do tego dać znaleźć się szybko, łatwo, sprawnie i w odpowiedzi na konkretne zapytanie i nie generując dużych kosztów. Optymalizacja stron internetowych stanowi odpowiedź. Szkolenia SEO to dobra okazja aby przyswoić podstawy i by później móc piąć się w górę.