Transkrypcja podcastów, dlaczego warto to robić?

Podcasty to fantastyczna forma przekazywania wiedzy. Ujęte w odcinki, filmiki w wersji audio-lub audio-video zyskują rzesze odbiorców. Tylko jak zdobyć więcej odbiorców skoro jeżeli chodzi o nagrania a SEO występuje jeden zasadniczy i poważny problem?

Podcasty vs SEO i pozycjonowanie

Bez względu na to jak fantastyczny i wartościowy był podcast, niestety prawda jest taka, że boty wyszukiwarek go nie indeksują. One się nim nie żywią 😉  To tak jakbyś wszedł do restauracji gdzie menu, choćby najwspanialsze jest dla Ciebie niewidzialne.Wejdziesz, nie zobaczysz nic i sobie pójdziesz gdzie indziej, tak właśnie działają boty.   Podcast naszpikowany jest treścią, niby jeż kolcami jednak dla algorytmów nie istnieje, więc sam z siebie, mimo fenomenalnej treści pozycjonować się nie będzie. Czy musi przepaść w odmętach internetu? Nie. Jest pewno rozwiązanie dzięki któremu upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu: zaspokoisz potrzeby użytkownika jak i „nakarmisz” boty. Jest to transkrypcja nagrań.

 

Content marketing – szkolenie z Łukaszem Kołodziejczykiem

Content marketing czyli marketing treści zajął sobie królewskie miejsce w branży internetowej. Odpowiednio sporządzony, soczysty content jest czymś co przyciągnie użytkownika jak i też polem do indeksacji dla botów. Jak wykorzystać jego potencjał aby przyniósł jak najlepsze efekty? Wiedzy w tej kwestii nigdy dość, dlatego kiedy tylko możemy, bierzemy udział w szkoleniach i warsztatach.
O meandrach content marketingu 5 grudnia opowiedział Łukasz Kołodziejczyk, specjalista SEO/SEM na szkoleniu organizowanym z ramienia ThinkDigital Academy. Nazwa warsztatu brzmiała:   „Content Marketing – Jak poprzez właściwie przygotowany content lepiej docierać do odbiorców i poszerzać zasięg swojej marki?” Czego można było się dowiedzieć na szkoleniu?

O czym każdy zajmujący się content marketingiem wiedzieć powinien

Łukasz Kołodziejczyk wyjaśnił, że skuteczny content marketing musi wspierać się na kilku filarach. Przede wszystkim:

1. Musimy określić DO KOGO kierujemy treść, czyli : kim jest nasz odbiorca. Pozwoli to na zidentyfikowanie tego, jakie są jego potrzeby.
2. Cel – co chcemy osiągnąć poprzez dany content?
3. Jak chcemy dotrzeć do odbiorcy czyli ustalamy strategię.
4. Wiemy do kogo, wiemy po co – teraz czas zastanowić się co muszą zawierać treści, aby zainteresować odbiorcę?
5. Jakimi kanałami dotrzeć do odbiorców treści
6. Analityka – co przynosi najlepsze efekty? Analitykę można potraktować jako taki marketingowy rachunek sumienia 😉