Dlaczego nie ma mojej firmy w Google?

W dobie cyfryzacji, obecność firmy w sieci jest nie tylko pożądana, ale wręcz niezbędna. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, dlaczego mimo posiadania strony internetowej, ich firma nie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Czy to oznacza, że Google nie widzi ich firmy? Czy może jest coś, co robią źle? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania, analizując najczęstsze przyczyny niewidoczności firmy w Google. Przyjrzymy się takim aspektom jak brak wizytówki w Google Moja Firma, niewłaściwe słowa kluczowe, brak optymalizacji SEO, kopiowanie treści, długie czasy ładowania strony, a nawet możliwość nałożenia bana. Ponadto, podpowiemy, jak zwiększyć widoczność strony w Google, aby przyciągnąć więcej potencjalnych klientów.

Ogromna ilość biznesów przeniosła się do Internetu. Nawet biznesy działające stacjonarnie, lokalnie, siedzą jedną nóżką w Internecie które jest potężnym narzędziem do budowania wizerunku, promocji i zdobywania nowych klientów. W Internecie starczy miejsca dla każdego, to prawda, tylko wśród obfitej konkurencji nie tak łatwo się przebić w wynikach wyszukiwania. Masz firmę, masz swoją witrynę, odpalasz Google robisz kontrolne wyszukiwanie i zonk – nie ma Ciebie! Następuje wtedy galopada myśli, dlaczego Google nie widzi mojej stronyDlaczego strona firmy nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania?  Strona taka piękna, widoczność strony w google miała być, a jednak jej nie ma? Poniżej zebrałem możliwe powody dlaczego tak się dzieje.

Dlaczego Google nie widzi mojej firmy – czyli jak poprawić widoczność strony w Google

Brak wizytówki w Google Moja Firma

Jeszcze nie masz takiej wizytówki? Załóż(założenie jest darmowe)! Mało tego: regularnie ją prowadź, dodawaj zdjęcia, wpisy. Dzięki temu zwiększy się Twoja widoczność lokalna, zaprezentujesz się większej ilości potencjalnych klientów. Wizytówka może odegrać pewną rolę w pozycjonowaniu Twojej strony firmowej! W Google Moja Firma założysz nie tylko wizytówkę, ale obecnie i witrynę internetową, którą warto założyć nawet wtedy gdy dysponujesz już stroną. Dotrzesz do dodatkowej liczb użytkowników, oraz będziesz mógł zamieszczać linki prowadzące do treści na Twojej witrynie ( w pozycjonowaniu linki ze stron zewnętrznych mają spore znaczenie) . Pozycjonowanie lokalne również się przysłuży Twojemu biznesowi!

Brak odpowiednich słów kluczowych i brak optymalizacji pod kątem SEO

Żeby Google wiedziało czego dotyczy strona trzeba mu o tym powiedzieć. Powiedzieć używając słów kluczowych. Słowa kluczowe w optymalizacji stron internetowych mają znaczenie… no, kluczowe. Przydatna będzie analiza tego jakich słów używa konkurencja, oraz za pomocą jakich słów wyszukują ludzie i wziąć to pod uwagę.  Dajmy na to, masz sklep medyczny i posiadasz w asortymencie “rajstopy uciskowe 2 stopnia kompresji” – sęk w tym, że Twoi klienci szukając takich rajstop wpisują zazwyczaj “pończochy na żylaki” i to jednak tej mniej profesjonalnej frazy warto używać, aby wyświetlać się na zapytania potencjalnych klientów. Niektórzy doradzają rajd krajoznawczy po forach internetowych lub grupach na fb aby dowiedzieć się jakich fraz używają internauci szukając konkretnego produktu lub usługi.

Brak dobrej jakości treści na stronie i kopiowane treści

Treść strony jest bardzo ważna i ona również ma wpływ na widoczność strony w google Opisy kategorii, artykuły zawierające odpowiednie słowa kluczowe, odpowiadające na konkretne zapytania które nurtują też użytkownika to przepis na wędrówkę do góry jeżeli chodzi o wyniki wyszukiwarki. Treści powinny być:

  • odpowiednio długie
  • naturalnie nasycone słowami kluczowymi – brak umiaru w używaniu słów kluczowych odbije się czkawką. Możesz zrazić i użytkowników strony Twojej firmy, a i samo Google wykoncypuje, że coś tu jest nie tak
  • regularnie dodawane –  Google premiuje żyjące, często aktualizowane strony
  • unikalne – co to znaczy? Częstą praktyką jest kopiowanie opisów udostępnionych przez producenta. W konsekwencji identyczny opis masz Ty i pół Polski  Boty napotykając na identyczny content na wielu witrynach firm uznają, że nie ma co rankować tych treści, a to znaczy że strona firmy nie pojawi się w wynikach wyszukiwania

Strona długo się ładuje

Google jest nastawione na użytkowników, w tym na ich wygodę. Z tego też względu strony których czas ładowania jest zbyt długi w pozycjach w wyszukiwarce lecą w dół, na łeb, na szyję. Zadbaj o to, a zobaczysz różnicę jeżeli chodzi o pojawienie się w Google.

Może masz bana?

Mogło się zdarzyć tak, że na skutek niedozwolonych działań na stronę nałożono filtr(nie wyświetla się na frazy na które powinna) lub bana. Jak to sprawdzić? Wpisz ” site:” po czym wstaw adres strony Twojej firmy. Zatwierdź  i wszystko stanie się jasne.

Brak fanpage, firmowego profilu na facebooku

Co rusz napotykam na osoby przeciwne facebook’owi. Mają prawo, a może nawet i rację jeżeli chodzi o niektóre aspekty?  Zwrócić jednak należy uwagę na fakt, że facebook jest niemal wszędzie. Kto jeszcze nie słyszał sloganu “Jak nie ma Cię na facebooku to nie istniejesz”? Co jak co, zdecydowanie odnosi się to do firm. Większość osób korzysta z FB na bieżąco, przegląda dla zabicia czasu – warto wiec wykorzystać możliwości facebook’a. Dzięki temu budujesz wizerunek, prezentujesz swoją ofertę, masz możliwość promowania swojej firmy, oraz prezentowania ich szerszej publiczności(daj znać na Facebooku, że jest coś nowego na Twoim blogu firmowym – jeżeli będzie to przydatna treść możesz liczyć na to, że internauci będą ją podawać dalej). Poza tym daje to ludziom możliwość szybkiego skontaktowania się z Tobą za pomocą messengera lub opcji “zadzwoń”. Ten kolekcjoner danych osobowych zdecydowanie się przysłuży jeżeli chodzi o widoczność strony w google.

Reasumując, dlaczego powyższe 2 argumenty są ważne? Im więcej Google będzie miało informacji na temat Twojej firmy, tym większa szansa, że uzna ją za rzetelną i warta do zaproponowania użytkownikom. Uwaga! Ważna jest spójność informacji. Pamiętajcie aby dane na wizytówce, w katalogach stron, na facebooku były spójne tzn. ten sam numer telefonu, ten sam adres. To jest wtedy znak dla wyszukiwarki, że chodzi o JEDNĄ firmę, a nie o kilka różnych i pozytywnie to wpłynie na pozycjonowanie. Masz gdzieś inny, nieaktualny numer telefonu? Napraw to. Napotykając na taką niezgodność Google dojdzie do wniosku, że chodzi o różne firmy.

Jak zwiększyć widoczność strony w Google – podsumowanie

Jak widać jednoznacznej odpowiedzi na zagadnienie ” dlaczego nie ma mojej firmy w Google” nie ma. Wyżej podałam te najczęściej występujące błędy, może dotyczą one i Twojej witryny? Reasumując, aby Google polubiło Cię bardziej warto zadbać przede wszystkim o :

  • obecność w Google Moja Firma, na Facebooku i innych mediach – koniecznie z zachowaniem spójności danych(ta sama, nazwa, dane kontaktowe)
  • odpowiednią optymalizacja pod SEO
  • unikalne treści –  nie kopiuj jak stado innych. Poświęć trochę czasu, pozmieniaj a ta praktyka zapunktuje

Zobacz inne artykuły