Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu internetowego wg raportu Senuto

Spis treści

Ruch organiczny jest kluczowym źródłem wizyt w każdym serwisie e-commerce. Prowadząc sklep internetowy warto wiedzieć, jak go optymalizować i pozycjonować, aby być wysoko w wynikach wyszukiwania. Polska firma Senuto prowadzi platformę, która wspomaga działania SEO w kontekście marketingu internetowego. Dysponując wiedzą opartą na danych statystycznych przygotowała raport “e-commerce w Polsce 2021. Sklepy internetowe z najlepszym SEO”.

Miłą niespodzianką jest uplasowanie sklepu naszego klienta ePrezenty.pl na 203 miejscu. To dowód na to, że warto inwestować w działania SEO. Dzięki nim można wiele zyskać.

Jak branża e-commerce ma się w naszym kraju i jak prowadzić wysokowartościowy serwis? Przeczytaj nasz artykuł!

Czego można się dowiedzieć z raportu?

Raport Senuto to niemal 300 stron wiedzy na temat branży e-commerce w Polsce. Przeanalizowanych zostało aż 87 489 serwisów sprzedażowych. Jego główną częścią jest ranking TOP 500 najlepiej wypozycjonowanych sklepów internetowych w organicznych wynikach wyszukiwania. Na czołowych miejscach uplasowały się serwisy, które doskonale potrafiły wykorzystać potencjał SEO. Oprócz tego w raporcie można znaleźć także ranking liderów branż, który przedstawia najlepiej widoczne sklepy internetowe w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy branżowe i wiele innych. Jednak co dokładnie wpływa na wysoką pozycję w Google?

Sklep internetowy - na jakiej platformie go założyć?

Budowanie wysokiej widoczności w Google trzeba zacząć przede wszystkim od stworzenia sklepu internetowego. Wyposażony we wszystkie niezbędne funkcje w dużej mierze ułatwi Ci prace nad jego SEO. Jednak na jakiej platformie go założyć? W Polsce bardzo dużą popularnością cieszą się takie serwisy, jak:

  • Shoper,
  • WordPress,
  • czy PrestaShop.

Niezależnie od tego, którą platformę wybierzesz na każdej z nich możesz stworzyć sklep online z bardzo wartościowym SEO. Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź nasz artykuł, w którym dokładnie opisujemy jak założyć sklep internetowy.

Optymalizacja sklepu internetowego

Prowadzenie własnego sklepu internetowego nie jest prostym zadaniem. Trzeba przebić się w ciasnym rynku e-commerce, aby dotrzeć do potencjalnego klienta. Jak wiadomo sprzedaż w Internecie zaczyna się w wyszukiwarce, jednak by znaleźć się w jego wysokich wynikach potrzebna jest prawidłowa optymalizacja sklepu internetowego. Jakie czynniki mają na nią wpływ?

  • podział produktów na konkretne kategorie,
  • przyjazny adres URL,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • odpowiednio zoptymalizowane treści,
  • struktura i formatowanie tekstów,
  • czas ładowania strony,
  • responsywność.

Prawidłowo zoptymalizowany sklep internetowy powinien sprawnie działać pod kątem technicznym, ale to jego SEO jest tutaj kluczowe. Bardzo często optymalizacja wymaga wiele czasu – szczególnie, jeśli serwis jest mocno rozbudowany.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Zakładając sklep internetowy należy zadbać o jego pozycjonowanie. To skuteczny sposób na dotarcie do większego grona potencjalnych klientów. jakie korzyści niesie ze sobą pozycjonowanie sklepu internetowego?

  • Będzie bardziej rozpoznawalny,
  • wzrost ruchu na stronie – konwersja,
  • większą liczbę potencjalnych klientów,
  • wzrost zysków ze sprzedaży,
  • zaufanie wśród klientów,
  • wzrost indeksacji produktów.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, jednak nie posiadasz wiedzy jakie działania podjąć, by zwiększyć pozycję wśród wyników wyszukiwania, skorzystaj z pomocy specjalistów.

Zdobywaj informacje i wykorzystuj dane

Raport z Senuto rzuca dużo światła na branżę e-commerce. Jest obszerną bazą wiedzy na temat kondycji i trendów w polskim e-handlu. Jeżeli i Ty myślisz o założeniu sklepu internetowego, koniecznie zapoznaj się z jego wnioskami. Warto do niego zajrzeć nie tylko po to, aby poznać TOP 500 najlepszych polskich sklepów internetowych, ale również obowiązujące na rynku standardy czy też związane z przebywaniem na nim wyzwania.

Zaciekawił Cię nasz artykuł? Pobierz także raport Senuto.

Informacje o autorze