Spis treści
Prowadzisz stronę na Facebooku swojej firmy? Może zajmujesz się prowadzeniem stron na portalu dla swoich klientów? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco to prawdopodobnie prowadzisz także kampanie Facebook Ads, a to oznacza, że ten artykuł jest skierowany do Ciebie.
Mimo wielu starań kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów, a reklamy nie trafiają do docelowych odbiorców, na których najbardziej zależy Tobie lub Twoim klientom? Czy słyszałeś czym jest Pixel Facebooka? Jeśli jeszcze nie wdrożyłeś go na swojej stronie koniecznie przeczytaj ten artykuł!
Z pozoru niewinne “coś” w rzeczywistości jest ogromnym narzędziem, które zrewolucjonizuje Twoje działania w kampaniach Facebook Ads oraz zmieni sposób docierania do docelowej grupy odbiorców.
Pixel Facebooka to niewielki fragment kodu, który należy zamieścić na stronie internetowej. Dzięki wdrożeniu pixela masz możliwość monitorowania oraz analizowania zachowania i danych dotyczące odbiorców. Jakie informacje uzyskasz? Między innymi dowiesz się, kto i jaką konkretną stronę odwiedził lub np. czy zapisał się do newslettera.
To nie wszystko! Ten niepozorny wycinek kodu JavaScript doskonale sprawdza się w kampaniach remarketingowych – pozwala docierać do odbiorców, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę, opuścili koszyk zakupowy lub porzuciły formularz kontaktowy w trakcie jego wypełniania.
Osoba, która odwiedziła stronę internetową od razu zostaje zarejestrowana przez Pixel, a następnie powiązana z kontem na Facebooku. W ten sposób możesz dodać użytkownika do grupy remarketingowej i kierować do niego swoje reklamy. Być może ponownie odwiedzi Twoją witrynę i skusi się na wysłanie zapytania lub dokonanie zakupu, który poprzednim razem porzucił.
Co ważne – pixel zbiera i gromadzi dane na temat użytkownika, ale nie zachowuje ich “na zawsze”. Okres przechowywania informacji na temat odbiorcy wynosi 180 dni.
Dla niektórych Pixel Facebooka może wydawać się narzędziem zbędnym – właśnie w ten sposób sami ograniczamy docieranie do potencjalnych klientów. Poprawne wdrożenie pixela daje ogrom możliwości i znacznie poprawia efekty pracy, a przy tym dociera do osób, które już podjęły pewną interakcję z witryną.
Osoby, które już kiedyś odwiedziły Twoją stronę lub sklep internetowy, podjęły próbę wysłania zapytania w formularzu kontaktowym lub np. porzuciły produkty w koszyku to użytkownicy, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji. Być może poprzednim razem coś innego zwróciło ich uwagę, dlatego dobrze byłoby o sobie przypomnieć. Właśnie w tym momencie warto utworzyć kampanię remarketingową kierując reklamy na Facebooka, ale również w Messengerze, na Instagramie i Audience Network.
Poprzez Pixel Facebooka możesz stworzyć odpowiednią grupę docelową oraz oszacować i zoptymalizować budżet reklam targetując je na użytkowników, którzy pozwolą nam uzyskać wyższą niż do tej pory liczbę konwersji.
Dzięki pixelowi możesz docierać do:
Tak naprawdę możesz docierać do przeróżnych grup odbiorców, które udało się stworzyć na podstawie informacji zebranych przez pixela.
Jeśli już przekonałeś się do tego, że pixel rzeczywiście jest niezbędnym narzędziem w tworzeniu kampanii na Facebooku musisz go w kilku krokach wdrożyć.
Z kodu pixela zdecydowanie powinien korzystać każdy Social Ninja zajmujący się tworzeniem kampanii czy to na swojej stronie, czy na stronie swoich klientów. Na podstawie zebranych danych możliwe będzie utworzenie grup odbiorców, którzy już wykazali pewne zainteresowanie stroną internetową. Co więcej, w ten sposób dopasujesz budżet kampanii oraz zwiększysz konwersję. Testuj i zwiększaj efekty swojej pracy.