Spis treści
Wizytówka w Google – niby taka niepozorna, a dająca tak wiele możliwości, jeżeli chodzi o lokalne promowanie Twojego biznesu. W takim razie jak poprawić pozycję wizytówki? Kiedy użytkownik szuka usług i produktów na danym obszarze, Google podpowiada konkretne miejsca. Wizytówka Google sprawia, że przedsiębiorstwo częściej wyświetla się w wyszukiwarkach. Co więcej, GMF jest też sposobem na uzupełnienie działań pozycjonujących w organicznych wynikach wyszukiwania, również jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne. Zwróćcie uwagę, że wizytówki przeważnie wyświetlają się nad wynikami organicznymi – jeżeli nie masz takiej wizytówki załóż ją koniecznie, jest to bezpłatne.
Masz już taką wizytówkę? To fantastycznie. W takim razie zadbaj o nią odpowiednio, aby wyświetlać się jak najwyżej. Użytkownicy są leniwi, często nie chce im się wyświetlać wielu wyników – jak to w życiu bywa, zwyciężają Ci którzy są w czołówce. Jak więc poprawić swoją pozycję w Google Maps?
Aby w pełni wykorzystać potencjał wizytówki, dokładnie ją uzupełnij. Zawrzyj tam nazwę firmy, dane adresowe, kategorię (branżę) w którą wpisuje się Twoja działalność. Zamieścisz tam również adres swojej strony internetowej, co więcej w ramach wizytówki w szybki sposób możesz taką stronę, co prawda prostą, ale funkcjonalną wykonać samemu. Warto zamieścić godziny otwarcia firmy. Ważne jest też aby opisać, czym się zajmujesz (używając fraz kluczowych). Koniecznie dodajcie też zdjęcia – budynku w którym mieści się Twoja firma, zespołu przy pracy lub zespołu pozującego przy logo firmy. Wizytówki ze zdjęciami mają większe „wzięcie”. Coraz większym powodzeniem cieszą się też krótkie materiały video. Zrób mały eksperyment i jako dodatek do plakatu informującego o jakimś wydarzeniu, dodaj krótkie nagranie z Tobą w roli głównej gdzie z uśmiechem zapraszasz na ów event – może jest to forma która bardziej odpowiada Twoim odbiorcom.
Często obserwuję, że działania wielu firm w obrębie wizytówki kończą się na jej założeniu. No co, jest? Jest. Więc niech sobie wisi Tymczasem Google premiuje wizytówki które „żyją”, na których coś się dzieje. Pojawiają się wpisy, informacje o nowościach, wydarzeniach etc.
Po wejściu w panel administracyjny swojej wizytówki, kliknij „Utwórz wpis”. Możesz umieścić tam informację o wydarzeniu, nowościach, promocjach, a także wklejać swoje wpisy i przekierowywać na bloga. Promując firmę nie ograniczaj się tylko do insta i FB – pamiętaj aby wrzucić coś również na wizytówkę.
Pojawiające się opinie klientów sprawiają, że wiarygodność firmy wzrasta. Ważne jest też to kiedy odpowiadasz i jak na nie odpowiadasz. Reaguj szybko, odpowiadaj regularnie. W przypadku opinii negatywnej trzymaj nerwy na wodzy i z kulturą dąż do rozwiązania problemu. Negatywne opinie są dla użytkowników szczególnie interesujące i z uwagą będą czytać Twoją odpowiedź. Już niejeden przedsiębiorca strzelił sobie w kolano dając się sprowokować i wciągnąć w niezbyt miłą wymianę zdań. Kiedyś już pisaliśmy jak reagować na negatywne opinie w sieci, zerknijcie.
Google umożliwia zalogowanym użytkownikom kierowanie pytań do danej firmy. Podobnie jak w przypadku opinii ważna jest tutaj szybka, jak i merytoryczna odpowiedź.
Dobrze zastanów się wypełniając profil, tak aby móc możliwie uniknąć zmian w najbliższym czasie. Wizytówki z dłuższą historią osiągają lepsze pozycje w mapach. Wszelkie zmiany sprawiają, że wizytówka na jakiś czas może „zlecieć” .
Reasumując: