Spis treści
Opis kategorii do sklepu internetowego – po co go robić, skoro i tak tego nikt nie przeczyta, tylko od razu skupi się na liście produktów? Z jednej strony racja. Opisy kategorii to nie to co interesuje klienta, sęk w tym, że to właśnie dzięki niemu potencjalny klient może trafić na Twoją stronę internetową.
Wszak to właśnie wyszukiwarka sprowadza część klientów – algorytmy indeksujące wczytują opisy kategorii i analizują czy zawarte tam treści odpowiadają zapytaniu internauty.
Opis kategorii ma za zadanie wskazać algorytmom co dana strona zawiera. Dzięki temu roboty mogą ją sprawniej przypisywać do zapytań użytkowników. Innymi słowy, dzięki odpowiednio sporządzonym opisom kategorii pozyskujesz ruch z organicznych(czyli tych darmowych!) wyników wyszukiwania.
To nie wszystko. Opis może również nakreślić zawartość kategorii użytkownikom, lub nawet pełnić funkcję edukacyjną, jeżeli odpowiedziano w nim na kilka pytań które najczęściej nurtują użytkowników, gdy o danych produktach mowa( a to również świetnie działa na SEO).
To jest najważniejszy powód który powinien Cię przekonać do zadbania o opisy. Dzięki odpowiednio napisanym treściom, możesz zyskać cenne frazy kluczowe na których Ci zależy, nawet te z tzw długiego ogona(np. skórzane buty dla dzieci polskiej produkcji) które zazwyczaj ciężko jest umieścić w nazwach, a warto byłoby się na nie wyświetlać.
Co więcej opis kategorii to również znakomite pole do popisu jeżeli chodzi o linkowanie wewnętrzne, które również jest niezmiernie istotne jeżeli chodzi o proces pozycjonowania witryny internetowej. Możesz w nich umieszczać odnośniki do innych kategorii, aby skuteczniej kierować do innych podstron tak użytkowników, jak i algorytmy indeksujące.
Gdy już się okazało, że opis kategorii ma ogromny potencjał, warto byłoby go należycie wykorzystać. Co więc powinno znaleźć się w opisie? O czym należy pamiętać przy ich tworzeniu i czym się kierować?
Przede wszystkim warto pamiętać, że piszesz nie tylko dla robota wyszukiwarki, ale i dla użytkownika z krwi i kości. Najbardziej skuteczne teksty nie są sztucznie wypełnione nadmiarem fraz, i naszpikowane błędami stylistycznymi które czasem są wymuszane przez pewne słowa kluczowe. Teksty które działają, mają naturalnie rozmieszczone frazy kluczowe w umiarkowanej ilości, oraz niosą ze sobą merytoryczną wartość.
Tworząc treści do internetu, nawet opisy kategorii warto kierować się zasadami webwritingu.
Do jakich wytycznych warto się stosować?
Jak widać opis kategorii to sprawa złożona, niemniej warto je mieć. Poświęć na nie trochę czasu, lub jeśli tego nie czujesz zleć to komuś kto to potrafi. To działanie po pewnym czasie zaprocentuje większym ruchem z wyszukiwarki!