Relacja z 5 edycji konferencji Kolbuszowa 2.0! [Film i Zdjęcia]

Kilka słów wstępu

W piątek, 11 października odbyła się #5 i zarazem ostatnia (w Kolbuszowej) edycja konferencji Kolbuszowa 2.0. Tym razem na konferencję przybyło około 150 osób – wielu z nich pojawia się na konferencji od pierwszej edycji. Zjawiło się sporo osób od lat pracujących w branży internetowej, a także osoby chętne zdobycia świeżych nowinek z zakresu marketingu internetowego. 

Prelekcje ze sporą dawką wiedzy merytorycznej z zakresu marketingu internetowego oraz luźna i przyjazna atmosfera to coś, co pojawia się podczas każdej edycji. Kolbuszowa 2.0 to nie tylko prelekcje, ale również networking – uczestnicy mogą wymienić się doświadczeniem oraz wiedzą nie tylko z innymi uczestnikami, ale także z prelegentami, którzy zawsze są chętni do rozmowy oraz podzielenia się dodatkową wiedzą. To również świetna okazja do zdobycia nowych kontaktów. Poniżej przedstawiamy małe podsumowanie każdej prelekcji. 😊

Kilka słów odnośnie Agile - Piotr Kantorowski

Na #5 edycji Kolbuszowa 2.0 jako pierwszy z prelegentów na scenie pojawił się Piotr Kantorowski. Piotr w kilku prostych słowach opowiedział czym jest Agile, jakie znaczenie ma w obecnie szybko zmieniającym się świecie i w jaki sposób pozwala na wprowadzenie nieinwazyjnych zmian w projekcie w związku z nowymi oczekiwaniami na rynku.

Ewelina Podrez o kluczowym narzędziu jakim jest CTR

Podczas #5 edycji konferencji wystąpiła również Ewelina Podrez – konsultant SEO i CEO Fox Strategy. Ewelina w świetny sposób przekazała sporą dawkę wiedzy merytorycznej z zakresu marketingu internetowego. Opowiedziała między innymi o tym, jak ważny jest CTR i że nie zawsze pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania wiąże się z wysokim CTR. Ewelina przedstawiła również, jak ważna jest zarówno analityka, jak i design, np. ikona, zdjęcie lub emoji, o których wielu z nas zapomina.

Łukasz Chwiszczuk o Google Ads

Jako prelegent na scenie pojawił się również Łukasz Chwiszczuk – przedstawił aspekty tworzenia reklam w Google oraz opowiedział, jak ważne jest dzielenie na grupy oraz analiza zachowań, by trafić do odbiorców, którzy z chęcią zakupią oferowane przez nas produkty. Łukasz opowiedział również o pewnych niedopowiedzeniach związanych z tworzeniem reklam w Google.

Dlaczego warto słuchać podcastów? - Marek Jankowski

Marek Jankowski z podcastu “Mała Wielka Firma” opowiedział czym jest podcast, jakie są zalety jego słuchania oraz nagrywania. Podcastów możemy słuchać jednocześnie wykonując codzienne obowiązki, np. podczas sprzątania, gotowania czy w drodze do pracy, dzięki czemu możemy wykorzystać ten sam czas dwa razy. Marek przedstawił nie tylko zalety słuchania podcastów, ale także opowiedział, jak zacząć nagrywać podcast i jak przyciągnąć do siebie odbiorców. Cała prelekcja została poprowadzona z humorem – dla fanów piłki nożnej nie zabrakło również wzmianki o Lidze Mistrzów. ⚽

Jak w swoich działaniach marketingowych nie zapomnieć o człowieku? - Anna Ledwoń - Blacha

Jako prelegent na scenie pojawiła się także Ania Ledwoń – Blacha, która jest ekspertem w mediach społecznościowych. Podczas konferencji Ania opowiedziała jak skutecznie działać w social media, jednocześnie nie zapominając, że po drugiej stronie siedzi człowiek. Dlatego podczas działań w mediach społecznościowych należy przede wszystkim dopasować content do grupy docelowej.

O ruchu z SERPów i narzędziach SEO - Piotr Michalak

Piotr Michalak – specjalista SEO, związany z marketingiem internetowym od kilku lat również wystąpił jako jeden z prelegentów. Podczas #5 edycji wydarzenia opowiedział, jakie narzędzia Seo będą najbardziej odpowiednie dla osób zaczynających swoją przygodę z pozycjonowaniem.

Kilka słów o Google Analytics od Moniki Kołodziejczyk

Na #5 edycji Kolbuszowa 2.0 nie zabrakło również Moniki Kołodziejczyk, która w kilku punktach przedstawiła jak poprawnie skonfigurować Google Analytics oraz  jakie czynniki należy sprawdzić, by upewnić się, że wszystkie dane są poprawne. Monika powiedziała również na co zwracać szczególną uwagę podczas korzystania z Analyticsa – średni czas spędzony na stronie czy współczynnik odrzuceń i na podstawie tych danych możemy sprawdzić zaangażowanie użytkowników.

Adrian Gamoń o LinkedIn

Na scenie wystąpił również Adrian Gamoń, który opowiedział o LinkedIn. Adrian Przedstawił kilka aspektów wykorzystania LinkedIn w biznesie oraz wyjaśnił, dlaczego platforma może okazać się przydatna dla wielu odbiorców z różnych branż. 

Początkowo był to serwis głównie do kontaktów zawodowo-biznesowych, jednak obecnie staje się coraz bardziej popularny wśród szerokiego grona odbiorców nie tylko biznesowych. Adrian przypomniał również, by podchodzić z dystansem do tego, jak ludzie określają samych siebie w sieci. 😎

O optymalizacji semantycznej opowiedział Robert Niechciał

Robert Niechciał podczas swojej prelekcji na wydarzeniu przypomniał, by o Google myśleć jak o algorytmach i maszynie, która ulega ciągłym zmianom, dlatego tak ważna jest analiza oraz podążanie za nowymi update’ami.

Kilka słów o optymalizacji treści - Piotr Zając

Na scenie podczas #5 edycji konferencji Kolbuszowa 2.0 wystąpił Piotr zając. Piotr opowiedział jak ważna jest optymalizacja treści produktowych w sklepach internetowych i w kilku punktach przedstawił korzyści wynikające z optymalizacji.

Jak generować Leady - Krystian Ficek

Wśród prelegentów pojawił się również Krystian Ficek. Krystian w kilku słowach opowiedział o generowaniu leadów – co niekoniecznie musi być trudnym działaniem. Dodatkowo podczas wystąpienia Krystian przedstawił korzyści wynikające z wdrożenia CRM-a, który ma ogromny wpływ na planowanie, dzięki czemu firma może się rozwijać.

Podsumowanie

Konferencja Kolbuszowa 2.0 była przepełniona pozytywną energią bijącą zarówno od prelegentów, jak i uczestników wydarzenia, za co serdecznie dziękujemy. Mimo, że był to piątek, całe wydarzenie było przepełnione “grubym mięchem”, przyjazną atmosferą oraz networkingiem. 

Zapraszamy do śledzenia naszej strony na Facebooku, gdzie będą pojawiały się informacje na temat nowego miejsca wydarzenia.

Fotorelacja