Byliśmy na MeetCommerce w Rzeszowie

Spis treści

Wyjazd na MeetCommerce do Rzeszowa

Stwierdziliśmy, że dawno nas nigdzie nie było, więc postanowiliśmy znów wyruszyć po smakowitą wiedzę z zakresu e-commerce. Razem z kilkoma osobami z zaprzyjaźnionej firmy ePrezenty , wesołą gromadką wyruszyliśmy do pobliskiego Rzeszowa. Jak świat długi i szeroki Rzeszów z kebabów słynie 😉 . Branża marketingu online też ma się tam całkiem dobrze. Wzięliśmy udział w 4 edycji MeetCommerce – spotkania miłośników e-commerce. Ciekawi jak było?

meetecommerce

Meetcommerce : budowanie sklepu internetowego i sukces – jak to było z pracownią TADAM?

Cóż jest bardziej interesującego i przemawiajacego do słuchacza, niż dobre case study? Jako pierwsi głos zabrali Ania i Przemek z pracowni TADAM. Opowiedzieli historię swojej firmy. Zaczęło się niewinnie, można by rzec z pewną dozą nieśmiałości. Ich pomysł na wyjątkową księgę gości chwycił i wkrótce, ich biznes zaczął się rozkręcać. Klienci polecali sobie ich produkty, ogromnym wsparciem były też odpowiednio prowadzone kampanie reklamowe.  Założenie sklepu internetowego to był strzał w 10kę. Obecnie są właścicielami świetnie prosperującego sklepu internetowego opartego na Shoper. Zaczęło się od jednoosobowej firmy, która po 3 latach rozwinęła się do kilkunastu pracowników. Trzeba przyznać, że była to bardzo inspirująca prelekcja. Bardzo wartościowa dla każdego kto myśli nad tym aby zacząć przygodę z własnym biznesem i e-commerce. Fajne było to, że mówili nie tylko o superlatywach, ale i bolączkach. W ich przypadku dużym problemem jest kopiowanie ich pomysłów przez konkurencję.

O współpracy z influencerami słów kilka

Nikt chyba nie zaprzeczy, że pojawienie się influencerów wywarło istotny wpływ na świat marketingu online. Dobry youtuber czy instagramer może doskonale wypromować produkt, ale może go też… pogrążyć. O tym jak ugryźć współpracę z influencerem, na meetcommerce opowiadał Łukasz Walaszek (były)youtuber, szerzej znany jako Yoczook.  W swoim wystąpieniu opowiadał na co warto zwrócić uwagę w wyborze odpowiedniego influencera do promowania danego produktu. Warto prześwietlić instastory, aby przekonać się czy czasem nie ma tam czegoś co kłóci z wizerunkiem na instagramie. Jest to ważne ponieważ wszelkie skandale z udziałem danej osoby przełożą się na renomę firmy z którą współpracuje. Łukasz dużą uwagę poświęcił aplikacji TikTok. Jest ona idealna aby trafić do nastolatków, ale podkreślił, że praca z TikTokerami jest dosyć specyficzna. Głównie chodzi o brak dyscypliny i zmienność nastrojów u nastoletnich influencerów. Wyobrażam, że współpraca z nastolatkiem to ciężki orzech do zgryzienia .

meetcommerce rzeszow

Jak było na Meetcommerce?

Całość wydarzenia miała luźny charakter. Kawiarnia Hola Lola bardzo klimatyczna, niewielka ale o dobrej akustyce – prelegentów było słychać świetnie.  Każdy z uczestników miał dobry widok na tablicę na której pokazywano slajdy. Wyluzowana formuła spotkania sprzyja dobremu samopoczuciu, jak i nawiązywaniu kontaktów.Czy nam się podobało na meetcommerce? Jasne! Będziemy polecać nie tylko tym którzy już zapuszczają korzonki w branżę e-commerce, ale również tym którzy dopiero hodują pomysł na biznes i myślą nad tym, żeby się tam zaszczepić. Czekamy na kolejne spotkania.

Informacje o autorze