Byliśmy na semKRK #11 ! – relacja z konferencji

W piątek 22 lutego, kowale biznesu wraz z ekipami z zaprzyjaźnionych firm ePrezenty  i Nagrody.pl skrzyknęli się w raźna gromadkę i wyruszyli.Po nowinki świata SEM i po wiedzę sortu najprzedniejszego. Okazja była nie byle jaka, wszak sposobnością do wypadu była 11 edycja semKRK, czyli konferencji dla pasjonatów SEM. Branża jaką jest marketing internetowy to istny struś pędziwiatr rozwoju, dlatego jeżeli chodzi o szkolenia , konferencje i warsztaty trzymamy rękę na pulsie! Pędzimy wszędzie tam, gdzie wiedzę serwują specjaliści, w oparciu o soczyste case study.

Warto wspomnieć, że semKRK i konferencja Kolbuszowa 2.0 są zaprzyjaźnione 🙂

semKRK – krakowskie spotkanie pasjonatów SEM

Swoje prelekcje przedstawiło 7 prelegentów, specjalistów w swoich dziedzinach.  Pierwszym prelegentem był Marek Tarasiuk który wspierając się barwnymi(dosłownie!) przykładami przedstawił jak wyglądają dobre praktyki dotyczące SEM i analityki, które nie tylko dadzą efekty w postaci konwersji ale i wskażą kierunek w którym firma ma potencjał aby się rozwijać.

prelekcja semkrk

Marek Tarasiuk opowiedział o dobrych praktykach w SEM

Pozycjonowanie aplikacji

W branży SEO, świecie pozycjonowania stron i SEM gałęzi jest mnóstwo – akurat my siedzimy na całkiem innej gałęzi niż Ewelina Podrez, która przedstawiła proces pozycjonowania aplikacji mobilnych. Była to dla nas ciekawostka, tak więc z zainteresowaniem wysłuchaliśmy jej wystąpienia. Okazuje się, że mimo wielu analogii pozycjonowanie appek rządzi się jednak swoimi prawami. Nieco zbliżony temat, ale o szerszym zasięgu poruszył Paweł Kijko – on opowiadał o skutecznych metodach pozycjonowania aplikacji internetowych za granicą.

 

Automatyzacja i Video w Google Ads

Następnie poznaliśmy właściciela marki Machetti 😉 Z werwą opowiadał o tym jak umiejętne kampanie w Google wpłynęły na sukces jego marki… na koniec okazało się, że ten obszerny case study to sprytna, ale wiele wnosząca mistyfikacja.  Okazało się, że Machetti to tak naprawdę Kuba Macheta który pracuje w Google. Zaskoczył słuchaczy, ale i w obrazowy przedstawił jak ogromne możliwości reklamowe i jak je dobrze wykorzystać.

Zaplecze SEO i pozycjonowanie linków

Łukasz Zontek na przykładach przedstawił swoją strategię pozycjonowania, która pozwala na uzyskanie ogromnego wzrostu widoczności. Podpowiedział jak zająć się stronami zapleczowymi(układanie podstron, robienie przekierowań) aby przynosiły one jak najlepsze efekty dla witryny którą chcemy wypozycjonować.

Konsultacje marketingowe

W prezentacji o malowniczym tytule „Wy tu macie niezły…” Roman Rozenberger opowiedział o tym jak przeprowadza konsultacje marketingowe. Opowiedział o tym jak systematyzuje pracę w wielu firmach, oraz często pośredniczy w komunikacji między firmami a wynajętymi przez nie agencjami marketingowymi aby współpraca odbywała się jak najbardziej owocnie i bez nieporozumień.

SKAGI – co to jest?

Marta Jabłońska na czynniki pierwsze rozłożyła temat SKAGów. SKAG czyli Single keyword ad groups czyli grupy reklamowe które posiadają tylko jedno słowo kluczowe. Okazuje się, że umiejętne podejście do SKAGów pozwoli na większą kontrolę nad wydajnością kampanii.

semKRK – co sądzą Kowale e biznesu?

Konferencja semKRK jest godna polecenia. SOczywiście głównym powodem są tutaj bardzo wartościowe prelekcje, ale całości obrazu dopełnia luźna, barcampowa atmosfera i możliwość nawiązania kontaktów branżowych.  Luźno, przyjemnie i na temat. Spory zastrzyk wiedzy jeżeli chodzi o SEM i pozycjonowanie, w tym pozycjonowanie lokalne. Wiedza opakowana w taką otoczkę, aż rwie się, żeby wprowadzać ją w życie.

Na kolejnej edycji też będziemy!