Byliśmy na SemKRK #12! Relacja z wydarzenia

Znowu nas gdzieś poniosło wraz z ekipą z ePrezenty. Krakowskie wydarzenie SemKRK to zawsze dobry kierunek i po prostu trzeba tam być. Świeże spojrzenie na internety i skuteczne działania na ich kanwie to coś, co warto pielęgnować, nie tylko jeżeli chodzi o pasjonatów seo sem.  Do tego klimatyczne miejsce, fajni ludzie i wypad zdecydowanie można zaliczyć do udanych. Ciekawi jak było na sem krk  i jak przedstawiała się formuła spotkania?

semKRK 12 edycja- podsumowanie

W środę 19 czerwca, drogi wielu SEOwców, SEMowców( i innych osób dla których marketing i internety to chleb powszedni) ,wiodły do Starej Zajezdni w Krakowie.  Co ich przyciągnęło? Wizja cennych, wypakowanych wiedzą prelekcji przedstawionych przez 12 prelegentów.  Miejsce przestronne, scena również, temperatura była odpowiednia, a publiczność zgromadzona – można było zaczynać. My już dużo wcześniej zakupiliśmy bilety i nie mogliśmy się doczekać czerwca jak i tego wydarzenia.

Stefan Chochlac – kampanie i reklamy produktowe w Google

Jako pierwszy wystąpił Stefan Chochlac z Blue Winston. Jego prelekcja prowadzona w języku angielskim dotyczyła tego, jak zautomatyzować kampanie i reklamy produktowe w Google Search oraz jak podejść do tego tematu aby wyciągnąć z niego maksimum korzyści

.

Kaspar Szymański i kary Google

Kary Google to temat który obrósł wieloma mitami. Skutecznie rozprawił się z nimi Kaspar Szymański, były Googler. Jego prelekcja zawierała praktyczne wskazówki co do tego jak kar unikać, oraz jak postępować aby ich uniknąć. Okazało, że liczy się konkret. W zgłoszeniu, zamiast pisać eseje które ucieszyłyby Twojego polonistę, podaj konkretne działania jakie podjąłeś aby dostosować stronę do wytycznych i zdjąć karę. Konkret zostanie doceniony.

Paweł Gontarek – sprytne podejście do wizytówki

Trzecim prelegentem był Paweł Gontarek, znany z bloga seo zgred. Na podstawie licznych przykładów, w tym swojego pokazał jak podejść do wizytówki Google aby maksymalnie wykorzystać jej możliwości, a nawet nieco je “naciągnąć’ 😉

Bartłomiej Kaczmarczyk na semKRK – testy A B i konwersja

Kolejnym prelegentem na scenie semKRK był Bartłomiej Kaczmarczyk z Sssem ninja. W swoim wystąpieniu skupił się na tym jak za pomocą testów A B podnieść współczynniki konwersji na stronach mobilnych.  Przedstawił w jaki sposób przygotować się do takich testów,  jak namierzyć wartościowe elementy dla ruchu mobilnego oraz jak zaangażować użytkowników mobile.

Martyna Zastrożna o Google Analytics – prelekcja na semKRK

Na fakt, że Google Analytics nie zawsze prawdę nam powie zwróciła uwagę Martyna Zastrożna, analityk pracujący w allegro. Przedstawiła dlaczego tak się dzieje, oraz co należy zrobić aby uniknąć takich przekłamań jeżeli chodzi o źródła odwiedzin. Jest to bardzo pomocne jeżeli zależy nam na efektywnych działaniach w marketingu.

Cezary Glijer o aktualizacji algorytmu Google i jej wpływie na SEO

Kolejnym prelegentem imprezy był charyzmatyczny Cezary Glijer. Przy okazji swojej prelekcji sprawił, że część słuchaczy zapragnęła wyprowadzić się do Urugwaju. 😉   Opowiedział o tym co zmieniło się w podejściu Google do publikacji internetowych od marca tego roku czyli po aktualizacji algorytmu Google, Floryda 2.

semkrk cezary glijer

Damian Sałkowski na semKRK- zmieniające się SEO

Po przerwie, na scenie wystąpił Damian Sałkowski z Senuto. Tytuł jego prezentacji brzmiał “Zmieniające się SEO, nowe podejście do tego co znamy”.

Piotr Rudnicki na semKRK

Niecodzienne podejście do prelekcji przedstawił Piotr Rudnicki z Google.  W artystyczny sposób opowiedział o integracji danych, kampaniach UAC, złożonych segmentacjach, remaketingu, GTM, UX-ie, nie pominął też roli analityki.  Wszystkie te elementy złożyły się na obraz który zaprezentował na końcu swojego wystąpienia.

Semkrk : Paulina Wiktorska o kampaniach na YT

Prelegentka podeszła do tematu Youtube, krążąc dookoła zagadnienia czy kampanie prowadzone na YT rzeczywiście wpływają  na budowanie wizerunku oraz rozpoznawalność marki.  Na przykładzie prowadzonych przez siebie kampanii podkreśliła na jakie działania warto stawiać w marketingu i nie tylko.

Sławomir Czajkowski na semkrk treści tworzenie i ich optymalizacja

Przedstawiciel Surfer SEO , Sławomir Czajkowski jako temat swojej prelekcji obrał sobie treści. Jak je tworzyć i co zrobić aby były prawidłowo zoptymalizowane? Przedstawił logarytmy, omówił, że nie ma czegoś takiego jak standardowa długość tekstu SEO – jak to w życiu, wszystko jest zależne od wielu czynników.  Przedstawił jak działa edytor w narzędziu Surfer SEO którego zadaniem jest pomoc w tworzeniu contentu zoptymalizowanego pod SEO.

Artur Strzelecki – sklep internetowy za granicą

W swoim wystąpieniu Artur Strzelecki zaprezentował jakie działania warto podjąć i na co zwrócić uwagę gdy mowa o rozwoju naszego sklepu internetowego za granicą.  Podkreślił na co należy postawić aby zwiększyć ruch z wyszukiwarek, a co jego zdaniem nie ma takiego znaczenia.

Łukasz Chwiszczuk – kampanie które nie konwertują

Jako ostatni wystąpił Łukasz Chwiszczuk. Ukazał moc kampanii reklamowych na Youtube, oraz pokazał jak ich NIE robić na licznych przykładach z życia, a raczej z internetu wziętych. Mimo, że był ostatnią gwiazdą wydarzenia i publiczność mogła już być zmęczona, prelekcja była urozmaicona i przyjęta jak najbardziej pozytywnie.

 

semKRK vol 12 – jak było

Jak widzicie, relacja mocno lakoniczna – gdybyśmy chcieli opisywać każdą prelekcję z osobna brakłoby nam dnia. Wydarzenie zdecydowanie warte polecenia! Marketing, seo, sem , facebook i youtube – dla każdego coś interesującego. Masa wiedzy z każdej strony, a do tego fajni ludzie z branży wielu. Wielki ukłon za świetną organizację. Jeżeli chodzi o samą Zajezdnię De Silva – polecamy i miejscówkę i rzemieślniczy browar gruszkowy 😉 Ciąg dalszy imprezy nastąpił na after party na którym niestety nie mogliśmy zostać. Do następnego!