Byliśmy na ThinkDigital Masterclass !

Jakiś czas minął od ostatniego wypadu za wiedzą, a tu nadarzyła się wyśmienita okazja aby znów jej nałapać. W piątek 24 maja kuźnianą ekipą wybraliśmy się na wydarzenie ThinkDigital Masterclass. Ciekawi jak było i co było? Zrób kawę i poczytaj!

ThinkDigital Masterclass – prelekcje

Wydarzenie odbywało się w Krakowskim Parku Technologicznym który sam w sobie robi wrażenie. Tylko człowiek wejdzie, a już zadziera głowę do góry. Sufit jak i zastosowane oświetlenie same w sobie są imponujące. Chcąc ominąć korki przybyliśmy jako jedni z pierwszych, więc mieliśmy chwilę aby się tam pokręcić. Piątek był drugim dniem tego wydarzenia – pierwszy dzień dedykowany był branży HR.  O czym fajnym można było posłuchać jeżeli chodzi o marketing internetowy i o e-commerce?

Łukasz Kołodziejczyk – o roli treści w marketingu

Prelekcją otwierającą było wystąpienie Łukasza Kołodziejczyka, znanego Wam być może z 4 edycji Kolbuszowa 2.0 . Łukasz skupił się na nowym podejściu do budowania contentu.  Okazuje się, że tworzyć content na stronę powinniśmy się skupić na tym w jakich warunkach funkcjonujemy (warunki, konkurencja i perspektywy) aby dobrze osadzić tekst w istniejącym „środowisku” i stworzyć wręcz ekosystem treści – taki był temat tego wystąpienia. W dalszej części, specjalista nakreślił dlaczego w tworzeniu contentu warto kierować się analityką i używać Google Analytics oraz Google Search Console. Pozwoli to na określenie kim jest nasz potencjalny klient, skąd do nas trafia, przez jakie kanały i jakie frazy go interesują.

prelekcja think digital

SEO na mobile – Ewelina Podrez

O tym, że ludzkość coraz bardziej z urządzeń desktopowych przesiada się na telefony to słyszymy zewsząd. SEO na urządzeniach mobilnych rządzi się nieco innymi prawami i o tym w swojej prelekcji opowiedziała Ewelina Podrez. Strona pod mobile musi być odpowiednio zoptymalizowana. Liczy się też krótki czas ładowania, wszak w miarę rozwoju techniki ludzie maja coraz mniej cierpliwości. Mogliśmy posłuchać o elastycznym projektowaniu stron RWD.  Alternatywą dla wersji mobilnych są aplikacje mobilne – okazuje się, że są one bardziej intuicyjne dla użytkownika smartfona, ponadto możliwość otrzymywania powiadomień może budować lojalność klienta. Było też kilka słów o spodziewanej roli Asystenta Google które wiele rzeczy będzie mógł zrobić za nas, np. umówić wizytę do fryzjera.

think digital krakow

Dawid Świstek – o tym jak mówić

Umiejętność wystąpień publicznych, mówienia tak aby było się słuchanym bardzo się przydaje. Nie tylko jeżeli w swojej karierze ma się epizody bycia prelegentem. O tym jak występować opowiedział wspierając się swoim doświadczeniem Dawid Świstek. Odnośnie tego wydarzenia uczucia miałam mocno ambiwalentne. Faktycznie, Dawida świetnie się słucha i wskazówki które nam sprzedał warte są stosowania. Tymczasem ćwiczenia trenerskie jakie proponował aby zaktywizować publikę czyli nas to koszmar dla introwertyka, czy człowieka który potrzebuje sporej strefy dystansu od innych(proksemika). Skwituję to tak: było ciekawie, ale czułam duży dyskomfort 😉 Odetchnęłam gdy przeszliśmy stricte do prelekcji.

kuznia ebiznesu kolbuszowa

Budowanie profilu na Linkedin – Adrian Gamoń

Linkedin to taka internetowa przestrzeń aby szerzej zaprezentować się jako specjalista, być na czasie oraz budować sieć kontaktów. Adrian podkreślił, że ważne jest aby wypełnić profil w jak największym stopniu i po prostu zadbać o to, żeby dac się znaleźć. Bardzo ważne jest zdjęcie profilowe. Na Linkedin najlepiej sprawią się zdjęcia, nie całej sylwetki ale twarzy ponieważ to oczy i usta są czymś, co pomoże budować zaufanie jeżeli chodzi o sam wizerunek. Warto też dodać umiejętności i informować co się robi i w czym jest się dobrym. Na koniec prelegent podsunął słuchaczom wyzwanie. Polega ono na tym, aby każdego dnia zaprosić do kontaktów 3 nowe osoby(potencjalnych klientów), dać 3 komentarze i nawiązać 3 prywatne rozmowy.

adrian gamon kolbuszowa 2.0

Łukasz Chwiszczuk – kampanie a AI w Google

O tym, że Google się uczy wiemy. Okazuje się, że robi się coraz sprytniejsze. Sztuczna inteligencja uczy się co interesuje użytkownika i o co może zapytać później.  Łączy fakty oraz zbiera dane.  Jest to tzw. predykcja – google uczy się co można wyestymować do sprzedaży. Łukasz opowiedział o tym jak podejść do kampanii inteligentnych DSA, aby uzyskać jak najlepsze efekty bez poważnego nadszarnięcia budżetu. Ważna wskazówka – inny opis produktu ma być na stronie, a inny pod DSA aby uniknąć duplikacji!

think digital masterclass chwiszczuk

Anna Ledwoń – o emocjach w marketingu

Po krótkiej przerwie swoją prelekcję zaprezentowała energiczna Anna Ledwoń . Skupiła się na temacie emocji oraz ich zastosowania w marketingu. Jako podkreśliła, nie ma emocji neutralnych, mają one konotacje dodatnie lub ujemne, umiejętnie wykorzystane przysłużą się naszej marce. Promując produkt występuje tendencja aby skupiać się na nim, tymczasem powinniśmy skupiać się na ludziach i emocjach właśnie. Zilustrowane to zostało przykładem reklam w których sprzedawany produkt właściwie nie występuje, ale są na tyle poruszające, że człowiek jest ciekawy co będzie dalej i jaka firma za tym stoi. Było też nieco o wykorzystaniu kolorów w marketingu online – z kolorami są powiązane emocje właśnie i może się zdarzyć tak, że zmiana kolorów bannerów sprawi, że sprzedaż skoczy w górę.

anna ledwon think digital

SEO dla lokalnego biznesu – Paweł Gontarek

O tym jak robić dobre SEO dla biznesów lokalnych, wspierając się przykładami z własnego doświadczenia opowiedział Paweł Gontarek. Zwrócił on uwagę na kilka istotnych faktów. Otóż w wizytówkach nie można pozycjonować firmy która nie ma fizycznego biura w danym mieście. Ponadto jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych  to zawsze warto mieć bloga – to nie tylko okazja do dzielenia się wiedzą, budowania pozycji eksperta ale i do tego, aby zacząć się pojawiać w wynikach wyszukiwania na frazy, na których nam zależy.  Warto też pojawiać się na… nazwę konkurencji. Klient wtedy ma wybór i być może wybierze alternatywę – nas. Ponadto zaprocentować może opisanie punktów charakterystycznych, związanych z naszą lokalizacją bo być może klient szuka firmy która zajmuje się optymalizacją stron internetowych mieszczącej się np. koło charakterystycznego pomnika?

pawel gontarek

Krzysztof Marzec – u audycie SEO słów kilka

Jako ostatni prelegent na ThinkDigital Masterclass  wystąpił Krzysztof Marzec. Opowiedział jak skutecznie podejść do audytu SEO, na przykładzie Shopera. W czasie swojego wystąpienia podsunął kilka narzędzi które przysłużą się jeżeli chodzi o prace nad SEO strony. Wskazał też kilka praktyk które przysłużą pozycjonowaniu – wiedzieliście, że warto aby nazwa obrazka zawierała nie tylko nazwę produktu, ale i nazwę sklepu? To już wiecie.

think digital

ThinkDigital Masterclass – jak wrażenia

Kto się zastanawiał, a jednak się rozmyślił, ten niech żałuje. Całość bardzo dobrze przygotowana, fajni prelegenci i ciekawe wystąpienia. Dużo cennych informacji zarówno dla osób dopiero biorących rozbieg w branży emarketingu jak i tych którzy siedzą w niej już od jakiegoś czasu i chcą być zorientowani w branży. Tym razem ekipy z Nagrody.pl nie było z nami, ale były wyprodukowane przez nich upominki dla prelegentów!  Wrażenia jak najbardziej pozytywne i z przyjemnością tworzyłam dzisiejszy wpis. Dzięki i do następnego!

nagrody.pl

Zdjecie z profilu ThinkDigital Masterclass (Facebook)

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *