Content marketing – szkolenie z Łukaszem Kołodziejczykiem

Content marketing czyli marketing treści zajął sobie królewskie miejsce w branży internetowej. Odpowiednio sporządzony, soczysty content jest czymś co przyciągnie użytkownika jak i też polem do indeksacji dla botów. Jak wykorzystać jego potencjał aby przyniósł jak najlepsze efekty? Wiedzy w tej kwestii nigdy dość, dlatego kiedy tylko możemy, bierzemy udział w szkoleniach i warsztatach.
O meandrach content marketingu 5 grudnia opowiedział Łukasz Kołodziejczyk, specjalista SEO/SEM na szkoleniu organizowanym z ramienia ThinkDigital Academy. Nazwa warsztatu brzmiała:   „Content Marketing – Jak poprzez właściwie przygotowany content lepiej docierać do odbiorców i poszerzać zasięg swojej marki?” Czego można było się dowiedzieć na szkoleniu?

O czym każdy zajmujący się content marketingiem wiedzieć powinien

Łukasz Kołodziejczyk wyjaśnił, że skuteczny content marketing musi wspierać się na kilku filarach. Przede wszystkim:

1. Musimy określić DO KOGO kierujemy treść, czyli : kim jest nasz odbiorca. Pozwoli to na zidentyfikowanie tego, jakie są jego potrzeby.
2. Cel – co chcemy osiągnąć poprzez dany content?
3. Jak chcemy dotrzeć do odbiorcy czyli ustalamy strategię.
4. Wiemy do kogo, wiemy po co – teraz czas zastanowić się co muszą zawierać treści, aby zainteresować odbiorcę?
5. Jakimi kanałami dotrzeć do odbiorców treści
6. Analityka – co przynosi najlepsze efekty? Analitykę można potraktować jako taki marketingowy rachunek sumienia 😉

Content marketing a analityka internetowa

Łukasz w trakcie swojego wykładu wielokrotnie podkreślił olbrzymie znaczenie analityki internetowej, właśnie w kontekście content marketingu. Dzięki niej możemy określić mniej więcej kim jest odbiorca, określić nawet przybliżony stopień zamożności(np. po rodzaju telefonu) – to pozwoli na tworzenie trafnych treści i określi gdzie powinniśmy kierować reklamę. Posilając się przykładem ze  swojego doświadczenia przedstawił, że nawet w przypadkach gdy wydaje się, ze możemy określić coś na wyczucie, analityka pokazuje nam, że możemy być w błędzie.Właśnie analityka pomoże nam dokładnie określić  w jaki sposób użytkownik dociera na naszą stronę – będzie to informacja które kanały najlepiej sprawdzają się w przypadku naszego biznesu i na których warto się skupić.

Skuteczne planowanie celów metodą SMART

Jak skutecznie planować cele? Metoda SMART sprawdzi się w wielu dziedzinach, w tym również w działaniach związanych z content marketingiem.
S- cele muszą być specyficzne, czyli dokładnie określone. Szczegół, nie ogół.
M- mierzalne (rezultaty możliwe do zbadania)
A- akceptowalne
R- realistyczne
T- terminowe (wyznacz sobie KONKRETNY termin)
Zastosowanie się do tych wytycznych pozwoli na skuteczne planowanie treści i osiąganie celów jakie zamierzono przez ich tworzenie.

Content marketing okiem użytkownika

Na szkoleniu z content marketingu poruszono również temat contentu od najważniejszej strony, czyli od strony odbiorcy. Łukasz przedstawił, że większość użytkowników skanuje artykuł wzrokiem w poszukiwaniu elementów które go zainteresują i powinniśmy to brać pod uwagę tworząc interesujący content – tytuł ma jasno informować co czeka czytelnika w artykule, dzielić artykuł na śródtytuły które same w sobie zarysują o czym jest artykuł. Odbiorcy nie lubią być wywodzeni w pole ; -) a ich czas jest cenny: chcą szybko sprawdzić czy artykuł będzie odpowiedzią na nurtujące ich kwestie i ocenić, czy wart jest czytania, czy jednak trzeba skierować się gdzieś indziej.

Nie sprzedać ale sprzedawać.

Prowadzący szkolenie zwrócił uwagę na to, że content marketing to potężne narzędzie do budowania marki, świadomości klienta jak i jego lojalności. Warto skupić się na tym, aby zbudować zaufanie klienta do nas, nasz wizerunek jako profesjonalistów co wpłynie na to, że wybierze naszą ofertę mimo, że być może u konkurencji cena jest niższa. Nie jednorazowy zakup a nawiązanie relacji z klientem który powraca powinno być priorytetem. W stronie internetowej najważniejszy jest content, ale ważny jest jej całokształt – to już nie czasy kiedy klient cierpliwie czekał aż strona się załaduje. Strona powinna ładować się szybko i sprawnie, oraz być responsywna – coraz więcej klientów przegląda strony jak i dokonuje zakupów z telefonów. Uchybienie tym elementom, może skutkować tym, że użytkownik odwróci się na pięcie i to będzie koniec relacji – a mogło być tak pięknie 😉

Solidna dawka wiedzy od osoby z doświadczeniem to zawsze łakomy kąsek. Szkolenie było również możliwością do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami, co doskonale ilustrowało poruszane zagadnienia. Takie szkolenia lubimy!

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *