MeetUp SEO Rzeszów 26 czerwca – Jak zwiększyć widoczność strony internetowej – Jak było?

W internecie znajdzie się miejsce dla każdego, to prawda. Tymczasem wybić się wśród licznej konkurencji w wynikach wyszukiwania i utrzymać się  na wysokich pozycjach to już jest wyzwanie.  To właśnie widoczność w internecie była tematem przewodnim współorganizowanego przez nas MeetUpu w Rzeszowie. Ciekawi jak było, oprócz tego, że bardzo, bardzo ciepło? 😉

O znakach towarowych w kampaniach słów kilka – Paweł Głąb

Spotkanie miało miejsce w środę 26 czerwca w Rzeszowie. Przestrzeni użyczyło nam biuro coworkingowe Mindwork. Jako, że współorganizatorem Meetupu była Kancelaria Prawna Kantorowski, Głąb i wspólnicy nie zabrakło tematów prawnych. Jak wiadomo, prawo warto znać aby uniknąć niechcianych bonusów i sprawnie żeglować po oceanie możliwości jakie daje e-commerce czy reklama w internecie. Jako pierwszy wystąpił Paweł Głąb, radca prawny. Opowiedział on o wykorzystywaniu znaków towarowych w pozycjonowaniu, oraz w kampaniach reklamowych.

pawel glab kuznia ebiznesu kolbuszowa

Paweł przedstawił jak to jest z używaniem znaków towarowych. Wiele zależy od konkretnego przypadku. W sprzedaży towarów danych firm, używanie ich znaków towarowych jest legalne. Można jeszcze wyróżnić wykorzystywanie znaków towarowych z innych branży, a także wykorzystywanie znaków towarowych konkurencji działającej w tej samej branży. Są również znaki towarowe renomowane które charakteryzują się wyższym poziomem ochrony.

Jak tworzyć treści na stronę które generują ruch – Paweł Kosmala

Na dużą rolę odpowiednio przygotowywanych treści na stronę zwrócił uwagę naczelny kowal z kuźni e-biznesu, Paweł Kosmala. Na przykładzie stron które miał pod opieką przedstawił jak można poprawić widoczność w internecie, oraz zgarnąć większy ruch dzięki odpowiednio przygotowanym opisom kategorii a także, wpisom na bloga(SEO copywriting się kłania). Krótko scharakteryzował też przydatne narzędzia które pomagają namierzyć celne frazy: Google Search Console, Senuto oraz Surfer SEO, który od niedawna jest wyposażony w specjalny edytor, pomaga przygotować treść pod SEO.

Jak przyspieszyć stronę internetową – Przemek Durał

Szybkość ładowania się strony to bardzo ważny czynnik rankingowy,  i na ten fakt zwrócił w swojej prelekcji uwagę Przemek Durał z Kampanie SEO. Dobra prędkość ładowania się strony przekłada się na zmniejszenie czynnika odrzuceń, poprawę konwersji, zadowolenie użytkowników oraz na lepszą indeksację witryny. Przedstawił jakie narzędzia przysłużą się tej sprawie(były to m.in Google Page Speed Insight, Google Analytics, GTmetrix czy Pingdom. Prelekcja dotyczyła też tego co można zrobić aby strona ładowała się szybciej – Przemek omówił takie elementy jak minifikację JS, optymalizację zdjęć, unikanie wielokrotnych przekierowań i wiele innych.

SEO i Google Analytics – Monika Kołodziejczyk

Monika Kołodziejczyk z Think Digital postanowiła rozruszać publiczność kawałem o misiu. Następnie płynnie połączyła go z tematem swojej prelekcji czyli tym co łączy SEO i Google Analytics. Zwróciła uwagę, że aby planować skuteczne działania, trzeba wiedzieć na co patrzeć w Google Analytics i jak patrzeć – odpowiednie filtry pomogą dokładnie zbadać sytuację i faktyczne wyniki.  Dzięki możliwościom Analyticsa można precyzyjnie określić co należy zoptymalizować i dzięki temu uzyskać lepszą konwersję.  Okazuje się, że warto zwrócić szczególną uwagę na taką wytyczną jak ilość stron na sesję poniewaz to właśnie obrazuje zaangażowanie użytkownika. Otóż im bardziej użytkownik jest zaangażowany, tym większe prawdopodobieństwo, że dokona zakupu.

Piotr Kantorowski o ACTA 2

Jakie zmiany wprowadzi dyrektywa ACTA 2 w internecie jaki znamy? I jaki to będzie mieć wpływ na SEO oraz pozycjonowanie stron internetowych? Ten temat objaśniał w swojej prelekcji Piotr Kantorowski, radca prawny. Rozprawił się z mitami które narosły dookola tego tematu.Z wypowiedzi Piotra wynika, że nie takie ACTA 2 straszne jak je malują . Właściwie jest to obranie jedynej słusznej drogi, jeżeli chodzi o przestrzeganie praw autorskich.

Wśród zebranej publiczności było wiele osób pracujących w agencjach, firmach zajmujących się SEO.  Nie zabrakło tez przedsiębiorców którym na sercu leży dobra widoczność w internecie ich witryn internetowych. Przerwy były dobrą okazją do nawiązania kontaktów i porozmawiania o tym, o czym w internetach piszczy…

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *