Relacja z trzeciej edycji konferencji Kolbuszowa 2.0

Za nami 3 edycja Kolbuszowa 2.0! Z pomysłu niewielkiego spotkania, aby porozmawiać o biznesie w internecie narodziła się konferencja o marketingu internetowym która z każdą kolejną edycją ściąga coraz większą liczbę uczestników. Tym razem do miasteczka nad Nilem zjechało niemal 140 osób z różnych zakątków Polski! Łączył ich głód wiedzy i ciekawość tego, co mają do powiedzenia zaproszeni prelegenci, prawdziwi znawcy tematu. Rejestracja uczestników, podstawowe informacje na wstęp i można było zaczynać.

Social media w e-commerce

Jako pierwsza wystąpiła Magdalena Ziobroń, specjalistka Social media. Chyba każdy przyzna, że Facebook to potęga również jeżeli chodzi o świat marketingu internetowego. Magdalena z pasją podchodząc do tematu przedstawiła możliwości reklamowe facebooka i to, jak mądrze z niego korzystać jeżeli chodzi o promocję naszej firmy. Odpowiedni dobór grup docelowych i przemyślana strategia sprawi, że nie trzeba będzie wydawać kroci na kampanie reklamowe.

Zakładanie sklepu internetowego – szybko nie znaczy lepiej

Kolejnym prelegentem był Adrian Pakulski, który jest nie tylko właścicielem agencji SEO ale też współwłaścicielem trzech sklepów z częściami samochodowymi. Bazując na swoim doświadczeniu Adrian podkreślił, że warto poświęcić więcej czasu na założenie sklepu internetowego i starannie przemyśleć jego kategorie, co w przyszłości zaprocentuje jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron. Zachęcał też aby do swojej działalności założyć kilka sklepów internetowych, ponieważ jest to sposób na dotarcie do większej liczby klientów. Treści na każdej stronie muszą być jednak unikalne, kopiuj-wklej nikomu nie służy, a w szczególności sklepom internetowym

Content marketing czyli dobry blog to mus

Grzegorz Miłkowski , szef Contenthouse przedstawił niesamowitą moc jaką posiada content marketing, czyli marketing treści. Warto, aby nasza strona internetowa czy sklep internetowy miały w sobie blog zawierający przydatne dla potencjalnych klientów treści. Dobry jakościowo blog nie tylko edukuje i wzbudza zaufanie do marki.Elementy treści mogą być okazją aby umieścić link do naszego sklepu lub jego kategorii (oczywiście z umiarem!), co sprawi, że strona wskoczy na wyższe wyniki w wyszukiwarce.

Sztuczna inteligencja a SEO

Sztuczna inteligencja szturmem zdobywa świat, również branżę e-commerce i zyskuje coraz większe znaczenie – między innymi o tym opowiadał Damian Sałkowski,zarządzający znanym narzędziem Senuto. Damian przedstawił kierunek w jakim podąża błyskawicznie rozwijająca się branża SEO. Okazuje się, że przyszły specjalista SEO powinien być za pan brat z algorytmami i podstawami programowania, aby rozumieć zachodzące tam procesy i dzięki temu móc je wykorzystać.

Sztuczna inteligencja i marketing automation

Czy automatyzacja i sztuczna inteligencja stanowią przyszłość marketingu? Rozważań na ten temat podjął się Robert Chmielowiec z Fabryki e-biznesu. Przedstawił dlaczego warto stosować Marketing Automation i jak to może mieć wpływ na nasz biznes.

Porzucone koszyki czyli kliencie nie uciekaj

Temat porzuconych koszyków wart jest rozważenia. Dlaczego klient porzuca koszyk? Może nie odpowiada mu metoda płatności albo opcje wysyłki jakie mu oferujemy? Jak go skutecznie zachęcić aby jednak wrócił dokończyć zakupy? Tym tematem zajęła się Katarzyna Dudzic z SalesManago. Przedstawiła walory odpowiednio stosowanej strategii marketing automation oraz moc jaka tkwi w personalizowanym mailingu, dostosowanym do potrzeb konkretnego klienta.

Kolory w e-commerce

Malowniczo temat kolorów w branży e-commerce przedstawiła Dorota Snopkowska, grafik z firmy ePrezenty. Prelekcja jej autorstwa była swoistym przewodnikiem dla uczestników po świecie kolorów i tym jak są odbierane. Wiedzieliście, że kolor niebieski wzbudza zaufanie? Nie bez przyczyny Facebook tonie w stonowanym odcieniu koloru niebieskiego. Odpowiednio używając koloru możemy zwrócić czyjąś uwagę i wzmocnić przekaz naszego komunikatu.

Optymalizacja konwersji i analityka

Kolejną prelegentką była Monika Kołodziejczyk, ekspertka w dziedzinie analityki internetowej. Barwny przykład zagranicznej strony która świetnie działa i przyciąga klientów, mimo, że na pierwszy rzut oka nie powinna ,wzbudził zainteresowanie uczestników. Okazuje się, że szata graficzna gdy strona jest świetnie rozplanowana nie ma aż tak dużego znaczenia jeżeli chodzi o optymalizację konwersji.

Silna pozycja w biznesie

Borys Niemczewski, coach i trener biznesu opowiedział o tym jak można zbudować silną pozycję w otoczeniu biznesowym. Wspierając się obrazowymi przykładami znanych firm podkreślił jak ważna w rozwoju biznesu każdej branży jest zdrowa konkurencja, oraz że warto być elastycznym, podatnym na zmiany, ponieważ to może zaprocentować.

Co zrobić aby SEO dostało skrzydeł?

Charyzmatyczny Paweł Gontarek, znany w sieci pod pseudonimem Zgred w przystępny sposób przedstawił jakie działania należy wdrożyć aby uskrzydlić SEO. Paweł podkreślił, że to słowa kluczowe kreują serwis, warto więc poświęcić więcej czasu na ich dobór. Unikalne regularne treści, rozsądne linkowanie wewnętrzne to tylko niektóre wskazówki do których warto się stosować

Internet a prawa autorskie

Piotr Kantorowski korzystając ze swojego talentu do przekładania prawniczych zawiłości na język ludzki poruszył ważny aspekt praw autorskich w biznesie. Kupujecie logo? Faktura to nie wszystko, spiszcie umowę! W swojej prelekcji przedstawił też prawo cytatu, kiedy można z niego spokojnie korzystać i jak należy to zrobić.

Niespodzianką między prelekcjami, było wystąpienie Mateusza Materli, miejscowego stand-upera, który bazując na swoim doświadczeniu życiowym mówi o rzeczach trudnych, w zabawny sposób, podkreślając, że warto cieszyć się życiem.

Wydarzenie zostało zwieńczone after party dla uczestników

Konferencję Kolbuszowa 2.0 śmiało można określić mianem wielkiego wydarzenia w niewielkim mieście. Nasze miasteczko śmiało aspiruje do miana stolicy marketingu internetowego na Podkarpaciu. Dopisali żądni wiedzy uczestnicy i świetni prelegenci gotowi się tą cenną wiedzą podzielić. To co, do następnego?