Szkolenie optymalizacja konwersji w Kolbuszowej z Moniką Kołodziejczyk

Optymalizacja konwersji o niej pisze się dużo, słyszy się dużo, a przede wszystkim do niej się dąży. Dla każdego właściciela sklepu internetowego lub dla zespołu zajmującego się marketingiem jest to zarazem cel i wyzwanie.

Analityka webowa to bardzo przydatne narzędzie, którego wyniki umiejętnie zinterpretowane pozwolą właśnie na optymalizację konwersji.

W czwartek 25 października odbyło się szkolenie z optymalizacji konwersji. Uczestników szkolenia, w świat analityki internetowej z wykorzystaniem Google Analytics wprowadziła Monika Kołodziejczyk specjalistka w tej dziedzinie.

Optymalizacja konwersji krok 1 – zbieranie danych

Najważniejszy pierwszy krok, tyczy się to również analityki webowej. Po krótkim wprowadzeniu na temat narzędzi użytecznych w analityce internetowej, uczestnicy szkolenia dowiedzieli się jakie dane są wartościowe i jak je zbierać i jak interpretować w późniejszej analizie, aby uzyskać jak najlepszy efekt.

Optymalizacja konwersji –  analiza zachowań użytkowników

Odpowiednio użyty i rozumiany Google Analytics to prawdziwa skarbnica wiedzy na temat zachowań użytkowników korzystających z danej strony internetowej. Ile mniej więcej czasu użytkownik poświęcił na daną stronie? Jakie działania podjął? Aby dowiedzieć się jeszcze więcej można segmentować użytkowników witryny –  właśnie to ćwiczyli uczestnicy szkolenia, ponieważ nauka poparta praktyką daje najwięcej.

Optymalizacja –  najlepsze praktyki

Gdy dane są zebrane i zinterpretowane jest to czas na ustalenie strategii działania, a później sporządzenie raportu. Dodatkowo osoby biorące udział w szkoleniu dowiedziały się, jak ważne są testy, przykładowo testy A i B.

Zdecydowaną zaletą tego szkolenia z optymalizacji konwersji był ogrom zadań praktycznych. Po wstępnym omówieniu każdego, zagadnienia uczestnicy dostawali zadanie do wykonania. Niektóre z początku wydawały się trudne, ale gdy jednak udało się okiełznać Google Analytics i wyciągnąć z niego dane na których nam zależało, satysfakcja była ogromna.

Okazało się, że analityka internetowa nie gryzie, trzeba do niej tylko umiejętnie podejść. Do tego, odpowiednio “oswojona” opowie nam wiele o użytkownikach witryny i wskaże obszary które wymagają poprawy.

Szkolenie z analityki webowej wiele rozjaśniło i podejrzewamy, że przełoży się na optymalizację konwersji w firmach należących lub firmach w których pracują uczestnicy szkolenia.