Warsztaty – Podstawy SEO – Kolbuszowa 20 lipca


Optymalizacja stron internetowych – dla czego warto to znać?

Biznesy wszelkich maści wyczuły w internecie dogodne środowisko. Zagnieździły się tam i odpowiednio pielęgnowane rosną w siłę. Jako, że w internecie miejsca starcza dla wszystkich, konkurencja jest duża i co chwilę jej przybywa. Jak się wyróżnić? – to dobre pytanie, natomiast ważniejszym może być „Jak dać się znaleźć”. Do tego dać znaleźć się szybko, łatwo, sprawnie i w odpowiedzi na konkretne zapytanie i nie generując dużych kosztów. Optymalizacja stron internetowych stanowi odpowiedź. Szkolenia SEO to dobra okazja aby przyswoić podstawy i by później móc piąć się w górę.

Szkolenie SEO

Dlatego, 20 lipca zorganizowałem szkolenie SEO z zakresu podstaw. Skuteczna nauka, to nie tylko teoria, więc szkolenie miało postać warsztatów, aby móc od razu przemienić teorię w praktykę. Podstawy bywają deprecjonowane, a przecież są niezmiernie ważne- wszak od tego wszystko się zaczyna.

Zebrało się zacne grono ambitnych osób chcących wkroczyć w świat tajników SEO i wzięliśmy się do pracy. Wkrótce pojęcie optymalizacja stron internetowych przestało brzmieć obco.

Po co komu długi ogon?

Tematyka warsztatów kręciła się dookoła elementów strony wpływających na pozycję danej witryny, które po zapoznaniu się z tematem, bez problemu można ogarnąć samemu i powiedzieć? Optymalizacja stron internetowych? Nie ma problemu. Uczestnicy dowiedzieli się dlaczego SEO wymaga czasu, a nie tak zwanego międzyczasu („zrobisz to w międzyczasie” – owszem, zrobisz, ale kiepsko) i dlaczego długi ogon czyli long-tail jeżeli chodzi o słowa kluczowe to przydatna i skuteczna rzecz którą warto praktykować.

Co gryzie użytkownika

Szkolenie SEO to nie tylko skupianie się na kodzie, contencie i procesach. W marketingu internetowym kluczową sprawą jest czynnik ludzki. Kluczową sprawą jest zdobycie zainteresowania użytkownika, dlatego przedstawiłem uczestnikom charakterystykę statystycznego „Kowalskiego” odwiedzającego waszą witrynę. Wiedzieliście, że na zainteresowanie użytkownika macie 10 sekund? Teraz już wiecie. Dodatkowo omawiałem inne elementy o które warto zadbać, ponieważ mają znaczenie dla użytkownika. Między innymi chodziło o certyfikat SSL oraz responsywność witryny, tak ważną w dobie tabletów i smartfonów.

Audyt SEO – cóż to takiego

Jak to mówią, ufaj, ale sprawdzaj 😉 Tyczy się to również Twojej witryny. Jak samodzielnie przeprowadzić audyt SEO Twojej strony? Dlatego w repertuarze znalazł się temat darmowych narzędzi od Google dzięki którym można analizować swoją stronę i sprawdzić czy wszystko gra i sprawdzić, co można zrobić lepiej.

Pobawmy się z Senuto

Co tam słychać u konkurencji? Co robią lepiej, a co macie ze sobą wspólnego jeżeli chodzi o słowa kluczowe? A może gdzieś na Twojej stronie majaczy błąd 404? Taką analizę umożliwia Senuto. Uczestnicy mieli okazji bliżej poznać to narzędzie, każdy na przykładzie witryny którą się zajmuje. Każda z osób, otrzymała 30-dniowy bezpłatny dostęp do Senuto, jeżeli chciałaby się z nim lepiej zapoznać, zanim wejdzie z nim w poważniejszą relację 😉

Praktyka to siła

Zorganizowane przeze mnie szkolenie SEO przybrało postać warsztatu, ponieważ siłą warsztatów jest część praktyczna. Wiele zagadnień rozwiązywaliśmy na przykładzie witryn prowadzonych przez uczestników szkolenia, nie zabrakło też burzy mózgów- nikt nie spał, każdy brał udział. Chociaż początkowo optymalizacja stron internetowych wydawała się niektórym przerażająca, udało się oswoić temat. Szkolenie trwało nieco dłużej niż zakładałem, ale jestem przekonany, że każdy z tematów wycisnąłem do końca, a wszelkie niejasności zostały rozwiane i to szkolenie SEO można uznać za zakończone sukcesem. To co, do następnego?