Wizytówka Google Moja firma – szkolenie z Damianem Nowakiem

Internet jest dynamicznie rozwijającym się środowiskiem, które jednocześnie niesie wiele możliwości jeżeli chodzi o rozwój biznesów. Chcemy być na czasie więc szkolenia SEO i inne szkolenia związane z e-marketingiem to wydarzenia na które uczęszczamy z lubością. Wizytówka Google Moja Firma to ogrom takich możliwości zebranych w jedno, intuicyjne w obsłudze miejsce które odpowiednio wykorzystane zapewni firmie widoczność. Zakomunikuje szerszej publiczności, światu, że taka firma jest, gdzie jest, czym się zajmuje i że jest świetna w tym co robi, pod warunkiem, że zadba się o pewne aspekty. O tym jak wykorzystać wizytówkę Google Moja Firma do rozwoju firmy na szkoleniu które odbyło się 5 grudnia w Rzeszowie, w Garażach Biznesu opowiedział Damian Nowak z Google Internetowe Rewolucje.

Wizytówka Google Moja Firma – dlaczego warto mieć?

Umieszczenie swojej firmy w Google Moja Firma może być pierwszym krokiem w promowaniu swojej działalności w internecie. To świetne narzędzie dla firm które się pozycjonują lokalnie, ale nie tylko. Wizytówka sprawi, że nie tylko staniecie się widoczni, ale będzie też to kolejna, solidna cegiełka do budowania tożsamości marki i zaufania klientów do niej. Ludzie mają zaufanie do Google. Firma która jest widoczna w Google jest wiarygodna. Uwaga! Założenie wizytówki Google Moja Firma jest bezpłatne. Owszem, jeżeli chcecie aby prowadzeniem wizytówki zajęli się profesjonaliści to kosztuje, natomiast samo Google nie pobiera żadnych opłat.

Po krótkim wprowadzeniu uczestnicy szkolenia zabrali się do zgłębiania tajników wizytówki.

Wizytówka Moja Firma – co jest ważne

Prowadzący szkolenie Damian Nowak przedstawił 3 aspekty które mają wpływ na pojawianie się firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Są to:

  • trafność
  • rozpoznawalność
  • odległość

Rozpoznawalność, czyli to, czy firma istnieje w sieci. Okazuje się, że dla rozpoznawalności bardzo ważna jest spójność. Co to oznacza w praktyce? Ważne, aby dane na wizytówce google pokrywały się z danymi firmy na stronie, w katalogach gdzie jest umieszczona oraz na Facebooku. Chodzi tutaj o spójne maile czy numer telefonu. Inny numer telefonu na wizytówce, a inny na funpage’u na FB? Dla google będzie to sygnał, że ma do czynienia z … dwoma różnymi firmami, co nie wpłynie korzystnie na pozycjonowanie. Masz takie nieścisłości? Popraw, a to zaprocentuje. Pamiętaj aby regularnie prowadzić swoją wizytówkę Google Moja Firma.

Zdjęcia na Google Moja firma

W wizytówce google wskazane jest aby zamieścić zdjęcia firmy – z zewnątrz, z wewnątrz. Specjalista z Google Internetowe Rewolucje przedstawił najnowszy trend który się sprawdza, otóż : dobry marketing musi mieć twarz. Owszem, zamieszczone zdjęcia mają przedstawiać profesjonalny wizerunek firmy, ale ludzie zasypywani codziennie masą informacji i logo, bardziej zwracają uwagę na firmy które mogą powiązać z ludzką twarzą: z osobą która je reprezentuje, z właścicielem, ze zgranym teamem. Umieszczenie zdjęcia przedstawicieli firmy w towarzystwie logo, zwróci uwagę użytkowników i zapunktuje na korzyść, budując przy okazji tożsamość firmy. Co więcej, wizytówka w Google może się wspaniale przysłużyć jeżeli mowa o pozycjonowaniu strony internetowej.

Co jeszcze warto robić? Użytkownicy uwielbiają korzystać ze zdjęć 360 stopni więc warto w to wyposażyć profil. Ogromną moc mają też filmiki video, chociażby krótkie. W przypadku filmiku też pamiętajcie o tym, że marketing lubi mieć twarz!

Czy wiedzieliście, że w ramach wizytówki Google Moja Firma możecie założyć stronę internetową? Prostą, ale czytelną, edytor jest bardzo intuicyjny w obsłudze.

Opinie użytkowników Google Moja Firma

Wiadomo jak to w życiu, raz jest świetnie, a raz… no właśnie. Klienci mają możliwość wystawiania opinii na wizytówkach i nie zawsze jest tak, że klient jest zadowolony- opinia może być zła. Jak wyjaśnił Damian, ważne jest to, aby odpowiadać na KAŻDĄ opinię, czy to ta wychwalająca nas ponad wszystko, czy widowiskowy wyraz dezaprobaty. Jak odpowiadać na negatywne opinie na google moja firma? Przede wszystkim ochłonąć i odsunąć emocje na bok. Owszem, zdarzy się, że opinia będzie niesprawiedliwa, ale to w jaki sposób na nią odpowiadacie to też świadczy o firmie.  W takiej sytuacji zaciśnij zęby ;- ), podziękuj, wykaż chęć wyjaśnienia oraz poproś o kontakt. Wskoczenie na rodeo emocji, a tym gorzej wdanie się w pyskówkę to ogromna antyreklama dla firmy, a tego nie chcemy.

Szkolenie przebiegało w fantastycznej atmosferze, był czas na część warsztatową oraz na burzę mózgów: naszpikowane wiedzą ponad 3 godziny pracy zleciało nie wiadomo kiedy. Możliwości wizytówki google okazały się być większe niż sądziłam, zarówno jeżeli chodzi o budowanie wizerunku, jak i np. o pozycjonowanie sklepów. Szkolenie godne polecenia. A wizytówka Google Moja Firma to już taki, że tak z angielskiego polecę „must have”.

Kto jeszcze nie ma? Założyć. A kto chce z niej wycisnąć więcej?