Za nami 4 edycja konferencji Kolbuszowa 2.0! Relacja

W czwartek 28 lutego, było grubo. I nie tylko dlatego, że akurat był to Tłusty Czwartek i niemal każdy tego dnia miał w menu pączki i faworki. To właśnie w ten czwartek miała miejsce 4 edycja konferencji o marketingu internetowym Kolbuszowa 2.0!

Tym razem o marketingu internetowym mieliśmy rozprawiać w mniejszym gronie… Sprawdziliśmy, kolbuszowski pub La Zizanie spokojnie pomieścił niemal setkę uczestników! Znakiem rozpoznawczym tej edycji, oprócz świetnych prelekcji była luźna, barcampowa atmosfera sprzyjająca nawiązywaniu nowych znajomości.

O hakowaniu umysłów słów kilka –  Artur Pajkert

Pierwszym prelegentem był Artur Pajkert z linuxpl.com. Jak shakować umysł użytkowników stron www? Lub jak wpłynąć na czytelnika Twoich maili? Okazuje się, że można to zrobić posługując się odpowiednią strukturą językową. Dzięki odpowiedniej konstrukcji komunikatów masz szansę wpłynąć na umysł nieświadomy i przekonać klienta do siebie lub do swojej oferty. Oczywiście wiedza najlepiej się utrwala, gdy jest poparta dobrymi przykładami, których Artur nie skąpił.  Między innymi radził aby unikać słowa „spróbuj” wspierając się cytatem Yody z Gwiezdnych Wojen ” Nie próbuj, rób albo nie rób, nie ma próbowania”. Ponadto w komunikatach kierowanych do potencjalnych klientów warto stosować tryb dokonany – hasłem linuxpl jest „Hosting dobrze obsłużony”. Ponadto Artur zdiagnozował, że większość polskich witryn internetowych… choruje na egoizm. Otóż zewsząd zasypuje się nas wyrażeniami: „My” „U nas”, „Nasza firma”. Okazuje się, że warto zaniechać takich komunikatów a bardziej skupić się na potencjalnym odbiorcy. Komunikaty powinny być nakierowane na klienta, aby poczuł się kimś ważnym.

SEO które daje efekty – Łukasz Suchy

Gdy wszyscy już przyswoili wiedzę na temat hakowania umysłów, na scenę wystąpił Łukasz Suchy z Devagroup. Posiłkując się bardzo fajnie skomponowanymi slajdami opowiedział jak robić SEO które będzie dawało efekty. Okazuje się, że nie ma tu miejsca na przypadkowe działania. Podstawą powinien być plan. Najpierw należy opracować strukturę strony, oraz wyszukać odpowiednie słowa kluczowe. Łukasz podsunął użytkownikom narzędzia z których warto korzystać zabierając się do działań związanych z SEO. Prelegent podkreślił też jak ważne znaczenie mają unikalne title, struktura nagłówków oraz powielenia nazw słów kluczowych w treści, łącznie z ich odmianami. Dla wielu uczestników szkolenia ciekawostką okazał się fakt, że SEO tyczy się nie tylko ich strony internetowej, ale też wizytówki w Google Maps. Powinna być ona dobrze uzupełniona, z użyciem fraz kluczowych i obfitować w zdjęcia.  Łukasz podkreślił jak wiele dla dobrego SEO może zrobić treść- content się liczy. Liczą się odpowiednio zoptymalizowane opisy kategorii, wpisy na bloga dlatego warto dbać o jakość content na naszej stronie. Przy okazji tego tematu Łukasz podpowiedział, skąd brać pomysły na wpisy. Na zakończenie opowiedział o znaczeniu linków i o tym skąd można je pozyskiwać. Widać było, że tematyka SEO interesuje publiczność ponieważ po prelekcji przedstawiciela Devagroup posypały się liczne pytania.

Wszechmocne czatboty –  Paweł Szczyrek

Coraz częściej korzystając z mediów społecznościowych czy z rozmaitych stron mamy do czynienia z Czatbotami.  O ich możliwościach opowiedział Paweł Szczyrek z IdeoForce. Paweł przedstawił ich specyfikację oraz powody dla których warto zdecydować się na chatboty. Okazuje się, że dobrze dobrany i skonfigurowany chatbot może  znacząco poprawić konwersję. Słuchaczy zaintrygował fakt, że ludzie chętniej korzystaja z chatbotów jeżeli używa on… emotikon.  Dlatego, czatboty nie powinny bazowac na „gołym” tekście, a komunikaty tekstowe powinny zawierać pasujące emotikonki. Ważna jest równiez personalizacja komunikacji – niech klient poczuje, ze komunikat jest kierowany właśnie do niego.

Potęga linkowania – Michał Suski

O sile linkowania opowiedział Michał Suski , współtwórca narzędzia SurferSEO. Wartościowe linki to trampolina jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron www.  Michal podkreślał, że pozyskiwać linki warto zawsze kiedy jest okazja. Do tego po zdobyciu upragnionej liczby linków nie wolno spocząć na laurach! Konkurencja działa cały czas. Nalezy trzymać rękę na pulsie, kontrolować co tam słychac u konkurencji i cały czas walczyć o kolejne linki. Przedstawiciel SurferSeo swoją prelekcję poparł przykładami. Wspomagając się wykresami przedstawił analizę nisz dla takich fraz jak „architekt”, „stomatolog”, czy „drukarnia”. Ponadto podpowiedział, co działa jeżeli chodzi o link building, a co nie i lepiej sobie odpuścić aby nie marnować czasu i pieniędzy.

Analiza ruchu – Łukasz Kołodziejczyk

Ostatnim prelegentem był Łukasz Kołodziejczyk z Onet.pl . Łukasz Kołodziejczyk podkreślił, że podchodząc do tematu Traffic Analytics warto przede wszystkim skupić się na użytkowniku: na jego celach i potrzebach po to aby uwzględnić je na naszej stronie. Google analytics jest skarbnicą wiedzy jeżeli chodzi o użytkowników naszych stron, niestety mnogość tabeli i wykresów niektórych przeraża. Łukasz uspokajał, że da się tego nauczyć a przede wszystkim, że warto. Dzięki odpowiedniemu podejściu do zawartych tam danych można określić kim jest użytkownik, skąd pochodzi, jakim urządzeniem się posługuje oraz za pośrednictwem jakich kanałów dotarł na Twoją stronę. To wszystko można wykorzystać do ulepszenia swojej oferty, skupienia się na konkretnej grupie odbiorców, oraz położenia większego nacisku na działania na kanałach, które są dla danego biznesu najskuteczniejsze. Łukasz podkreślił, że w analizie tych kanałów ważna jest nie tyle długość sesji co zaangażowanie użytkownika.

Kolbuszowa 2.0 o internetach przy piwie

Atmosfera była świetna! Klimat przy złocistym napoju i aromatycznym burgerze sprzyjał poznawaniu innych osób zainteresowanych światem marketingu internetowego. Przerwy huczały od rozmów i wymienianych kontaktów. Była to również świetna okazja aby porozmawiać z prelegentem i rozwiać wątpliwości dotyczące tematyki w których jest on specjalistą.  Solidna dawka atmosfery, wspaniali ludzie i świetna atmosfera – czego chcieć więcej?

Może tylko kolejnej edycji wydarzenia Kolbuszowa 2.0 – stay tuned!

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *