Książki biznesowe


Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Autor: Robert Cialdini

Poszukując wiedzy wertujesz internetowe przestworza w poszukiwaniu idealnej książki do marketingu?

Super! Mam cenną wskazówkę – nie ograniczaj się się jednak tylko do książek o tematyce stricte marketingowej. Sięgnij, dalej i głębiej – a Twój biznes, Twoja praca zyskają solidniejsze podstawy i pozwolą Ci przenieść się na wyższy poziom. Będziesz tworzyć skuteczniejsze oferty, a także zyskasz na prowadzeniu udanych negocjacji.

U podstaw podejmowanych przez ludzi decyzji, tak zakupowych jak i życiowych leży psychologia. Jedną z książek którą uważam za ‘must have’ marketingowca czy copywritera jest “Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka” którą napisał znany psycholog społeczny Robert B. Cialdini.

“Wywieranie wpływu na ludzi” Cialdiniego – dlaczego warto przeczytać?

Wywieranie wpływu na ludzi – brzmi groźnie. Sęk w tym, że po lekturze tej książki możesz dojść do wniosku, że istnym wirtuozem sztuki wywierania wpływu jest… Twoja 5 letnia córka I to w sposób całkiem naturalny.

Cialdini po prostu demaskuje nieskomplikowane mechanizmy które nami rządzą. Masz złożoną osobowość, okraszoną burzliwymi emocjami i sporą dozą doświadczenia życiowego? Nic to! W obliczu pewnych reguł z dużą dozą prawdopodobieństwa postąpisz automatycznie – tak jak życzy sobie ktoś, kto właśnie swój wpływ na Ciebie rozpościera. A ty zorientujesz się o tym dopiero po czasie, jeżeli w ogóle.

Dostajesz gęsiej skórki na samą myśl, że musisz przeczytać książkę napisaną przez profesora? Spokojnie. Już od pierwszych stron można wyczuć, że Cialdini to “swój chłop”. Nie poprzestał się na obudowaniu w mur książek innych psychologów i wyciąganiu z nich kwintesencji. Zatrudniał się np. w komisach samochodowych aby obserwować triki najlepszych sprzedawców i to, jak ludzie jedzą im z ręki. Prowadził eksperymenty.

Wszystko to, umieścił w książce, posługując się piórem lekkim i licznymi przykładami z życia dla lepszego zobrazowania procesu. To potężny zastrzyk wiedzy podany w bezbolesnej, a wręcz wciągającej formie.

Narzędzia wpływu a marketing

Czytając książkę Cialdiniego warto przenosić podane narzędzia na swoją pracę. Wychwycone i obnażone w niej tendencje nie mają daty! Były aktualne na przestrzeni wieków, będą aktualne i teraz. Aby dostosować się do aż nadto złożonego świata w którym żyjemy, ludzie musieli wykształcić system, który pozwoli im się w nim odnaleźć.

Brzmi wzniośle, ale tak naprawdę chodzi o… chodzenie na skróty. Istnieją pewne sytuacje, zagrania które odpalają w nas automat, o którego istnieniu czasami nawet nie wiedzieliśmy. Pozwala nam to sprawnie funkcjonować w otaczającej nas rzeczywistości, podejmować decyzje zakupowe… a bywa, że czasami  prowadzi nas na manowce.

Umiejętnie wykorzystane narzędzia wpływu świetnie sprawdzą się w marketingu – słupki sprzedaży skoczą ciesząc oko. Pamiętaj jednak o etyce!

Do rzeczy – o jakich narzędziach wpływu wspomina Cialdini?

Psychologiczne narzędzia wywierania wpływu

Repertuar narzędzi do wywierania wpływu na innych jest potężny, ale da się je posegregować w 6 głównych “pojemników:

Reguła wzajemności – silna moc zobowiązania nie ma granic. Ktoś uczynił Ci przysługę, zobowiązanie aż Cię ciśnie aby się zrewanżować – nawet jeżeli akurat Ci to nie odpowiada. W marketingu to darmowe próbki produktów lub usług. Prowadzisz firmę usługową? Możesz zaproponować darmowe konsultacje. Owszem, być może napotkasz “Januszów” skuszonych darmoszką, ale i napotkasz klientów których zaufanie zyskasz i wrócą do Ciebie, zobowiązani za udzieloną pomoc.

  1. Zaangażowanie i konsekwencja – niekonsekwencja jest dosyć piętnowana, dlatego też jak już ludzie w coś wejdą to tej decyzji się trzymają. Dlatego w tak wielu firmach liczy się zaangażowanie klienta lub grupy docelowej.
  2. Społeczny dowód słuszności – ludzie uwielbiają podkreślać, że idą pod prąd, ale w pewnych sprawach zawierzają mądrości ogółu. Np. jeżeli wiedzą, że już 100 osób zapisało się na webinar, lub jakiś produkt jest najlepiej sprzedający się to chyba jest to warte uwagi
  3. Lubienie i sympatia – jeżeli Cię lubią to więcej możesz. Dlatego tak ważne jest wzbudzanie w klientach pozytywnych emocji i budowanie spójnej, fajnej marki. Wizerunek w social media, obsługa klienta, content jaki przekazujesz – wszystko jest ważne.
  4. Autorytet – siła autorytetów jest niepowtarzalna. Zostań autorytetem w swojej dziedzinie, zapraszaj specjalistów do współpracy. Używaj ich w reklamie i wspieraj się ich opiniami. To działa.
  5. Niedostępność – odwieczna prawda. Coś co jest trudno dostępne, elitarne lub kierowane tylko do wąskiej grupy odbiorców(w którym ów ktoś szczęśliwie się znalazł) jest bardziej pociągające. Mogą to być oferty o ograniczonej ilości, super cenie tylko do danego dnia i o dużym powodzeniu. W ludziach budzi się wtedy łowca.

Wywieranie wpływu na ludzi – nie tylko dla marketingowca

Powyższe narzędzia nakreśliłam tylko pokrótce. Myślę, że każdy znajdzie tam coś dla siebie. Chcesz wiedzieć więcej? Sięgnij po książkę i to sięgnij koniecznie. Autor rozłożył tam każde z narzędzi na czynniki pierwsze, dodając mnóstwo przykładów z życia i z historii.

Co więcej, dodał też jak się opierać poszczególnym metodom wywierania wpływu.

Dla kogo ta książka? Z pewnością przyda się marketingowcom, biznesmenom czy copywriterom specjalizującym się w tekstach sprzedażowych. To też cenna pozycja dla wszelakich twórców contentu czy sprzedawców. Kelnerów również!

Polecam każdemu kto lubi wiedzieć jak działa otaczający nas świat społeczny, chcącemu wiedzieć więcej na temat tego jak wykorzystywać narzędzia wpływu i jak im przeciwdziałać.


To jest marketing

Autor: Seth Godin

Niespodzianka! Nie jest to książka o copywritingu. Niemniej uważamy, że każdy kto tworzy treści sprzedażowe powinien się z nią zaznajomić. Jak już wspomnieliśmy na początku, prawdziwy copywriter to nie tylko pisarz, ale i marketingowiec! Książka “To jest marketing” przedstawia nowe, nieco bardziej ludzkie spojrzenie na marketing. Godin objaśnia, że to co tworzymy powinno mieć wartość. Warto się zastanowić PO CO coś robimy i dla kogo. Dzięki temu można złapać wiatr w żagle i tworzyć coś, co będzie się wyróżniać i będzie przemawiać do ludzi.


Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat

Autor: Richard Koch

Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska „kluczowych nielicznych”. Od dawna wiemy, że do większości skutków, efektów i nagród prowadzi mała liczba przyczyn, działań i wysiłków. Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, że 80% osiągnięć w pracy zapewniamy, poświęcając jej zaledwie 20% czasu, a mniej więcej cztery piąte naszych wysiłków okazuje się zasadniczo nieistotnych. Tak rażący brak równowagi między przyczynami i skutkami czy wysiłkiem i nagrodą wydaje się sprzeczny ze wszystkim, czego zwykle można by oczekiwać!

Co znajdziesz w tej książce?

Tymczasem zasada 80/20, wykorzystywana przez wszystkich inteligentnych ludzi i wszystkie możliwe rodzaje ludzkich zbiorowości, pomaga osiągać znacznie więcej znacznie mniejszym kosztem. To jubileuszowa edycja bestsellerowego poradnika, docenionego przez miliony efektywnych ludzi z całego świata. Z okazji dwudziestej rocznicy pierwszego wydania książka została poprawiona i uzupełniona o cztery nowe rozdziały omawiające czerpanie korzyści z rosnącej popularności sieci, sterowanie własnym życiem dzięki łączności ze swoją podświadomością oraz pięć fundamentalnych zasad sukcesu. Dzięki temu przewodnikowi dowiesz się, jak wykorzystać zasadę 80/20 we wszystkich aspektach życia. Nauczysz się koncentracji na najważniejszych 20% przyczyn i zaczniesz osiągać dużo więcej: szybciej przy mniejszym wysiłku. W efekcie będziesz żyć szczęśliwiej, radośniej, poczujesz się wolny i spełniony. Tak właśnie działa słynna zasada 80/20


Przemiana Feniksa

Autor: Brian Tracy

Jeśli czujesz się zagubiony, bez celu i brakuje Ci motywacji do zmian w swoim życiu, Przemiana Feniksa Briana Tracy’ego jest stworzona właśnie dla Ciebie! Autor, jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych twórców publikacji i szkoleń motywacyjnych, pomoże Ci odnaleźć się w świecie, który coraz bardziej skomplikowany i trudni w odbiorze. Książka zawiera zestaw porad opartych na aktualnych badaniach naukowych i teoriach psychologicznych doskonale podpartych doświadczeniami autora. Dowiesz się, jak przewartościować niektóre kwestie, pomyśleć inaczej i wziąć odpowiedzialność za własne życie. To wszystko wzbogaci Twoje doświadczenia i pozwoli wprowadzić pozytywne zmiany, które pomogą Ci wyznaczyć i osiągnąć cele, przez co odczujesz satysfakcję z tego, co robisz.


Sztuka wojny Sun Pin SunTzu, Sawyer D. Ralph

Autor: Sun Pin SunTzu, Sawyer D. Ralph

Sztuka wojny Sun Tzu to kanon literatury militarystycznej, liczący około 2500 lat. Ta pozycja, autorstwa Sawyera D. Ralpha, to odtworzenie i przekład klasycznych traktatów, które swoją ponadczasowością zachwycają wielu wspó,łczesnych badaczy. Książka zawiera rady zaró,wno dla koneseró,w jak i osó,b dopiero sięgających po Sztukę wojny.

Dzięki publikacji można zanurzyć się w kulturze starożytnego Państwa Środka, czerpiąc z dualnego charakteru myśli dwó,ch wielkich strategó,w. Publikacja oferuje 36 forteli &mdash, powiedzenia wywodzące się z myśli politycznej i militarystycznej lub z nią powiązanej, któ,re funkcjonują dalej i są stosowane do opisywania podstępó,w i zmyłek. Dla miłośnikó,w historii Chin i ich wojskowości to niezastąpiona pozycja, a dla tych pierwszy raz sięgających po tę tematykę &mdash, gratka.


Biblia e-biznesu 3.0

Autor:

Najlepsi specjaliści od prowadzenia biznesu w internecie pokazują, w jaki sposób osiągnąć sukces w przestrzeni cyfrowej – Biblia e-biznesu 3.0 to jedyna w swoim rodzaju okazja, by poznać ich tajemnice i odmienić losy swojej firmy w internecie.

Informacje ogólne

Dwie poprzednie wersje „Biblii e-biznesu” stały się bestsellerami, bez których nie może się obejść żaden przedsiębiorca działający dziś w internecie. W najnowszej edycji książki pod redakcją Macieja Dutki poznasz jeszcze więcej obecnych trendów w tym biznesie. Ponad 80 wybitnych specjalistów w różnych dziedzinach opisuje swoją drogę do sukcesu i udziela bezcennych wskazówek wszystkim, którzy chcą podążyć ich drogą.

Zawartość książki

Na 850 stronach tej niezwykłej książki poznasz dobre i złe praktyki e-biznesu, by lepiej zrozumieć, jak dotrzeć do każdego klienta. Dowiesz się więcej o internetowym marketingu, zarządzaniu kryzysowymi sytuacjami w relacjach z klientami, budowaniu strategii i poszukiwaniu branży właściwej do prowadzenia swojej działalności. Przekonasz się, jak najlepiej wykorzystać w e-biznesowych działaniach potęgę mediów społecznościowych oraz analizę big data.

Redaktor naczelny

Maciej Dutko (ur. 1979 r.) jest przedsiębiorcą, inwestorem, pisarzem, socjologiem i filozofem zajmującym się problematyką internetu. Jest koordynatorem, redaktorem oraz autorem książek z cyklu „Biblia e-biznesu”, w ramach którego ukazały się już trzy publikacje pod tym tytułem. Jest uważany za jedną z najbardziej wpływowych postaci polskiego biznesu w internecie.