Niespodzianka! Nie jest to książka o copywritingu. Niemniej uważamy, że każdy kto tworzy treści sprzedażowe powinien się z nią zaznajomić. Jak już wspomnieliśmy na początku, prawdziwy copywriter to nie tylko pisarz, ale i marketingowiec! Książka “To jest marketing” przedstawia nowe, nieco bardziej ludzkie spojrzenie na marketing. Godin objaśnia, że to co tworzymy powinno mieć wartość. Warto się zastanowić PO CO coś robimy i dla kogo. Dzięki temu można złapać wiatr w żagle i tworzyć coś, co będzie się wyróżniać i będzie przemawiać do ludzi.
Poszukując wiedzy copywritersko-marketingowej być może natknąłeś się na takiego jegomościa jak Claude Hopkins. Może nawet jego książkę czytać zapragnąłeś, gdy wtem zdałeś sobie sprawę, że facet urodził się w 1866 i stwierdziłeś, że szkoda czasu bo pewnie wiedza się zdezaktualizowała?
Nic bardziej mylnego! Tendencje jakie ujął w swojej książce C. Hopkins nie mają terminu przydatności do użycia. Zobacz dlaczego ta książka jest wciąż aktualna, mimo imponującej metryki i dlaczego sam autor zyskał miano mistrza reklamy.
Czego o reklamie może nauczyć Cię Pan Claude? Ciebie który chłoniesz wiedzę z warsztatów, webinarów, konferencji i wszelkich innych źródeł? Naprawdę rzeczy wielu. Czytając tę książkę miałam wrażenie, że zmieniają się czasy, zmieniają się warunki, ale nie zmienia to czym kierują się ludzie i to czego chcą, co na nich działa. Claude był genialnym obserwatorem i potrafił ów zmysł obserwacji wykorzystać.
Cała historia zaczyna się niczym biografia. Autor u podstaw tego co go ukształtowało stawia swoje pochodzenie. Otóż jego matka była Szkotką, co – jak podkreślał- przełożyło się na jego zamiłowanie do pracy, ostrożność oraz oszczędność(kto nie słyszał jeszcze żadnego kawału o skąpych Szkotach? Okazuje się, że jest w tym ziarno prawdy. A nawet worek ziaren ). Te cechy przewijały się później w jego karierze i w znacznej mierze przyczyniły do jego sukcesu.
Już jako dziecko zarabiał na swoje utrzymanie, a żadnej pracy się nie bał.
Roznosił gazety, zajmował się sprzedażą jako nieletni domokrążca, wykonywał prace porządkowe, był woźnym w kościele, pracował na farmie. Bywało, że pracował po 16 h dziennie. W czasie tych prac nie tylko szlifował swój charakter, ale i obserwował ludzi. Nasiąknął ich codziennością. Zyskał wiedzę czego pragną zwykli ludzie, jakie mechanizmy wywierają na nich wpływ. Testował.
Doprawdy z Pana Hopkinsa facet był przenikliwy. Z obserwacji wyłapywał tendencje, którymi w licznych badaniach i eksperymentów zajmowali i nadal zajmują się psycholodzy społeczni. Na co zwracał szczególną uwagę?
Owszem, przez ten szmat czasu od kiedy książka została wydana, wiele się zmieniło. Zmieniły się kanały sprzedaży, prym wiedzie internet, zewsząd królują social media. Niemniej, my- ludzie zmieniamy się o wiele wolniej niż galopująca wokół nas technologia. Może dlatego, że nie nadążamy, albo dlatego, że niektóre zachowania tkwią w nas głębiej niż sądzimy. Tendencje, mechanizmy jakim ulegamy wciąż są aktualne i uniwersalne.
Za czytanie “Tajników warsztatu” wzięłam się tuż po powtórnej lekturze “Wywierania wpływu na ludzi” R. Cialdiniego i nie mogłam się oprzeć wrażeniu, że sam Claude Hopkins, oprócz tego, że był wirtuozem reklamy był też świetnym psychologiem. Rozumiał ludzi i potrafił pisać dla nich tak, aby do nich trafić. Od najmłodszych lat obserwował ludzi i wyłapywał “jak działają”.
Podkreślę też, że książkę czyta się jak powieść. Pełna jest przykładów z imponującej kariery Hopkinsa – wiele marek jest znanych do dziś. To też ciekawa podróż w czasie, do epoki broszurek i czasów świetności domokrążców. Wytrawny łowca cytatów z zakreślaczem w dłoni znajdzie tam mnóstwo aktualnych złotych myśli, które niejedne przedsiębiorstwo powinno wziąć sobie do serca.
Polecam nie tylko copywriterom. Każdy kto interesuje się marketingiem i reklamą będzie z tej książki czerpał pełnymi garściami.
Scientific Advertising tego autora jest kolejna na mojej liście.
Na początku było słowo. Rozróżniamy trzy tryby pisania: dziennikarz, pisarz i copywriter. Każdy z nich posługuje się innym zestawem narzędzi. O ile dziennikarz może angażować emocje, tak jak copywriter może – a nawet powinien – opierać się na faktach, to copywriter musi mieć opanowany pisarski abecadło. Dariusz Puzyrkiewicz, z kilkunastoletnim doświadczeniem w copywritingu, zebrał wszystkie niezbędną wiedzę do opanowania tego trudnego fachu w swojej książce – Biblii copywritingu. Dowiesz się w niej, jak korzystać z inspiracji, skonstruować kuszący nagłówek, napisać jasną, zwięzłą i skuteczną ofertę, wyróżnić się na tle konkurencji oraz żonglować słowami w mediach społecznościowych.
Książka „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting” to wyjątkowe połączenie teorii z praktyką – pisarz dowie się z niej jak tworzyć skuteczne i przekonujące teksty do działania. Przedstawione są tu też techniki tworzenia skutecznych reklam oraz informacje o tym, jak ludzie przyswajają teksty marketingowe i reklamowe. Autor przedstawia odpowiedzi na pytanie: czym jest copywriting, webwriting i content marketing? Autor dowodzi, że dziś język pisany musi być ludzki, interesujący i skuteczny.
Prawdziwy pisarz to nie tylko autor beletrystyki. To każdy, kto, gdy siada do klawiatury, tworzy treści, mające na celu przekonanie i zaciekawienie innych. Copywriting & Webwriting ma za zadanie stworzyć teksty mocne, intrygujące, takie pod którymi można podpisać się własnym nazwiskiem. Jeżeli tak jak Ty, chcesz kształtować swoje umiejętności pisarskie, ta książka „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting” jest właśnie dla Ciebie. Autorka, Joanna Wrycza-Bekier – doktor nauk humanistycznych, absolwentka filologii polskiej i germańskiej, autorka 7 książek odsłaniających tajniki pisania, w tym bestsellera Magia słów i 8 książek beletrystycznych – pomoże Ci w poznaniu wielu pisarskich sztuczek, które sprawią, że Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.
Czy masz dość prób bezskutecznego sprzedawania swoich produktów? Czujesz, że wiedza o copywritingu i umiejętność pisania skutecznych treści reklamowych to klucz do Twojego sukcesu? Poznaj Copywriting sprzedażowy. Język korzyści w praktyce, by wreszcie odkryć sekret pisania treści skutecznie zachęcających do zakupu. Ta książka jest przewodnikiem po świecie schematów używanych w skutecznym copywritingu. Zawiera ona m.in. informację na temat języka korzyści, budowania zaufania oraz technik perswazji. Dzięki niej poznasz prostą drogę prowadzącą do lepszych wyników sprzedażowych.
Książka Copywriting internetowy – Maciej Dutko to idealna pozycja dla wszystkich tych, którzy szukają odpowiedzi na często pojawiające się pytania dotyczące tworzenia tekstów sprzedażowych. To właśnie w tej książce znajdziesz wskazówki, jak tworzyć skuteczne teksty – perswazyjne oferty, które będą miały niesamowitą siłę przekonania. Dowiesz się jak wykorzystać techniki, które pobudzą wyobraźnię odbiorcy, skłonią go do zakupu Twojej oferty i wyróżnią ją spośród produktów konkurencji.
Dzięki informacjom zawartym w książce Macieja Dutka dowiesz się jakie są skuteczne techniki copywritingu, którymi powinieneś się wykazywać tworząc teksty. Nauczysz się jak malować w umyśle potencjalnych klientów zmysłowe obrazy i jak budować silne pragnienie posiadania produktu. Pozbędziesz się raz na zawsze problemów związanych z twórczym pisaniem i wykorzystasz wiedzę zawartą w tej książce do tworzenia bez skazy tekstów, które sprawią, że klienci będą chętnie sięgać po Twoją ofertę.
Jeżeli chcesz odmienić swoją przyszłość i skutecznie tworzyć teksty perswazyjne, zamów już dziś tę niezwykłą pozycję „Copywriting internetowy – Maciej Dutko”. Wykorzystaj wiedzę zawartą w tej książce do wypromowania swojego biznesu i przekonania klientów do zakupu Twojego produktu!