Książki o SEO i pozycjonowaniu


Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów

Autor: Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło

Pamiętasz czasy, gdy w branży reklamowej obowiązywał podział na ATL i BTL, o uwagę klienta walczono za pomocą wtykanych w drzwi ulotek, plakatów na drzewach i słupach, a wszyscy ekscytowali się spotami w telewizji i radiu? W ciągu ostatnich kilkunastu lat sytuacja kompletnie się zmieniła. Centrum reklamowego i marketingowego świata przeniosło się na komputery i urządzenia mobilne. To tutaj trwa walka o uwagę (i pieniądze) potencjalnego klienta. Obecnie w biznesie i reklamie nie ma miejsca na lanie wody i wróżenie z fusów. Najlepsi podejmują decyzje, opierając się na twardych danych, i oczekują konkretnych wyników.

Książka dla specjalistów marketingu w wyszukiwarkach

Taka też jest ta książka: konkretna i skupiona na metodach, które pozwolą Ci zarabiać więcej dzięki lepiej prowadzonemu marketingowi w wyszukiwarkach. Doświadczenie zbierane przez autorów tej publikacji od 2005 roku przełożyło się na ponad 300 stron cennej wiedzy o dwóch najskuteczniejszych metodach reklamy: Google Ads oraz pozycjonowaniu. Niezbędną teorię uzupełniono dobrymi praktykami, listą konkretnych zadań do wykonania oraz celnymi przykładami i antyprzykładami. Szeroko omówiono najlepsze narzędzie analityczne, jakim jest Google Analytics, ze szczególnym wskazaniem tych raportów i metod pracy, które są przydatne w codziennej pracy. Poradnik uzupełniono o narzędzia wykorzystywane przez specjalistów do spraw marketingu w wyszukiwarkach oraz kilkanaście przykładów realnych kampanii tworzonych dla klientów. Poradnik skonstruowano tak, by przydał się zarówno praktykom z doświadczeniem, jak i osobom, które pragną rozpocząć karierę w branży SEM. Powinien go także przeczytać właściciel firmy chcący udoskonalić prowadzone przez siebie kampanie albo skuteczniej nadzorować pracę innych.


SEOrigami. Sztuka pisania unikatowego (nie tylko na potrzeby pozycjonowania)

Autor: Piotr Kaleta

Książka SEOrigami to publikacja, która pozwoli Ci uczyć się sztuki pisania unikatowych treści, nie tylko z myślą o pozycjonowaniu. Autor wziął pod lupę także kwestie finansowe i udowodnił, że oryginalne tworzenie treści jest po prostu opłacalne. SEOrigami został podzielony na dwie części:

Część pierwsza: Unikatowość i jej znaczenie

Otwierając książkę, poznasz definicję unikatowości w internecie, dowiesz się dlaczego jest ważna dla Twojej marki i jak wykorzystywać ją skutecznie we własnej firmie. Poznasz też marki, które dobrze radzą sobie z tworzeniem oryginalnych treści i zyskują punkty także w oczach Google.

Część druga: Gotowe techniki i schematy

Druga część SEOrigami to gotowe techniki i schematy, dzięki którym wdrażanie treści unikatowych będzie dziecinnie proste. Dowiesz się tu, jak budować własny styl i jak pisać treści, które przyciągną uwagę czytelników. Książka to must-have dla każdego, kto chce być oryginalny w internecie.


SEO marketing. Bądź widoczny w Internecie

Autor: Adrian Andrzejczyk

We współczesnym biznesie, gdy powszechne staje się zjawisko hiperkonkurencji, aby skutecznie konkurować, firma musi prowadzić zaplanowane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii na znaczeniu zyskuje internet. Kogo nie ma w sieci, ten sam sobie ogranicza dochody, a za chwilę – kto wie, może sam się wyeliminuje z rynku? Dlatego, jeśli nie prowadzisz firmy, która działa całkowicie lokalnie i z założenia offline, musisz się zgodzić na reguły świata online i mocno w nim zaistnieć. A ponieważ w biznesie online króluje wyszukiwarka Google – szacuje się, że w większości branż odpowiada już za 50 procent przychodów! – to na funkcjonowaniu zgodnie z jej wymogami musisz skupić swoje siły i środki.

Zrozum SEO i wejdź do czołówki wyników wyszukiwania

A skoro wyszukiwarka Google, to SEO. Z angielskiego: search engine optimization, czyli proces polegający na dostosowaniu strony internetowej i działań w zakresie promocji do zaleceń Google. Schemat działania algorytmu jest pilnie strzeżoną tajemnicą. Z tego podręcznika dowiesz się, jak ją rozgryźć – krok po kroku. Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny: strona po stronie prowadzi czytelnika po najważniejszych czynnikach decydujących o sukcesie w świecie online. Poznaj wymogi wyszukiwarki Google, dostosuj swój marketing i wskocz na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania! Wyprzedź konkurencję i weź udział w bitwie o topowe pozycje na listach organicznych Google. SEO marketing – Adrian Andrzejczyk to praktyczne i praktycznie zastosowane wskazówki dotyczące optymalizacji treści i linkbuildingu, które wywindują twoją firmę na wyższy poziom.


SEO jako element strategii marketingowej Twojej

Autor: Paweł Cengiel

Książka SEO jako element strategii marketingowej Twojej od autora Pawła Cengiela to pozycja, dzięki której zrozumiesz, jak ważne jest pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki w celu zwiększenia popularności swojej strony lub sklepu internetowego. Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak uzyskać lepsze wyniki w wyszukiwarkach, stosując takie techniki jak pozycjonowanie, optymalizacja witryn i link building. Przygotowana w konkretnym celu, by zwiększyć widoczność Twojej strony w Google, ta książka pozwoli Ci na przeprowadzenie audytu SEO oraz opracowanie raportów z wynikami skuteczności Twoich działań. Dowiesz się, jak sformułować słowa kluczowe, które przyciągną nowych klientów, i poznasz narzędzia potrzebne w pracy każdego pozycjonera.

Cel książki

Celem tej książki jest pomoc w zrozumieniu podstawowych aspektów związanych z SEO oraz w zdobyciu wiedzy pozwalającej na optymalizację swojej witrynyi, aby uzyskać lepsze wyniki w wyszukiwarce Google. Autor przekaże Ci wiedzę na temat wykorzystywanych narzędzi oraz metod optymalizacji treści, linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, tworzenia i publikowania wartościowych treści, a nawet prowadzenia bloga internetowego.

Odbiorcy

Książka SEO jako element strategii marketingowej Twojej jest przeznaczona dla osób, które myślą o skutecznym prowadzeniu biznesu w sieci, dla osób zajmujących się marketingiem internetowym. Dzięki lekturze dowiesz się, jak wykorzystywać SEO jako nieodłączny element swojej strategii promocyjnej marki oraz jak przygotować raporty prezentujące wyniki skuteczności Twoich działań.


Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO…

Autor: Paweł Cengiel

Pozycjonowanie strony internetowej jest ważne, aby zapewnić sukces online. Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO jest książką, która Ci to umożliwi. Autor, Paweł Cengiel, wyjaśnia w niej wszystkie potrzebne informacje, aby rozpocząć pracę nad poprawą pozycji Twojej strony. Ta pozycja jest skonstruowana tak, aby w łatwy i prosty sposób przebrnąć przez 32 aplikacje do pozycjonowania stron. Zacznie się od celowego planowania kampanii, a następnie będziesz mógł przeprowadzić techniczny audyt swojej strony i ją optymalizować. Poznasz także strategie wyszukiwania fraz kluczowych, które pomogą Twojej stronie w wyświetlaniu się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Książka została zaprojektowana tak, aby była dostępna nawet dla osób niemających wcześniejszego doświadczenia w pozycjonowaniu. Jeśli chcesz wdrożyć narzędzia SEO w swojej firmie i wypromować ją na rynku internetowym, ta pozycja stanie się Twoim idealnym podręcznikiem.


SEO & SEM. Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu

Autor: Marco Maltraversi

Książka SEO & SEM. Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu – Marco Maltraversi jest kompletną instrukcją, która pokazuje, jak wykorzystywać narzędzia optymalizacji wyszukiwarek (SEO), aby osiągnąć sukces w sieci. Autor prezentuje najnowsze metody i strategie, oparte na technikach inbound marketingu i copywritingu SEO. Zawiera on również ostrzeżenia dotyczące black hat SEO.

Omówione tematy

  • SEO w epoce sieci semantycznej – mikrodane, rich snippets oraz authorship markup
  • Nowe czynniki ON page i off page w marketingu inbound oraz zarządzanie witrynami wielojęzycznymi w środowisku SEO
  • Google Hummingbird, Google Panda, Google Penguin i inne nowości – unikanie kar i zarządzanie nimi
  • Perswazyjny marketing internetowy i copywriting SEO. Social media optimization (SMO) oraz social media marketing (SMM)
  • Możliwości i fortele black hat SEO – jak wejść wyżej w klasyfikacji kilkoma ruchami na granicy kar
  • Jak zrealizować link building według zaleceń Google i jak rozwija się współczesne SEO

SEO & SEM. Przewodnik dla zaawansowanych po Webmarketingu – Marco Maltraversi to wyjątkowe połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej, które umożliwi ci utrzymanie wysokiej pozycji internetowej twojej witryny. Przewodnik ten jest idealnym źródłem informacji, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania związane z optymalizacją wyszukiwarek i wykorzystaniem technik promocji online.


SEO. Zaawansowany audyt. Strategie i metody optymalizacji witryn internetowych dla wyszukiwarek

Autor: Davide Prevosto, Giovanni Sacheli, Marco Maltraversi

Audyt SEO jest kluczowym elementem każdego projektu online. Książka „SEO. Zaawansowany audyt. Strategie i metody optymalizacji witryn internetowych dla wyszukiwarek” autorstwa Davide Prevosto, Giovanni Sacheli oraz Marco Maltraversiego będzie Twoim niezbędnym wsparciem podczas optymalizacji witryny internetowej. Skuteczna analiza i optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek polega na szczegółowej obserwacji rynku i konkurencji, a także zbadaniu zdublowanych treści, błędów w HTML i skryptach, kodów odpowiedzi HTTP, a także popularności witryny w internecie i liczby oraz jakości otrzymywanych linków zwrotnych. W książce znajdziesz kompletne instrukcje postępowania, jak sprawić, by użytkownik dotarł do Twojej witryny, jak poprawić jej widzialność oraz jak unikać i likwidować kary. Uzupełnieniem tego przydatnego poradnika są informacje o crawl budżecie i logach, crawlingu, wyszukiwarkach wewnętrznych, featured navigation, tagach semantycznych i danych ustrukturyzowanych, a także audycie SEO dla mobilnych i lokalnych witryn oraz prędkości ładowania i sprawności Twojej WWW.


SEO dla początkujących

Autor: Agnieszka Ciborowska, Jarosław Lipiński

Kolejna pozycja autorstwa Agnieszki Ciborowskiej i Jarosława Lipińskiego (po WordPress dla początkujących i WordPress 5 dla początkujących) wydana przez Helion to SEO dla początkujących. Jest ona przeznaczona dla osób, które chciałyby się zająć zwiększeniem widoczności w wyszukiwarkach oraz oglądalności swoich istniejących już serwisów. Książka oferuje szczegółowy opis najważniejszych czynników wpływających na pozycje stron w wynikach wyszukiwania Google, technik pozycjonowania oraz wskazówek dotyczących pozyskiwania linków do serwisu. Dodatkowo w publikacji znalazły się ciekawostki, definicje i rysunki urozmaicające treść.

Zawartość:

  • Jak działają wyszukiwarki internetowe?
  • Dobór fraz kluczowych
  • Czynniki rankingowe
  • Przygotowywanie witryny
  • Pozyskiwanie linków
  • Przykładowe źródła linków
  • SEO copywriting
  • Śledzenie wyników
  • Częste problemy i błędy

Zapoznaj się z teorią i praktyką pozycjonowania stron internetowych! Publikacja SEO dla początkujących autorstwa Agnieszki Ciborowskiej i Jarosława Lipińskiego pomoże Ci wypozycjonować Twoją stronę, by zajmowała wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania.