Landing Page – co to jest i jak go stworzyć?

Co to jest Landing Page i jak działa?

Landing Page w wolnym tłumaczeniu to strona lądowania. Innymi słowy jest to strona docelowa, na którą przekierowany jest użytkownik po kliknięciu w link. Landing Page może być stroną produktową lub usługową. To szansa na zwiększenie sprzedaży i liczby zapytań. Landing Page pozwala użytkownikowi na dotarcie do miejsca, które go interesuje – może przyjąć formę linków sponsorowanych w Google Ads, newslettera czy postów w mediach społecznościowych. To skuteczne działanie marketingowe, które przynosi widoczne zyski.

Co zawiera strona docelowa Landing Page?

Landing Page ma za zadanie przedstawić w atrakcyjny dla potencjalnego klienta sposób dany produkt lub usługę i przeobrazić anonimowego użytkownika w tego zainteresowanego. Po stronie docelowej leży zadanie pozyskania od użytkownika danych osobowych, które pomogą właścicielowi serwisu określić kim jest persona danej grupy docelowej. Dzięki Landing Pages można otrzymać takie informacje jak:

  • wiek,
  • płeć,
  • wykształcenie,
  • miejsce zamieszkania,
  • hobby,
  • status społeczny i styl życia.

Bardzo często zdarza się, że Landing Pages przyjmują formę ankiety lub formularza do wypełnienia.

Dobrze zaprojektowana strona docelowa powinna zawierać wysokiej jakości treści, napisane pod użytkowników, które skutecznie zachęcą ich do wykonania konkretnej czynności. Co jeszcze potrzebne jest do budowania Landing Page?

  • Przykuwający uwagę nagłówek,
  • widoczne przyciski Call To Action,
  • prosty i jasny przekaz,
  • wysokiej jakości zdjęcia,
  • certyfikat SSL.

Przydatne są także opinie innych klientów – taki społeczny dowód słuszności zawsze działa na plus.

Kiedy stosuje się Landing Pages?

Landing Page to strona, której głównym zadaniem jest nakłonienie użytkownika do konkretnej czynności. To najczęściej nieodzowna część kampanii marketingowej, a tym samym główne źródło ruchu trafiającego na nasz Landing Page. Strony docelowe pozwalają na przedstawienie biznesu z jak najlepszej strony i dają możliwość skorzystania z naszych usług. Kiedy zastosować Landing Page?

Aby stworzyć Landing Page warto zastanowić się, co chcemy wypromować. Strona docelowa sprawdzi się w przypadku promocji różnego rodzaju kursów i webinarów. Zawierające formularz kontaktowy o wiele skuteczniej zachęcają do zapisania się niż szukanie interesujących potencjalnego klienta informacji na stronie głównej. Efektywną stronę docelową możesz stworzyć do zaprezentowania nowego produktu w swoim sklepie internetowym lub usługi.

Dlaczego nie kierować ruchu na stronę główną?

Aby dokładnie zrozumieć czym różni się Landing Page od strony głównej przedstawię to za pomocą krótkiej łamigłówki:

Strona główna to rondo, które prowadzi do Twoich usług lub produktów.

Landing Page to zjazd z ronda, który prowadzi do konkretnej usługi lub produktu.

Skoro strona główna na kierować potencjalnych klientów, to nie obejdzie się bez odpowiednich znaków, takich jak menu czy linkowanie. Może okazać się, że Twój klient nie do końca będzie wiedział, z którego 'zjazdu’ ma skorzystać i będzie się kręcił w kółko. Landing Page ma ułatwić mu to zadanie i pozwolić szybciej dotrzeć do celu. Strona docelowa ma kierować do konkretnego i precyzyjnego miejsca, które szuka Twój klient. Warto wiedzieć, że strony docelowe są elementami zazwyczaj pojedynczej kampanii marketingowej, a nie stałą częścią strony.

Jak stworzyć skuteczny Landing Page?

W stronach docelowych chodzi o to, aby były one skuteczne. Co to oznacza? Muszą być napisane językiem korzyści, odpowiednio zaprojektowane i przede wszystkim dążące do konwersji. Obecnie na rynku jest dostępnych wiele narzędzi, z którymi można stworzyć skuteczne strony docelowe. Jak powinien wyglądać Landing Page?

  1. Zadbaj o to, aby na Twojej stronie docelowej nie było zbyt dużo informacji, zbędnych grafik, odnośników do innych podstron – to zwykłe 'rozpraszacze’, które robią więcej szkody niż pożytku.
  2. Zamieść na stronie lądowania perswazyjne treści, które jasno będą prowadzić użytkownika do wykonania pożądanego działania.
  3. Podkreśl korzyści, które niesie ze sobą Twój produkt lub usługa: możesz je wypunktować i pogrubić.
  4. Stwórz zachęcające CTA – Call To Action, koniecznie musi być widoczne i odróżniające się od tła.
  5. Uprość formularz – im mniej pól do wypełnienia tym lepiej!
  6. Najważniejsze informacje umieść u góry strony, powinny być widoczne dla potencjalnego klienta bez konieczności przewijania strony.
  7. Korzystaj z białych przestrzeni: puste, białe obszary na stronie pozwolą Ci wyróżnić określony element.
  8. Umieść opinie zadowolonych klientów – społeczny dowód słuszności może 'zwabić’ tych niezdecydowanych użytkowników.
  9. Testuj, poprawiaj, optymalizuj! Celem Landing Page’y jest oczywiście konwersja. Pamiętaj o ich testowaniu i ulepszaniu na podstawie wyników testu.

Landing Page – zadbaj o własną stronę docelową

Cele strony docelowej są jasno określone – ma się nią zainteresować potencjalny klient, tak aby mogła sprzedawać i generować leady. Landing Page jest skuteczny i naprawdę przynosi zyski!

Cechy skutecznej landing page

Najważniejszą cechą, jaką powinniśmy wziąć pod uwagę podczas tworzenia landing page jest to, by użytkownik mógł na tej samej stronie dokonać konkretnego działania. Chodzi o to, by odbiorca będący na landing page mógł od razu np. wysłać formularz kontaktowy, bez przechodzenia na inne podstrony. Czym jeszcze charakteryzuje się strona docelowa?

  • strona typu 'one-page’,
  • chwytliwe nagłówki,
  • widoczne CTA (wezwanie do działania),
  • przedstawia korzyści płynące z konkretnej usługi lub produktu.

Najważniejsze cechy strony docelowej to zachęcanie użytkownika do generowania leadów, czyli wypełnienia formularza lub zakupu produktu. Przykuwające uwagę nagłówki, konkretne CTA oraz treści nawiązujące do usługi przedstawiające korzyści. Odbiorca przeglądając stronę powinien poczuć, że właśnie ta usługa lub ten produkt są mu niezbędne.

Jak stworzyć landing page – krok po kroku

Wiemy już, czym charakteryzuje się strona docelowa oraz co ma na celu. Jednak pewnie wielu z Was nadal zastanawia się, jak przygotować landing page? Krok po kroku wyjaśnimy, jak zbudować skuteczną stronę by przyciągała uwagę odbiorców i zachęcała do generowania leadów.

Chwytliwy, zachęcający nagłówek

Nagłówek na landing page jest najprawdopodobniej pierwszym czynnikiem, na jaki zwróci uwagę Twój potencjalny klient. Powinien dotyczyć konkretnej usługi, by nie zniechęcił odbiorcy. Powinieneś w nim zamieścić korzyści płynące ze skorzystania z usługi. Jednocześnie nie może być zbyt długi – więcej informacji na temat oferty zamieścisz w akapicie.

Wartościowa treść

W akapicie pod nagłówkiem przedstaw konkretny produkt lub usługę w sposób, który sugeruje odbiorcy, że właśnie tego potrzebuje. W wyczerpujący sposób opisz dokładnie cechy oferty, kto powinien z niej skorzystać, kiedy jest przydatna. Twórz treści tak, by rozwiały wszelkie wątpliwości potencjalnego klienta związane z produktem czy usługą.

Korzyści i wezwanie do działania

Tworząc teksty na landing page nie zapominaj o przedstawianiu korzyści płynących z danej usługi czy produktu. Przedstaw, dlaczego to właśnie ten klient powinien z oferty skorzystać, jakie korzyści wyniesie, dlaczego ten produkt jest potrzebny lub czym się wyróżnia. Nie zapominaj o CTA, które zachęci użytkownika do wysłania zapytania czy skorzystania z usługi. W treści na stronie możesz też zachęcić odbiorców do zapytań, np. dzwoniąc pod numer telefonu lub wysyłając e-maila.

Widoczne dane kontaktowe i prosty formularz kontaktowy

Umieść numer telefonu lub adres e-mail w widocznym miejscu. W ten sposób potencjalny klient przeglądając stronę docelową będzie mógł w szybki sposób zadzwonić i zapytać o szczegóły oferty. Formularz kontaktowy powinien być prosty, przejrzysty i niezbyt rozbudowany. Często spotykamy formularze, które wymagają podania zbyt wielu informacji. To zniechęca klientów, a w rezultacie opuszcza stronę.

CTA na landing page

Najważniejszym czynnikiem, o jakim powinieneś pamiętać podczas tworzenia strony docelowej jest wezwanie do działania. To właśnie od tego zależy, czy potencjalny klient zostanie na stronie i wykona oczekiwane przez Ciebie działanie, czy opuści stronę. Jeśli zależy Ci na generowaniu leadów, zachęcaj użytkownika do działania. Zapraszaj do kontaktu czy do zapytania o szczegóły oferty.

Landing page, a pozycjonowanie

Landing page to strona, która ma na celu zwiększyć konwersję. Jednak by była widoczna w wyszukiwarce Google musi być prawidłowo zoptymalizowana pod kątem SEO. Na pozycję strony składa się kilka czynników:

  • Słowa kluczowe – wykonaj analizę słów kluczowych, zastanów się, na jakie frazy potencjalny klient może wyszukiwać Twój produkt czy usługę. Następnie stwórz listę słów kluczowych, na których najbardziej Ci zależy. Słowa kluczowe zamieszczaj w sposób naturalny w treści oraz nagłówkach.
  • Meta title – zamieść słowo kluczowe w znaczniku tytułu strony. W ten sposób boty Google indeksujące Twoją landing page będą wiedziały, czego dotyczy strona.
  • Meta description – opis wyświetlany pod tytułem w wynikach wyszukiwania powinien zainteresować odbiorcę oferowaną usługą i zachęcić do odwiedzenia strony.

Wbrew pozorom stworzenie strony docelowej jest proste. Jednak by była skuteczna, wymaga zastosowania tych kilku czynników, które skłonią potencjalnego klienta do skorzystania z oferowanych usług lub produktów.

Narzędzia dla copywritera