Marketing automation od SALESmanago

Świat nigdy nie cechował się banalną konstrukcją. Obecnie w epoce wszechobecnego braku czasu można powiedzieć, że skomplikował się jeszcze bardziej. Branże ecommerce, jak i marketing internetowy nieustannie się zmieniają, rozwijają. Działając w tym biznesie trzeba mieć baczenie na to, że kto nie nadąża, ten zostaje w tyle. W internecie jest miejsce dla wszystkich, ale w obliczu potężnej, prężnie działającej konkurencji łatwo o porażkę.

Trzeba działać, trzymać rękę na pulsie i być elastycznym. Przywiązanie do utartych schematów, może być nie tyle przepisem na klęskę co na mniejsze powodzenie prowadzonych działań.  W świecie e-commerce co rusz powstają nowe usprawnienia z których korzystanie może wynieść Twój biznes na nowy poziom. Za to Ty zyskasz czas i spokojną głowę. O czym mówię? O marketing automation.

Marketing Automation – co to jest i do czego się może przydać?

Marketing automation to powierzenie działań związanych z marketingiem specjalnemu oprogramowaniu, oraz narzędziom które znacząco usprawniają proces sprzedażowy. Dzięki niemu, to co ludzie tworzyli kilka miesięcy, oprogramowanie robi automatycznie. Jak to kiedyś usłyszałam, można kopać łyżeczką, ale można i koparką. Marketing automation to właśnie taka wysokiej klasy koparka marketingu online. Automatyzacji możesz powierzyć takie działania jak analizę zachowania internautów na Twojej stronie, grupowanie potencjalnych klientów.  W oparciu o te dane oprogramowanie tworzy dopasowane oferty. Automatycznie stworzy też e-maile i newslettery, a także będzie analizować ich skuteczność – fantastycznie prawda?

Tyle pracy, dłubania w tabelkach, analizowania a marketing automation zrobi to od tak, z palcem w … kodzie 😉 Jednym z takich narzędzi do automatyzacji marketingu jest SALESmanago . To właśnie to oprogramowanie do automatyzacji  biorę dziś na tapetę. Gotowi?

 

SALESmanago – co zautomatyzuje?

Bez wątpienia można powiedzieć, że SALESmanago to taka wspomniana wcześniej koparka. Co wcześniej trzeba było robić manualnie, poświecając dużo czasu i uwagi, ono zrobi automatycznie. Dzięki temu Wy zyskujecie czas na inne działania, lub czasami na odpoczynek który jest niezmiernie ważny.

Monitorowanie prowadzone przez SALESmanago umożliwia tworzenie kompletnych profili klientów oraz ich segmentację w celu wysyłania dopasowanych ofert marketingowych w wielu kanałach. Mogą być to wiadomości e-mail , może to być live chat a także dopasowane wiadomości w social media czy web push, itd. Dzięki temu optymalizacja kampanii idzie jak z płatka, a konwersja będzie się mieć coraz lepiej.

SALESmanago – dla kogo?

Wbrew wrażeniu jakie mogliście odnieść po przeczytaniu powyższego opisu, to narzędzie nie jest przeznaczone dla firm dużych. Może ono zostać dopasowane do firmy każdej wielkości. Doskonale sprawdzi się w firmach zajmujących się sprzedażą B2B jak i B2C, co więcej znakomicie spisze się wszędzie tam, gdzie wchodzą w grę programy lojalnościowe. Na wspomnianych funkcjonalnościach skorzystają też sklepy internetowe, ponieważ sprytne Salesmanago potrafi ratować porzucone koszyki, a także wysyłać celnie dopasowane maile z rekomendowanymi dla danej osoby produktami.

Dlaczego SALESmanago

Nie wystarczy coś sprzedać. Marketing automation to mechanizm złożony, i wielu może on przerażać na samym początku. W samym temacie MA, zwróciliśmy uwagę właśnie na SALESmanago, ponieważ oferują oni pomoc specjalistów. Co więcej, firma ta bardzo mocno stawia na edukowanie – warsztaty, kursy online czy platforma e-learningowa jasno informuje, że salesmanago chce dać się poznać. Poznać siebie i możliwości jakie oferuje.