Meetup Biznes Hub #2 – Jak było?

Za nami już drugie spotkanie Meetup Biznes Hub. Wczorajsze wydarzenie odbyło się pod patronatem Google Internetowe Rewolucje.  Spotkania odbywają się w każdy drugi czwartek miesiąca i przeznaczone są dla osób prowadzących własny biznes, dla osób zainteresowanych marketingiem internetowym, a także dla wszystkich osób indywidualnych, które pragną zdobyć dodatkową wiedzę merytoryczną połączoną z networkingiem. Spotkanie biznesowe to również świetna okazja do budowania relacji oraz do podzielenia się doświadczeniem zawodowym z pozostałymi uczestnikam

Tym razem spotkanie odbyło się w biurze coworkingowym Mindwork w Rzeszowie. To przytulne i klimatyczne miejsce, idealne do organizacji wydarzeń w niewielkim gronie. 

Na wczorajszym spotkaniu nie zabrakło ciekawych, pełnych merytoryki prelekcji. Nie obyło się również bez moderowanego networkingu prowadzonego przez trenerki z Autokreacji – jest on jedną z głównych części spotkań. Dziewczyny oczywiście świetnie sobie poradziły i networking przebiegł w luźnej, przyjaznej i bezstresowej atmosferze. 😎

Jak nie ignorować 90% potencjalnych klientów? - Sebastian Horoszko

Jako pierwszy swoją prelekcję przedstawił Sebastian Horoszko z firmy Zaufane.pl. Opowiedział o mitach i faktach na temat budowania swojej reputacji w sieci. Jeden z mitów przedstawionych przez Sebastiana mówił, że klienci zostawiają opinie wyłącznie wtedy, gdy są niezadowoleni z naszej usługi lub produktu. Jest to oczywiście błędne stwierdzenie, ponieważ klienci zostawiają również wiele pozytywnych opinii – trzeba im jednak o tym przypomnieć. 😊

Sebastian również przedstawił kilka czynników, dlaczego warto te opinie zdobywać i jak dużo znaczą dla potencjalnych klientów zainteresowanych oferowanymi przez nas usługami lub produktami.

Realne koszty prowadzenia e-sklepu - Paweł Kosmala

Kolejnym prelegentem który pojawił się na scenie był Paweł Kosmala – sprawca całego wydarzenia. 😃 Dla rozluźnienia (jeszcze) nieco spiętej atmosfery Paweł swój występ rozpoczął od krótkiego ćwiczenia wśród publiczności. 

Podczas wczorajszego spotkania Paweł przedstawił jakie są realne koszty utrzymania i prowadzenia sklepu internetowego oraz na jakiej platformie jest to najbardziej opłacalne – porównując koszty budowania e-sklepu na trzech różnych platformach. 

Podczas prezentacji nie zabrakło również informacji, dlaczego i kiedy warto tworzyć własne opisy produktów oraz jak ważny jest w tym wszystkim współczynnik konwersji. 

Paweł wspomniał również, by podczas prowadzenia własnego sklepu internetowego nie zapominać o KPI, a na koniec zdradził, kiedy realnie sklep zacznie przynosić zyski. 

Damian Nowak w kilku słowach - jak sprzedawać za granicę z niewielką pomocą od Google?

Po krótkiej przerwie na ciastko i kawę na scenie pojawił się Damian Nowak z Google Internetowe Rewolucje. Damian w prosty sposób przedstawił jak rozwinąć swoją firmę na rynek międzynarodowy przy pomocy Market Findera. Jest to nowe narzędzie, jakie oferuje nam Google, dzięki któremu możemy określić w jakim kraju nasze produkty i usługi będą sprzedawać się najlepiej. Oprócz tego Market Finder ustala proponowaną optymalną kwotę sprzedaży produktu czy koszty kampanii reklamowej, a także najbardziej popularny sposób płatności w danym kraju. Narzędzie z pewnością jest bardzo przydatne dla osób zastanawiających się, w jakim kraju firma ma możliwość rozwoju. 

O tworzeniu prezentacji - trenerki z Autokreacji

Na koniec na scenie pojawiły się Alina Osowska i Marlena Momot – trenerki z Autokreacji. Dziewczyny opowiedziały w jaki sposób tworzyć profesjonalne prezentacje, które zainteresują każdego odbiorcę. Trenerki przedstawiły kilka kluczowych czynników, jakich nie należy pomijać podczas tworzenia prezentacji. Jednym z nich jest zapoznanie się z publiką, dla której będzie wygłoszona prelekcja, dzięki czemu dopasujemy treści oraz sposób prezentacji do konkretnego grona odbiorców. Kolejnym i chyba najważniejszym czynnikiem jest, by zawsze mieć ustalony konkretny schemat naszej prezentacji. Pozwoli to opanować chaos w naszej głowie, a prezentacja będzie spójna i zrozumiała, mimo lekkiego stresu pojawiającego się u większości osób wychodzących na scenę. 

Moderowany networking na zakończenie spotkania

Spotkanie zakończyło się prowadzonym przez trenerki moderowanym networkingiem. Polegał on na podzieleniu publiczności na mniejsze grupy, a każda z grup miała do wykonania inne zadanie. Networking miał na celu rozwój relacji, zdobycie nowych kontaktów oraz podzielenie się doświadczeniem z innymi uczestnikami pracującymi w różnych branżach. Po wykonaniu zadań rozmowom nie było końca! Kolejny raz spotkanie przebiegło w świetnej atmosferze. 😊