Spis treści
Nie trzeba nikogo uświadamiać, że korzystanie z urządzeń mobilnych to w dzisiejszych czasach standard. Każdy z nas posiada smartfon czy tablet, który wykorzystuje do rozrywki lub komunikacji w social mediach. Jednak przede wszystkim urządzenia te pomagają nam w szukaniu informacji w Internecie i robieniu zakupów. Można powiedzieć, że komputer stacjonarny i laptop są nam już potrzebne głównie do pracy. Dlatego właśnie warto zadbać o wersję mobilną strony internetowej. W tym zadaniu pomoże Ci test optymalizacji mobilnej – Mobile Friendly Test.
Mobile Friendly Test to specjalne narzędzie dla stron internetowych, które pozwala ustalić, jaki wynik ma dana witryna w wynikach wyszukiwania Google. Jest to zestaw parametrów, które pomogą Ci określić, jak prezentuje się wersja mobilna Twojej strony dla korzystających z niej użytkowników.
Bycie mobile friendly daje szansę na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi klientami. Wpływa również na pozycjonowanie SEO strony internetowej.
Mobile friendly w dużej mierze przyczynia się do popularności danej strony internetowej. To po prostu znaczy więcej dla prowadzonego biznesu w sieci. Najważniejszym zadaniem strony czy sklepu internetowego jest to, aby mogli z niego korzystać użytkownicy na różnych urządzeniach mobilnych. Priorytetem jest zatem wyświetlanie strony użytkownikom mobilnym. Aby delektować się „kawałkiem tortu” musimy dopasować się do panujących trendów. To nie jedyny powód, dla którego warto być mobile friendly:
Test optymalizacji mobilnej korzystanie wypływa nie tylko na użytkowników i poruszanie się na danej stronie internetowej. Oczywiście jest to bardzo ważną sprawą, ale nie jedyną. Mobile Friendly Test to nie tylko urządzenia mobilne, ale także pozycjonowanie. Regularne sprawdzanie mobilności Twojej strony wpłynie na jej wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Należy pamiętać, że aby tak się stało samo sprawdzanie nie wystarczy. Trzeba przede wszystkim wyeliminować błędy i poprawić, to jest do poprawienia.
Jakie są najczęstsze błędy wersji mobilnej strony internetowej, które przekładają się na słabe pozycjonowanie?
Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy Twoja strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych jest przetestowanie jej na smartfonie. Na własne oczy sprawdzisz czy czytanie tekstu nie sprawia Ci problemu, zdjęcia są wyświetlane w całości, a menu rozwija się w prawidłowy sposób. Innym sposobem, bardziej dokładnym jest skorzystanie z narzędzi Google. Do dyspozycji masz kilka:
Negatywny wynik testu mobilnego witryny nie oznacza totalnej klapy. Jeśli Twoja strona lub sklep internetowy są postawione na popularnych systemach CMS takich jak WordPress, Shoper, PrestaShop czy Magento, to bardzo szybko dostosujesz go do standardów pod poprawnie działającą wersję mobilną. Wyjściem z sytuacji jest również zastosowanie nowoczesnego szablonu dostosowanego pod kątem responsywności.
Czas ładowania strony www czy same treści na witrynie mają znaczenie w wersji mobilnej. Jeśli nie jest ona przystosowana do odwiedzin użytkowników na smartfonie czy tablecie, to sytuacja jest jeszcze do uratowania. Skorzystaj z moich wskazówek i sprawdź mobilność swojego serwisu. Gwarantuję Ci, że Twój biznes wyjdzie na tym na plus, a Ty sam zyskasz nowych klientów.