Spis treści
Pisanie tekstów nie zawsze jest łatwe. Artykuł musi być skonstruowany tak, aby był ciekawy dla czytelnika, dostarczał jakiejś wartości. Dla wielu stron istotne jest również aby był zoptymalizowany pod kątem SEO. Na szczęście narzędzia dla copywriterów to nie tylko ołówek, kartka i klawiatura. Istnieje wiele narzędzi pomocnych w pracy nad tworzeniem pisemnego contentu. Od aplikacji pomagających wyszukać słowa kluczowe, przez strony pomagające wyszukać temat, po kontrolę antyplagiatową.
Wiesz o czym pisać, ale jak ująć temat aby był zgodny z tym, jak tego poszukują użytkownicy? Polecamy Answer the public. To bardzo sympatyczne, darmowe narzędzie dla copywritera. Po wpisaniu w wyszukiwarce danej frazy otrzymujemy nie tylko jej rozmaite kombinacje, ale również wyszukiwane w związku z nią zapytania. Warto zainspirować się tymi podpowiedziami i potraktować jako pomysł na temat wpisu bądź poszczególne nagłówki.
Jeżeli ktoś w tym momencie parsknął śmiechem, to zapewne jeszcze wiele przed nim jeżeli o pisanie tekstów chodzi. Owszem, zazwyczaj copywriterzy zasób słów mają znacznie większy niż statystyczny Kowalski, niemniej zdarzają się sytuacje, gdy chce się uniknąć powtórzeń, a odpowiednie słówko jak na złość umyka po umyśle – znalezienie synonimu słowa które chcesz zamienić, sprawi, że tekst będzie urozmaicony, a Ty nie stracisz czasu na główkowanie nad jednym wyrazem.
Kto już zaznajomił się nieco z kwestiami SEO ten wie, jak ważne jest to, aby treści były nie tylko merytoryczne, ale i unikalne. Wspomniane narzędzia pozwolą sprawdzić unikalność Twojego tekstu. Copyscape wyjawi, czy czasem ktoś inny nie nazbyt agresywnie inspiruje się artykułami napisanymi przez Ciebie. Warto o to zadbać.
W SEO copywritingu, czyli w tworzeniu treści zgodnie z zasadami SEO krok pierwszy to wyszukanie odpowiednich fraz kluczowych. Przydadzą się do tego odpowiednie narzędzia. Bardzo rozbudowaną bazę słów kluczowych(jak również możliwość podglądania na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja) ma Senuto. Jest to płatne, ale bardzo wszechstronne narzędzie. Jeżeli szukacie darmowej alternatywy do szukania fraz to polecamy keywordtool.io.
Masz już frazy? Świetnie, możesz przystąpić do pisania! Nie zapomnij, aby fraz używać z umiarem. Przeoptymalizowanie jest passe.
Poczciwe Google ma wiele do zaoferowania! Za sprawą Googe Trends namierzysz tematy które zyskują na popularności, więc może warto byłoby o nich napisać. Keyword Planner pomoże namierzyć wyszukiwane frazy. Z kolei Search Console ujawni na jakie zapytania wyświetla się Twoja witryna, jakie frazy ściągają najwięcej ruchu, więc warto byłoby je wzmocnić, tworząc kolejny artykuł w tym temacie.
Tworzysz teksty mocno skoncentrowane na SEO? W takim razie może przydać Ci się edytor Surfera. Po wpisaniu danej frazy Surfer analizuje kilka najmocniejszych stron pod tym względem i w rezultacie generuje proponowane frazy do użycia, łącznie z ich ilością i długością tekstu. Oczywiście ilość znaków można zmienić, a Surfer wtedy na nowo przeliczy frazy. W trakcie pisania, narzędzie to samo zlicza użyte frazy i na bocznym panelu sygnalizuje których jeszcze należy użyć, a których jest za dużo. Zasugeruje również pytania na które warto odpowiedzieć w artykule i./lub użyć ich jako nagłówków.
Tworzenie treści to zajęcie wymagające, dlatego warto korzystać z możliwości jakie oferuje Internet i wspomagać się w procesie tworzenia. Umiejętnie użyte narzędzia dla copywriterów pomogą Ci stworzyć skuteczniejsze, lepsze teksty. Jedne narzędzia pomogą Ci wyłonić słowa kluczowe, inne sprawią, że będzie Ci łatwiej pisać – bo będziesz wiedzieć jaki aspekt interesuje odbiorców i jak do niego podejść.
Przedstawione tutaj narzędzia warto wykorzystać w praktyce. Jak jest w Twoim przypadku? Korzystasz z jakichś narzędzi, czy może dopiero masz zamiar?