Spis treści
Pragniesz zbudować bazę klientów, dzięki której sprawniej i szybciej będziesz mógł się z nimi komunikować? Zależy Ci na tym, aby docierać do nich i zostać zapamiętanym? Jednym ze sposobów, jakie ułatwi Ci to zadanie jest newsletter. Co to jest?
Newsletter to rodzaj mailingu wysyłanego do stałych klientów, w celu informowania ich o nowościach, zmianach w ofercie, abonamencie czy promocjach danej strony lub sklepu internetowego. Powinien mieć stały wygląd i układ, w którym zmieniana jest tylko treść. To specjalny zabieg, który ma za zadanie przyzwyczaić klientów do Twojego newslettera. Warto pamiętać, że taki rodzaj email marketingu powinien być wysłany ze stałą częstotliwością – Twoi odbiorcy z pewnością to zauważą i docenią.
Na samym początku musisz mieć określone bazy odbiorców. Tylko do osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie newslettera możesz wysyłać wiadomości e-mail. Dopóki z niego nie zrezygnują pozostaną w bazie, a Ty masz szansę na zwiększenie swojej sprzedaży.
Po zebraniu bazy użytkowników przyszedł czas na komunikację ze swoimi klientami. Określ cel newslettera i popracuj nad jego formą. Zastanów się, co chcesz przekazać swoim klientom i po co chcesz się z nimi stale komunikować. Możesz spisać wszystkie swoje cele, aby mieć ich dokładne zobrazowanie.
Czy wiesz, że nagłówek jest pierwszą treścią, jaką widzi Twój klient? Przyłóż się do niego i stwórz ten najbardziej interesujący i angażujący. Jeśli już na początku stracisz kontakt ze swoim czytelnikiem, to wiedz, że nie kliknie on w Twój newsletter, a z czasem odejdzie nawet z listy subskrybentów.
Jak pisać newsletter, aby dostosować treść do potrzeb odbiorców. Przede wszystkim musisz przedstawić pewną wartość, tak aby wrócili oni do Ciebie po więcej. Wartościowe treści sprawią, że nie zmarnujesz ich czasu, a sami klienci poczują, że dzięki Tobie mają to, czego szukają.
Aby stworzyć skuteczny newsletter musisz zadbać o to, aby był on pewnego rodzaju schematem. Da to Twoim odbiorcom poczucie, że bardzo dobrze znają Ciebie i Twoją markę. To jak wejście do ulubionej restauracji, w której znamy już wystrój i rozstawienie stolików. Wiedz jednak, że każdy lubi być zaskakiwany – w restauracji warto zadbać o odświeżenie menu, a w newsletterze będzie to zawsze inne treści.
Newsletter nie polega jedynie na poinformowaniu Twoich klientów o aktualnych promocjach czy nowym artykule na blogu. Jeśli już go otworzyli, to niech klikną w przycisk w dolnej części wiadomości odsyłający do pożądanej strony. To wezwanie do akcji, które może zwiększyć Twoją konwersję.
Nie zapominaj o pozostawieniu na końcu newslettera takich informacji jak dane kontaktowe, linki do mediów społecznościowych i oczywiście notatkę o możliwości wypisania się – taki komunikat w treści newsletterów musi się zawsze pojawić. Pamiętaj, że nic na siłę. Stwórz na swojej stronie formularz kontaktowy, aby każdy wypisany użytkownik mógł się zapisać do newslettera raz jeszcze.
W e-mail marketingu wykorzystuje się specjalne systemy, które znacznie ułatwiają proces kontaktu z naszymi klientami. Do najczęściej spotykanych należą:
W tym artykule przedstawione są jedynie podstawy, jakie czekają każdego, kto chce wykorzystać e-mail marketing w swoim biznesie. Warto jednak poznać je na początku, aby móc w pełni wykorzystać potencjał newslettera.