Spis treści
Zakładasz sklep internetowy. Roboty masa, tworzysz kategorie, zapełniasz je produktami wysokiej klasy. Włożyłeś w to serce, lwią część zawartości swojego konta oraz nerwy. Miło byłoby aby biznes zaczął się kręcić. Często jest tak, że w pośpiechu deprecjonuje się rolę opisów kategorii. Może nawet nie tyle deprecjonuje, co całkiem je olewa – wszak nie ma czasu. I po co w ogóle coś pisać, wszak nazwa kategorii sama z siebie sugeruje co tam ma być, więc po co jakieś opisy kategorii?
Oj niedobrze. Zwolnij tempo i uzupełnij opisy kategorii. SEO Ci za to podziękuje. Jeżeli masz na swoim koncie zaliczone szkolenie SEO to pewnie już wiesz, że kategorie opisywać warto. Ale jak to robić?
Z jednej strony opisy kategorii to swoisty punkt informacyjny dla potencjalnego klienta, z drugiej mają olbrzymi potencjał jeżeli chodzi o SEO. Wszak opis kategorii to idealne miejsce nie tylko aby wplatać słowa kluczowe na które chcemy się pozycjonować ale i zastosować linkowanie wewnętrzne. Unikalny opis kategorii to coś, co pomoże wyróżnić Twoją ofertę od innych.
Jeżeli nie jesteś potentatem który w zasadzie nie potrzebuje reklamy i wybijania się w wynikach wyszukiwania, powinieneś jednak zadbać o to aby opisy kategorii wypełniły się odpowiednią treścią.
Jak zacząć? Opracuj sobie swoistą matrycę. Otóż opis kategorii, aby był zgrabny, powabny i aby było gdzie wkładać SEO powinien być odpowiedzią na następujące zagadnienia
Gdy już znasz odpowiedź na te zagadnienia, masz już szkielet opisu który możesz zacząć wypełniać treścią. Co jest jeszcze ważne?
Rada którą zapewne usłyszycie nie raz – pisz tak aby i ludzki odbiorca wyniósł z tych treści coś wartościowego i jednocześnie aby boty indeksujące prężnie tam działały. Ponadto ważne, aby opis kategorii był unikalny – nie kopiuj z innych sklepów, ani opisów ze strony producenta. Tzw. duplicate content to zło. Google błyskawicznie orientuje się, że ma do czynienia z plagiatami i obniża pozycję takich stron, bądź nie wyświetla ich wcale(ze stada stron o identycznych opisach wyświetli jedną, reszta jest ukryta, bo i po co ją eksponować skoro nic nie wnosi?).
Owszem, czasami w głowie pustka i potrzebna jest inspiracja, więc sprawdź jak to wygląda u kogoś innego ale oby to nie była tzw. „agresywna inspiracja”. Wyłap tendencję, złap za frazy kluczowe i pisz sam.
Nie masz czasu samodzielnie robić opisów kategorii? Nie trafiasz we frazy kluczowe, albo po prostu czujesz, że to nie Twoja bajka? Skontaktuj się z nami. Profesjonalnie podchodzimy do tematu i tworzymy unikalne opisy kategorii. Sprawimy, że wykresy pójdą w górę.