Jeśli chcemy, by nasz sklep zajmował wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, powinniśmy zadbać o optymalizację treści sklepu internetowego. Algorytmy Google zwracają uwagę na strony zawierające unikalne, dobrej jakości treści, z których klient będzie miał wiele korzyści. Dlatego tak ważne jest stworzenie własnych opisów kategorii i produktów w sklepie internetowym. Pod żadnym pozorem nie powinno się umieszczać opisów skopiowanych ze strony producenta. Takie działanie nie wpłynie pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce, a nawet może grozić nałożeniem kary od Google za duplicate content, przez co nasz sklep w ogóle nie będzie indeksowany.
Opisy produktów powinny być napisane prostym językiem, zawierać wszystkie właściwości produktu, które zachęcają odbiorcę do zakupu. Należy również umieścić odpowiednią ilość słów kluczowych, które będą znajdowały się w zdaniu w sposób naturalny. Ściana tekstu wypełniona po brzegi słowami kluczowymi nie będzie atrakcyjna dla klienta, a wyszukiwarki mogą uznać taki rodzaj treści za spam. Obecnie dostępnych jest wiele narzędzi seo, za pomocą których na podstawie konkurencji możemy określić jakie frazy oraz jaka ich ilość będzie odpowiednia do danego rodzaju treści.