Prowadzenie sklepu internetowego nie należy do najprostszych zadań, szczególnie w bardzo konkurencyjnej branży, która nie śpi. Obecnie na rynku e-commerce coraz trudniej jest przebić się przez szeroką gamę konkurencji, szczególnie wśród popularnych branż oraz dotrzeć do potencjalnych klientów zainteresowanych kupnem dostępnych produktów. Sprzedaż w internecie rozpoczyna się od zapytania w wyszukiwarce, jednak by wyróżnić się spośród licznej konkurencji konieczna jest prawidłowa optymalizacja sklepu internetowego. Pozwoli nie tylko w łatwy sposób dotrzeć do potencjalnych klientów, ale także jest przyjazna dla wyszukiwarki Google. Dzięki niej zwiększy się widoczność w wynikach wyszukiwania, co będzie miało pozytywny wpływ na generowanie ruchu – dzięki temu wzrośnie konwersja. Optymalizacja sklepu internetowego to świetny sposób, by pokazać się wśród licznej konkurencji oraz dotrzeć do potencjalnych klientów. Jeśli posiadasz sklep internetowy i nie wiesz, jakie błędy znajdują się na Twojej stronie – zapraszamy do kontaktu!
Jesteś właścicielem sklepu internetowego z szeroką gamą najlepszej jakości asortymentu w atrakcyjnych cenach, ale klientów brak? Przyczyną jest niska pozycja w wyszukiwarce Google. Konieczna będzie optymalizacja sklepu, by dać się znaleźć potencjalnym kupcom. Jeśli nie wiesz, jak sprawić, by Twój sklep wzbił się wyżej w wynikach wyszukiwania oraz tym samym zwiększyć sprzedaż – skontaktuj się z nami!
W optymalizacji sklepu internetowego znaczenie ma nie tylko platforma, na której znajduje się sam sklep, ale podstawowym czynnikiem, na jaki należy zwrócić uwagę podczas budowania sklepu jest drzewo kategorii. Prawidłowo posegregowane produkty w poszczególnych kategoriach ułatwią klientom poruszanie się po sklepie oraz pozwolą wyszukać produkty, których potrzebują. Tworząc drzewo kategorii należy podzielić produkty na kategorie główne nie zapominając o utworzeniu podkategorii, za pomocą których użytkownik w prostszy sposób dotrze do szukanego produktu. Wyszukiwanie konkretnego rodzaju produktu wśród licznego asortymentu byłoby dla klienta uciążliwe. Zaletą sklepu internetowego jest możliwość przypisania jednego produktu do kilku podkategorii!
Adres URL zarówno strony, kategorii i produktów powinien być czytelny i łatwy do zapamiętania, dzięki czemu klient w łatwy sposób wyszuka produkt, jakiego potrzebuje. Adres URL również informuje wyszukiwarki, co się pod nim znajduje, dlatego powinien być krótki i przyjazny dla wyszukiwarek. W adresie URL nie powinno umieszczać się kodu produktu, liczb lub znaków specjalnych.
Linkowanie wewnętrzne to jeden z czynników przyjaznych zarówno dla botów indeksujących, jak i dla użytkownika. Linki umieszczone na danej stronie kierujące do podobnego produktu, który również może zainteresować klienta wpływają na nawigację po sklepie. Linkowanie do kategorii lub konkretnego produktu warto również wykorzystywać podczas tworzenia wpisów na bloga.
Jeśli chcemy, by nasz sklep zajmował wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, powinniśmy zadbać o optymalizację treści sklepu internetowego. Algorytmy Google zwracają uwagę na strony zawierające unikalne, dobrej jakości treści, z których klient będzie miał wiele korzyści. Dlatego tak ważne jest stworzenie własnych opisów kategorii i produktów w sklepie internetowym. Pod żadnym pozorem nie powinno się umieszczać opisów skopiowanych ze strony producenta. Takie działanie nie wpłynie pozytywnie na pozycję w wyszukiwarce, a nawet może grozić nałożeniem kary od Google za duplicate content, przez co nasz sklep w ogóle nie będzie indeksowany.
Opisy produktów powinny być napisane prostym językiem, zawierać wszystkie właściwości produktu, które zachęcają odbiorcę do zakupu. Należy również umieścić odpowiednią ilość słów kluczowych, które będą znajdowały się w zdaniu w sposób naturalny. Ściana tekstu wypełniona po brzegi słowami kluczowymi nie będzie atrakcyjna dla klienta, a wyszukiwarki mogą uznać taki rodzaj treści za spam. Obecnie dostępnych jest wiele narzędzi seo, za pomocą których na podstawie konkurencji możemy określić jakie frazy oraz jaka ich ilość będzie odpowiednia do danego rodzaju treści.
Odpowiednio zoptymalizowany tekst na stronie nie tylko powinien zawierać frazy kluczowe, ale powinien być czytelny dla odbiorcy. Dlatego konieczne jest umieszczenie nagłówków w tekście, które określą, czego dotyczy dana część opisu. W nagłówku warto umieścić w sposób naturalny słowo kluczowe. Oprócz tego ważne jest używanie wypunktowań oraz pogrubień, co pozwoli odbiorcy w szybki sposób znaleźć cenne informacje na temat danego produktu. Niestety wiele sklepów internetowych nadal zawiera treści skopiowane od konkurencji lub napisane w sposób zupełnie nieatrakcyjny dla użytkownika, co ma negatywny wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych.
W sklepie internetowym duże znaczenie ma czas ładowania strony. Obecnie jesteśmy przyzwyczajeni do szybkich informacji, klienci nie lubią czekać i wybierają strony, które w krótkim czasie dostarczą potrzebnych informacji. Jeśli strona ładuje się dłużej, użytkownik najpewniej zrezygnuje i wybierze sklep konkurencji. Dlatego podczas optymalizacji sklepu należy zwrócić uwagę na wszelkie elementy strony, które spowalniają jej działanie.
Sklep internetowy to miejsce, z którego korzystamy, gdy poszukujemy konkretnych produktów, ale także miejsce w internecie, gdzie zaglądamy jadąc metrem lub czekając w kolejce używając urządzeń mobilnych. Dlatego podczas optymalizacji sklepów internetowych należy nie tylko zwracać uwagę, jak strona prezentuje się na urządzeniach stacjonarnych, ale także na urządzeniach mobilnych, z których coraz częściej korzystamy.
Prawidłowo zoptymalizowany sklep internetowy powinien być prawidłowy pod kątem technicznym, ale także powinien być czytelny i przejrzysty dla odbiorcy, by mógł w szybki i prosty sposób dotrzeć do produktu, jakiego potrzebuje. Optymalizacja wymaga wiele czasu, szczególnie, jeśli sklep jest mocno rozbudowany. Jeśli posiadasz sklep internetowy, jednak nie przynosi on oczekiwanych zysków – zapraszamy do współpracy. Często nawet poprawa niewielkich błędów ma pozytywny wpływ na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu użytkownicy częściej odwiedzają naszą stronę, wzrasta konwersja, a co za tym idzie – zysk! Jeśli chciałbyś nawiązać współpracę – skontaktuj się z nami!