SEO copywriting – co to jest?

Da się zauważyć, że copywriting rozkwitł wraz z internetem niczym kwiatki na wiosnę. Content, w tym ten pisemny ważna sprawa – zarówno jeżeli chodzi o apetyczne treści newsletterów, oddziałujące na wyobraźnię opisy produktów jak i chwytliwe slogany reklamowe. Szkolenia SEO wyjawią jak łowić cenne frazy kluczowe, ale to jak je wplatać w zdania to już inna para kaloszy. Nie każdy został wyposażony w talent pt.: lekkie pióro.  Co więcej nie każdy ma do dyspozycji czas jaki potrzeba na stworzenie artykułu(a bywa, że potrzeba go sporo) . Zdarza się, że wyobraźnia wraz z wejściem w dorosłość dostała jakby niższych lotów i czasami pracę warto zlecić komuś, kto pomysłami i hasłami wręcz eksploduje. W takich własnie wypadkach warto zlecić zadanie copywriterowi. Czy każdy copywriter ogarnie SEO copywriting ?

Copywriting a SEO

Copywriting  dobrze ma się również w branży SEO. Mowa tutaj np. o opisach kategorii.Chodzi również o artykuły i wpisy na blogi, oraz opisy działalności firm np. w wizytówkach. Co mają takie teksty do SEO? Są znakomitym miejscem do lokowania fraz kluczowych. Ponadto są dobrym środowiskiem do linkowania. SEO copywriter tworzy tekst z myślą o robotach wyszukiwarek. Dobre, zoptymalizowane pod SEO teksty to przepis na coraz lepszą pozycję w wynikach wyszukiwarki.  Chcę zwrócić uwagę na to, że copywriting stał się bardzo rozbudowaną branżą.  Może się okazać, że polecany przez Twoich znajomych copywriter, wirtuoz pióra i klawiatury co prawda wyczaruje porywający tekst do newslettera, ale kompletnie nie poradzi sobie z pisaniem pod SEO. Szukając copywritera który stworzy skuteczne opisy kategorii czy opisów do sklepu internetowego, sprawdź w czym się specjalizuje. Copywriter kreatywny czy content writer (są to specjalizacje w copywritingu) mogą polec w walce, jeżeli chodzi o SEO copywriting.

SEO Copywriting – w końcu dla botów czy dla ludzi?

Wyżej napisałam, że SEO copywriter pisze z myślą o robotach. Owszem, ale nie powinien też zapominać o użytkownikach z krwi i kości. Czy da się pisać i dla ludzi i dla robotów? Oczywiście, że się da 🙂 Czasami jest to sztuka kompromisów. Bywa, że i  świetna zabawa. Osobiście, czasami czuję się jakbym grała w słowny tetris, lub scrabble, tylko w wersji gdzie obracam nie pojedynczą literką, a całą frazą. Dobry tekst powinien mieć skład, ład, odpowiednią ilość fraz kluczowych oraz być wartościowy sam w sobie. Mylą się Ci którzy myślą, że wystarczy nawrzucać słów kluczowych bez składu i ładu aby się wypozycjonować. Efekt może i będzie, ale na krótko. Kolejnym benefitem będzie ban od Google.

Najczęstsze błędy w copywritingu SEO

Osoby aspirujące do bycia SEO copywriterem często popełniają błędy. Jest to normalne, wszak na błędach się uczymy. Oto najczęstsze błędy w SEO Copywritingu – staraj się ich unikać:

  • zbyt duże nasycenie frazami kluczowymi – słowa kluczowe powinny się w tekście przewijać, ale uwaga, aby nie przesadzić. Tekst naszpikowany daną frazą niczym jeż kolcami źle się czyta i będzie „podejrzany” z punktu widzenia wyszukiwarki.
  • trzymanie się sztywnej frazy kluczowej –  język polski jest giętki niczym rosyjska gimnastyczka. Początkujący SEO copy, sztywno trzymając się frazy kluczowej ogranicza sobie możliwości, a i czasami, z braku laku wstawia frazę w formie nie pasującej do zdania. Uspokoję: algorytmy coraz lepiej sobie radzą z zawiłościami języka polskiego. Można stosować odmiany słów kluczowych!
  • zbyt krótki tekst – perspektywa wysmarowania opisu kategorii na 3000 znaków z tematyki, która kompletnie Ci nie leży może być przerażająca. Niestety – teksty daną objętość powinny mieć. Walcz.
  • brak nagłówków – początkujący SEO copywriterzy często zapominają o roli nagłówków. Otóż nagłówek to nie tylko podziałka dla czytelnika. Ponadto to także wskazówka dla botów o czym jest dana strona. Stosuj nagłówki i ładuj tam słowa kluczowe.
  • wymienianie dużej ilości słów kluczowych po przecinku – częsta to przypadłość. Czasami aż samo się prosi, gdy opisywana kategoria ma mnóstwo podkategorii, które trzeba ująć. Wysyp słów kluczowych w wersji saute jest źle postrzegany. Podziel to na kilka zdań. Zbuduj historię. Będzie to łatwiejsze w czytaniu, lepiej widziane przez boty a i Ty prędzej dobrniesz do pożądanej liczny słów kluczowych.

Reasumując: copywriting niejedna ma specjalizację. Zależy Ci na pozycjonowaniu? Sprawdź, czy copywriter ma pojęcie, jeżeli chodzi o seo copywriting.

 

Powyższy tekst został zoptymalizowany pod SEO –  pisałam go z myślą i o Tobie, i o botach. Pod względem algorytmów, zdaje testy. Czy jest i dla człowieka oceń sam 🙂

 

Leave Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *