Jest to sposób na to aby skutecznie docierać do potencjalnych klientów z Twojej okolicy. Warto jest wyświetlać się jak najwyżej na zapytanie użytkownika związane z konkretnym miastem lub regionem, wszak na drugiej stronie wyników wyszukiwania nie szuka nikt. Jest to idealna opcja dla osób prowadzących interesy głównie w okolicach danego miasta, czy na przykład w granicach województwa. Wysoka pozycja to większa szansa na konwersję.  SEO lokalne wymaga nieco innego podejścia niż SEO nazwijmy to – ogólne.

Masz pytania? Zadzwoń!

Pozycjonowanie lokalnych firm – dlaczego warto być obecnym w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy?

Warto zastanowić się co zyskamy dzięki pozycjonowaniu lokalnym firm. Warsztat samochodowy, salon fryzjerski, sklep z obuwiem dla dzieci czy zakład kosmetyczny – klienci często poszukują takich miejsc które są nie tylko godne zaufania, ale też znajdują się w ich okolicy. W Google istnieje mechanizm, za którego przyczyną na zapytanie, sugerowane są nam propozycje umiejscowione w najbliższej okolicy. Dobierane są one na podstawie lokalizacji. Jeżeli Google na daną frazę proponuje Twoją firmę jest większa szansa na to, ze klient się z Tobą skontaktuje, dokona zakupu produktów lub usługi. Żyjemy w epoce internetu, Twoi potencjalni klienci właśnie tam poszukują informacji. Daj się znaleźć, a Twoja działalność nabierze rozpędu. W jaki sposób algorytmy Google określają Twoją lokalizację? Na podstawie adresu IP, historii wyszukiwań i historii lokalizacji Google w łatwy sposób rozpozna lokalizację i poleci firmy znajdujące się w najbliższej okolicy.

Pozycjonowanie lokalne - Twoja szansa na sukces

Strona która ma się wyświetlać wysoko w wynikach wyszukiwania lokalnego musi zostać odpowiednio zoptymalizowana. Składają się na to unikalne treści, dobrze przemyślana struktura strony, poprawna nawigacja, linkowanie jak i wiele innych czynników. Pozycjonowanie lokalne to specyficzna forma promocji firmy, która jednak potrafi dać wspaniałe efekty jeżeli odpowiednio podejdzie się do tego tematu. Wymaga zaangażowania i zsynchronizowanych działań na różnych płaszczyznach, niemniej warto podjąć wysiłek ponieważ gra jest warta świeczki.

Dlaczego warto skorzystać z lokalnego pozycjonowania stron internetowych ? Za pomocą lokalnego pozycjonowania w łatwy sposób dotrzesz do klientów mieszkających w Twojej okolicy. Tutaj nie musisz martwić się o konkurencję z całej Polski – w łatwy sposób Twoja firma wskoczy na wyższe pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania. Twoja firma ma szansę pojawić się w 3 najwyżej wyświetlanych wynikach z map Google – w łatwy sposób dotrzesz do klientów znajdujących się w okolicy, którzy rzeczywiście są zainteresowani skorzystaniem z oferowanych przez Ciebie usług. Ponad połowa lokalnych wyszukiwań kończy się na zakupach offline w sklepie stacjonarnym, a większość potencjalnych klientów sprawdza lokalizację firmy przed dokonaniem zakupów.

Google Moja Firma

Na lokalne seo duży wpływ ma założenie wizytówki Google Moja Firma. Dzięki temu potencjalni klienci mogą sprawdzić:

  • nazwę firmy,
  • dokładną lokalizację Twojej firmy na mapach Google,
  • godziny otwarcia,
  • zdjęcia okolicy i budynku wewnątrz,
  • dane kontaktowe, w tym adres e-mail i numer telefonu,
  • adres strony internetowej.

Oprócz tego w wizytówce Google warto regularnie dodawać opisy usług, jakie oferuje Twoja firma. Utworzenie wizytówki wymaga posiadania konta Gmail i jest niezwykle proste. Należy podać wymagane informacje na temat firmy, stworzyć szczegółowy opis, a najważniejszym etapem jest weryfikacja konta za pomocą krótkiego kodu najczęściej wysyłanego drogą pocztową.

Opinie klientów w mapach Google

Pozytywny wpływ na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania mają także opinie innych klientów na temat dostępnych produktów i usług, a także zachęcą potencjalnych klientów do skorzystania z usług. Algorytmy Google zwracają uwagę na opinie oraz rekomendacje od innych użytkowników, dlatego warto zachęcić klientów do wyrażania pozytywnych opinii na temat usług, z jakich mieli okazję skorzystać.

Dane adresowe i kontaktowe warto umieścić także w katalogach regionalnych i branżowych. W ten sposób dotrzesz do potencjalnych klientów mieszkających w Twoim mieście. Jakie informacje powinny znajdować się w katalogach? Przede wszystkim nazwa firmy, lokalizacja, godziny otwarcia oraz dane kontaktowe. Warto również dodać krótki opis na temat oferowanych usług i produktów.

Optymalizacja strony

Strona internetowa powinna być odpowiednio zoptymalizowana, by mogła wyświetlać się wyżej w pozycjach wyszukiwania lokalnego. Optymalizacja dla pozycjonowania jest bardzo podobna do optymalizacji pod kątem seo, również składa się wiele czynników takich jak unikalność treści, budowa strony, linkowanie wewnętrzne. Jednak do najważniejszych czynników należy m.in. umieszczenie adresu na stronie internetowej, a także nazwy firmy i danych kontaktowych. Na stronie powinna znajdować się również mapa Google z widocznie zaznaczonym zweryfikowanym adresem. Mapkę najlepiej umieścić w zakładce Kontakt lub na dole strony.

Lokalne pozycjonowanie firmy - oferta

Jeżeli chcesz zadbać o skuteczne lokalne pozycjonowanie firmy zleć to nam, Kuźni e-biznesu. Szczegółowo sprawdzimy sytuację, zbadamy co stoi Ci na przeszkodzie jeżeli chodzi o efektywne pozycjonowanie lokalne Twojej firmy. Co więcej, podejmiemy kompleksowe działania dzięki którym Twoja strona zacznie piąć się na szczyt lokalnych wyników wyszukiwania. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie lokalne w Google to do każdej obsługiwanej firmy mamy indywidualne podejście. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami !

Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie lokalne

Dane firmy

Paweł Kosmala Kuźnia e-biznesu
ul. Jana Pawła II 19
36-100 Kolbuszowa
NIP: 814-157-44-63

W social media