Zakładając sklep internetowy należy zadbać nie tylko o aspekty wizualne sklepu, jakość produktów, ale także o to, by dać się zauważyć w organicznych wynikach wyszukiwania. Na promocję e-sklepu w internecie wpływ ma pozycjonowanie. Pozycjonowanie sklepów internetowych to zajęcie wymagające wiedzy oraz indywidualnego podejścia do każdego zlecenia. Nie da się ukryć, że internet daje ogromne możliwości. W branży e-commerce znajdzie się miejsce dla każdego, natomiast sztuką jest się w niej utrzymać.  Sklep internetowy to ogromne możliwości, ale i jak zapewne wiesz, bardzo duża konkurencja. Pozycjonowanie sklepu internetowego to sposób na to, aby docierać do większej ilości potencjalnych klientów i wyprzedzić konkurencję. Daj się zobaczyć i ciesz się z napływających zamówień.

Masz pytania? Zadzwoń!

Pozycjonowanie sklepu internetowego - zalety

Masz świetny towar, fantastyczne ceny, akcje promocyjne gotowe porwać ze sobą niezliczone ilości kupujących… a klientów niestety nie przybywa. Najprawdopodobniej w wynikach wyszukiwania skutecznie przyćmiła Cię konkurencja. W branży e-commerce kluczowym jest, aby dać się znaleźć, a nie jest to łatwe. Tymczasem, co byś nie robił nie możesz się wybić i nie wiesz gdzie jest problem? W Kuźni e-biznesu specjalizujemy się w wspieraniu sklepów internetowych, w tym właśnie w pozycjonowaniu e-sklepów. Sprawimy, że wzrośnie widoczność Twojego sklepu w pozycjach Google. Dzięki pozycjonowaniu Twój sklep internetowy:

  • będzie bardziej rozpoznawalny na rynku,
  • zwiększy się ruch na stronie, a co za tym idzie – konwersja,
  • większa liczba potencjalnych klientów,
  • wzrost zysków ze sprzedaży,
  • zaufanie wśród klientów,
  • wzrost indeksacji produktów.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, jednak nie posiadasz wiedzy jakie działania podjąć, by zwiększyć pozycje wśród wyników wyszukiwania, skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy audyt seo Twojego sklepu, a następnie zastosujemy kilka wartościowych działań – Twój sklep skoczy na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Indywidualnie podchodzimy do każdego klienta oraz dopasujemy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego – porady i działania

Każde zlecenie jest inne, każdy sklep internetowy jest inny. Aby ustalić strategię i rozpocząć działania najpierw należy ustalić co sprawia, że sklep nie pojawia się w wynikach wyszukiwania. Być może chodzi o niepoprawną strukturę sklepu? Możliwe też, że zaniedbano ważne aspekty związane z SEO sklepu internetowego takie jak link building, czy też treści na stronie nie zostały prawidłowo zoptymalizowane. Możesz być pewien, że szczegółowo prześwietlimy Twój sklep internetowy i wskażemy co należy poprawić, aby wkrótce cieszyć się z coraz lepszych wyników w pozycjonowaniu sklepu internetowego. Możesz mieć pewność, że opracowana strategia będzie tworzona właśnie na potrzeby Twojego sklepu. Do wykrycia błędów znajdujących się na stronie niezbędne będzie przeprowadzenie audytu SEO. Sprawdzimy nie tylko nawigację strony, drzewo kategorii, czy produkty, ale także kod strony, treści z odpowiednią ilością słów kluczowych, nagłówki oraz linkowania wewnętrzne. To tylko jedne z nielicznych czynników mających wpływ na optymalizację sklepu internetowego. Często nawet poprawa niewielkich błędów ma ogromny wpływ na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki Google.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Drzewo kategorii

Jednym z najważniejszych czynników w sklepie internetowym jest drzewo kategorii oraz ich odpowiednie nazwy. Kategorie należy podzielić według dostępnych produktów, powinny być łatwe w nawigowaniu zarówno dla potencjalnego klienta, jak i dla botów indeksujących. Ważne jest umieszczenie podkategorii, dzięki czemu użytkownik w łatwy sposób znajdzie produkt, który chciałby zakupić. Nazwy kategorii i podkategorii powinny sygnalizować, co znajduje się na danej podstronie.

Treści na stronie

Na pozycjonowanie strony internetowej oraz e-sklepu wpływ mają wysokiej jakości, unikalne treści na stronie. Szczególną uwagę należy zwrócić na opisy produktów i kategorii, zawierające frazy kluczowe. Treść na stronie z odpowiednią ilością fraz kluczowych pozytywnie wpłynie na wzrost pozycji w wynikach Google. Należy pamiętać, że treści powinny być wartościowe dla użytkownika, wypełnione szczegółowymi informacjami na temat produktu lub usługi dostępnej w ofercie sklepu. Słowa kluczowe powinny być umieszczone w sposób naturalny – treść po brzegi zawierająca wiele fraz kluczowych może zostać odebrana jako spam przez boty indeksujące, a także będzie nieczytelna dla odbiorcy.

Nadal często spotkać możemy e-sklepy zawierające opisy skopiowane ze strony producenta lub mocno wzorowane na treści konkurencji. Takie działanie może skutkować nałożeniem kary od Google, za duplicate content, w związku z czym nasza strona przestanie być indeksowana. Jeśli nie masz wystarczającej ilości czasu na tworzenie wartościowej treści z odpowiednią ilością słów kluczowych – zapraszamy do współpracy.

Duże znaczenie ma także struktura treści. Oznacza to, że opisy kategorii lub produktów powinny być podzielone na akapity oraz zawierać nagłówki. Warto również skorzystać z punktowania oraz pogrubień – dzięki temu treść będzie czytelna i przejrzysta zarówno dla odbiorcy, jak i botów indeksujących. Algorytmy Google ulegają ciągłym zmianom i obecnie wśród najwyższych pozycji znajdują się sklepy zawierające sporą ilość wartościowej, unikalnej treści.

Szybkość i mobilność strony

Na wzrost pozycji sklepu internetowego ma szybkość działania strony oraz widok na urządzeniach mobilnych. Coraz częściej korzystamy z urządzeń mobilnych, dlatego tak ważne jest, by sklep był odpowiednio zoptymalizowany nie tylko dla urządzeń stacjonarnych, ale także dla smartfonów lub tabletów. Szybkość strony to jeden z najważniejszych czynników, o jakie należy zadbać podczas pozycjonowania sklepów internetowych. Jeśli użytkownik trafi na e-sklep, na których strony ładują się wolno, szybko zrezygnuje i wybierze stronę konkurencji.

Linkowanie wewnętrzne

Umieszczanie odnośników na innych podstronach sprawi, że nawigacja po sklepie będzie łatwiejsza dla odbiorcy. Warto umieszczać linki do podobnych produktów na innych podstronach lub w artykułach na blogu. Oprócz tego warto korzystać z serwisów partnerskich lub platform społecznościowych – dzięki temu wzrośnie rozpoznawalność strony w internecie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces złożony wymagający czasu, podczas którego na podstawie analizy konkurencji oraz wykryciu błędów podejmowane są działania mające wpływ na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Być może posiadasz sklep internetowy z wysokiej jakości produktami, które są pożądane przez klientów, jednak sprzedaż w Twoim sklepie jest znikoma? By zwiększyć ruch na stronie należy podjąć wiele działań, które mają wpływ na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie sklepu internetowego sprawi, że będzie widoczny dla potencjalnych klientów, wzrośnie ruch na stronie oraz konwersja, w wyniku czego wzrosną zyski ze sprzedaży oferowanych produktów i usług.

Kuźnia e-biznesu – pozycjonowanie sklepów internetowych

Szeroko pojęta branża e-commerce to coś z czym Kuźnia e-biznesu jest ściśle związana. Bez wahania możemy stwierdzić, że właśnie w tym się specjalizujemy. Dbamy aby wykresy widoczności sklepów internetowych szły w górę. Masz pytania odnośnie pozycjonowania sklepu internetowego? Chciałbyś nawiązać współpracę? Skontaktuj się z nami!

Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie sklepu internetowego

Dane firmy

Paweł Kosmala Kuźnia e-biznesu
ul. Jana Pawła II 19
36-100 Kolbuszowa
NIP: 814-157-44-63

W social media