Wypełnij formularz, a ja skontakuję się z Tobą i przedstawię Ci plan działania
Media społecznościowe od dłuższego czasu cieszą się sporym zainteresowaniem zarówno u osób prywatnych, jak i są świetnym narzędziem dla przedsiębiorców. Konto prywatne na platformie Marka Zuckerberga można założyć mając ukończone 13 lat – w innym przypadku będzie to niezgodne z regulaminem Facebooka. Obecnie ciężko jest znaleźć osobę, która konta na Facebooku nie posiada. Jak to mówią „nie masz Facebooka-nie istniejesz”. Żarty żartami, ale prawdą jest, że nowo poznaną osobę od razu wyszukujemy w social mediach, czy to na Facebooku, czy innych platformach jak Instagram, Twitter, czy LinkedIn, który jest również świetnym narzędziem do celów biznesowych.
Facebook jest doskonałym miejscem na reklamę własnej marki oraz na budowanie zaufania klientów. Jak to zrobić? Przede wszystkim warto zaznaczyć, że promowanie własnej firmy z profilu prywatnego jest zabronione przez regulamin platformy. W tym celu został stworzony fanpage, który możesz założyć dla własnej firmy. Różnica między profilem prywatnym, a fanpagem polega na tym, że prywatne konto służy do celów prywatnych – po prostu. Do komunikacji ze znajomymi, zamieszczania prywatnych treści, publikowania zdjęć pupila czy wspomnień z wakacji. Jednak fanpage to miejsce skupiające naszych potencjalnych klientów, obserwatorów naszej marki, docierający do konkretnej grupy docelowej.
Social media dominują na każdej płaszczyźnie internetu. Są również świetnym miejscem do promowania marki, produktów i usług, budowania rozpoznawalności firmy oraz do kontaktu z obserwatorami i potencjalnymi klientami. Wszystko zależy jednak od grupy docelowej oraz od tego, na jakiej platformie nasza grupa potencjalnych klientów się znajduje. Bez wątpienia jedną z najpopularniejszych platform jest Facebook, na którym znaleźć możemy znajomych, a także różnego rodzaju sklepy, marki i firmy z różnych branż. Wszystko za sprawą możliwości prowadzenia fanpage, który prowadzony we właściwy sposób przyniesie wiele korzyści dla naszej firmy. Niektórzy pewnie zadają sobie pytanie, czy zakładanie fanpage jest konieczne? Czy nie można tego samego zrobić z prywatnego konta? Otóż nie. Przede wszystkim, jak już wspomnieliśmy – konto prywatne służy do celów prywatnych. Daje możliwość dzielenia się wspomnieniami ze znajomymi, udostępniania postów, które w każdej chwili możemy usunąć. Co ważne, konto prywatne nie daje tyle możliwości co fanpage. Nie mamy dostępnych takich narzędzi jak planowanie postów, sprawdzanie statystyk oraz wielu innych, które przedstawimy poniżej.
Jak już wspomnieliśmy, z profilu prywatnego na Facebooku nie możemy promować niczego innego, jak siebie samego. Do celów promowania firmy, marki, usług i produktów służy profil firmowy, który ma wiele zalet i prowadzony w sposób właściwy przynosi wiele korzyści dla rozwoju naszej marki. Najlepiej zacznijmy od początku, czyli jak założyć fanpage na Facebooku?
Dla użytkownika Facebooka założenie profilu firmowego nie będzie trudnym zadaniem. Szczególnie zważywszy na fakt, że możemy to zrobić nie z jednego, a z kilku miejsc.
Zakładanie konta firmowego na Facebooku wymaga podania początkowo ogólnych, później coraz bardziej szczegółowych informacji. Niektóre z nich można pominąć i uzupełnić za jakiś czas, jednak zaleca się podanie wszystkich informacji od razu podczas zakładania. Tutaj sprawdzi się zasada -> im więcej tym lepiej. Przed założeniem fanpage warto zastanowić się nad nazwą profilu. Jeśli zakładasz stronę dla swojej marki, warto nadać jej taką samą lub podobną nazwę. Dzięki temu obecni klienci w szybki i łatwy sposób znajdą profil. Również jeśli dotrzesz do nowych użytkowników, będą kojarzyli Twoją stronę z marką czy firmą.
Zakładając stronę platforma poprosi nas o wybór kategorii. Jest to ważny krok nie tylko dlatego, że wybrana przez nas kategoria będzie wyświetlać się po prawej stronie na profilu, ale ma wiele innych zalet, jak:
Jeśli zależy Ci, by Twoja strona tuż po założeniu była atrakcyjna pod względem wizualnym zadbaj o zdjęcie profilowe, które w tym przypadku najprawdopodobniej będzie logiem Twojej działalności. Nie zapomnij także o przyciągającym uwagę użytkowników zdjęciu w tle. Twoja strona powinna być przyjazna dla użytkowników Facebooka oraz informować potencjalnych klientów. dlatego stwórz atrakcyjny, ciekawy opis.
Social media dominują nie tylko w życiu prywatnym, ale i biznesowym. Z tego powodu Facebook stworzył sekcję „for business”. Wszelkie inne narzędzia marketingowe jak możliwość założenia strony, reklamy sponsorowane, komentarze, reakcje i polubienia były dostępne dużo wcześniej. Jednak sekcja „dla biznesu” zawiera wszystkie te opcje w jednym miejscu i ma na celu zachęcić użytkowników do ich wykorzystywania w celach biznesowych. Wykorzystywanie dostępnych narzędzi marketingowych, jakie oferuje Facebook z czasem przysłużą się m.in. do:
Prowadzenie fanpage wielu osobom początkowo wydaje się łatwym zadaniem. Przecież wystarczy dodawać posty, zbierać polubienia – prosta sprawa. W pewnym sensie tak, chociaż jest to 1/10 tego, co musimy zrobić, by nasza strona na Facebooku przynosiła korzyści. Po pierwsze prowadzenie fanpage wymaga czasu, cierpliwości i przede wszystkim określonej strategii, która doprowadzi nas do założonego celu. Social media są świetnym sposobem na promowanie marki i na dotarcie do większej liczby użytkowników, ale wymagają ustalenia konkretnych działań, najlepiej w kilku krokach:
Na to pytanie prawdopodobnie żadna firma nie udzieli jednoznacznej odpowiedzi. Jak to bywa z kosztami większości działań w marketingu internetowym – to zależy. Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku, to pewnie planujesz takie zadanie zlecić firmie zewnętrznej lub freelancerowi. Wpływ na koszty ma wiele czynników, jak:
Jak widzisz, jest tego sporo, a wiele zależy również od firmy, której zlecasz wykonanie zadania. W takim przypadku najlepiej umówić się na konsultację, w dokładny sposób omówić rodzaj działalności i wspólnie ustalić budżet.