Masz pytania? Zadzwoń!

Media społecznościowe od dłuższego czasu cieszą się sporym zainteresowaniem zarówno u osób prywatnych, jak i są świetnym narzędziem dla przedsiębiorców. Konto prywatne na platformie Marka Zuckerberga można założyć mając ukończone 13 lat – w innym przypadku będzie to niezgodne z regulaminem Facebooka. Obecnie ciężko jest znaleźć osobę, która konta na Facebooku nie posiada. Jak to mówią “nie masz Facebooka-nie istniejesz”. 😀 Żarty żartami, ale prawdą jest, że nowo poznaną osobę od razu wyszukujemy w social mediach, czy to na Facebooku, czy innych platformach jak Instagram, Twitter, czy LinkedIn, który jest również świetnym narzędziem do celów biznesowych.

Facebook jest doskonałym miejscem na reklamę własnej marki oraz na budowanie zaufania klientów. Jak to zrobić? Przede wszystkim warto zaznaczyć, że promowanie własnej firmy z profilu prywatnego jest zabronione przez regulamin platformy. W tym celu został stworzony fanpage, który możesz założyć dla własnej firmy. Różnica między profilem prywatnym, a fanpagem polega na tym, że prywatne konto służy do celów prywatnych – po prostu. Do komunikacji ze znajomymi, zamieszczania prywatnych treści, publikowania zdjęć pupila czy wspomnień z wakacji. Jednak fanpage to miejsce skupiające naszych potencjalnych klientów, obserwatorów naszej marki, docierający do konkretnej grupy docelowej.

Będziemy przetwarzać Twój adres e-mail w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytanie.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Paweł Kosmala Kuźnia E-Biznesu. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, a także ich przenoszenia. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności.



Dane firmy

Paweł Kosmala Kuźnia e-biznesu
ul. Jana Pawła II 19
36-100 Kolbuszowa
NIP: 814-157-44-63

W social media

Prowadzenie konta na Facebooku

Social media dominują na każdej płaszczyźnie internetu. Są również świetnym miejscem do promowania marki, produktów i usług, budowania rozpoznawalności firmy oraz do kontaktu z obserwatorami i potencjalnymi klientami. Wszystko zależy jednak od grupy docelowej oraz od tego, na jakiej platformie nasza grupa potencjalnych klientów się znajduje. Bez wątpienia jedną z najpopularniejszych platform jest Facebook, na którym znaleźć możemy znajomych, a także różnego rodzaju sklepy, marki i firmy z różnych branż. Wszystko za sprawą możliwości prowadzenia fanpage, który prowadzony we właściwy sposób przyniesie wiele korzyści dla naszej firmy. Niektórzy pewnie zadają sobie pytanie, czy zakładanie fanpage jest konieczne? Czy nie można tego samego zrobić z prywatnego konta? Otóż nie. Przede wszystkim, jak już wspomnieliśmy – konto prywatne służy do celów prywatnych. Daje możliwość dzielenia się wspomnieniami ze znajomymi, udostępniania postów, które w każdej chwili możemy usunąć. Co ważne, konto prywatne nie daje tyle możliwości co fanpage. Nie mamy dostępnych takich narzędzi jak planowanie postów, sprawdzanie statystyk oraz wielu innych, które przedstawimy poniżej.

Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku

Jak już wspomnieliśmy, z profilu prywatnego na Facebooku nie możemy promować niczego innego, jak siebie samego. Do celów promowania firmy, marki, usług i produktów służy profil firmowy, który ma wiele zalet i prowadzony w sposób właściwy przynosi wiele korzyści dla rozwoju naszej marki. Najlepiej zacznijmy od początku, czyli jak założyć fanpage na Facebooku?

Dla użytkownika Facebooka założenie profilu firmowego nie będzie trudnym zadaniem. Szczególnie zważywszy na fakt, że możemy to zrobić nie z jednego, a z kilku miejsc.

  • Na stronie https://www.facebook.com/ pod przyciskiem “zarejestruj się” widzimy -> “utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy. Bingo! Klikamy i przechodzimy do kolejnych kroków zakładania fanpage.
  • Jeśli jesteś zalogowany na swoje prywatne konto, fanpage możesz założyć z kilku miejsc, tj: na pasku głównym (na górze strony) obok przycisku “szukaj znajomych” zobaczysz przycisk “utwórz”. Po kliknięciu mamy do wyboru stronę, reklamę, grupę, wydarzenie i zbiórkę pieniędzy. Wybieramy “strona” i przechodzimy do dalszych kroków. Kolejna opcja to aktualności po lewej stronie ekranu – na dole zobaczysz “utwórz: reklama, strona, wydarzenie”. Wybierz stronę i przejdź do kolejnych kroków.

Zakładanie konta firmowego na Facebooku wymaga podania początkowo ogólnych, później coraz bardziej szczegółowych informacji. Niektóre z nich można pominąć i uzupełnić za jakiś czas, jednak zaleca się podanie wszystkich informacji od razu podczas zakładania. Tutaj sprawdzi się zasada -> im więcej tym lepiej. 🙂 Przed założeniem fanpage warto zastanowić się nad nazwą profilu. Jeśli zakładasz stronę dla swojej marki, warto nadać jej taką samą lub podobną nazwę. Dzięki temu obecni klienci w szybki i łatwy sposób znajdą profil. Również jeśli dotrzesz do nowych użytkowników, będą kojarzyli Twoją stronę z marką czy firmą.

Wybór kategorii podczas zakładania strony na Facebooku

Zakładając stronę platforma poprosi nas o wybór kategorii. Jest to ważny krok nie tylko dlatego, że wybrana przez nas kategoria będzie wyświetlać się po prawej stronie na profilu, ale ma wiele innych zalet, jak:

  • dostępność konkretnych przycisków CTA przypisanych do danej kategorii,
  • różne rodzaje zakładek,
  • typy postów,
  • dotrzesz do użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoją stroną, którzy kliknęli “like” do stron o zbliżonej tematyce jak Twoja.

Jeśli zależy Ci, by Twoja strona tuż po założeniu była atrakcyjna pod względem wizualnym zadbaj o zdjęcie profilowe, które w tym przypadku najprawdopodobniej będzie logiem Twojej działalności. Nie zapomnij także o przyciągającym uwagę użytkowników zdjęciu w tle. Twoja strona powinna być przyjazna dla użytkowników Facebooka oraz informować potencjalnych klientów. dlatego stwórz atrakcyjny, ciekawy opis.

Facebook dla biznesu

Social media dominują nie tylko w życiu prywatnym, ale i biznesowym. Z tego powodu Facebook stworzył sekcję “for business”. Wszelkie inne narzędzia marketingowe jak możliwość założenia strony, reklamy sponsorowane, komentarze, reakcje i polubienia były dostępne dużo wcześniej. Jednak sekcja “dla biznesu” zawiera wszystkie te opcje w jednym miejscu i ma na celu zachęcić użytkowników do ich wykorzystywania w celach biznesowych. Wykorzystywanie dostępnych narzędzi marketingowych, jakie oferuje Facebook z czasem przysłużą się m.in. do:

  • rozpoznawalności marki,
  • zbudowania zaufania klientów,
  • bezpośredniej i pośredniej komunikacji z klientami,
  • budowania relacji,
  • sprzedaży produktów lub usług.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku

Prowadzenie fanpage wielu osobom początkowo wydaje się łatwym zadaniem. Przecież wystarczy dodawać posty, zbierać polubienia – prosta sprawa. W pewnym sensie tak, chociaż jest to 1/10 tego, co musimy zrobić, by nasza strona na Facebooku przynosiła korzyści. Po pierwsze prowadzenie fanpage wymaga czasu, cierpliwości i przede wszystkim określonej strategii, która doprowadzi nas do założonego celu. Social media są świetnym sposobem na promowanie marki i na dotarcie do większej liczby użytkowników, ale wymagają ustalenia konkretnych działań, najlepiej w kilku krokach:

  1. Określ grupę odbiorców – to jeden z kluczowych czynników, jaki powinniśmy wziąć pod uwagę oraz który będzie miał znaczenie przy kolejnych krokach prowadzenia fanpage. W zależności od docelowej grupy odbiorców będziemy publikować inne treści, w inny sposób, o różnej porze dnia.
  2. Rodzaj treści na stronie – w zależności od branży będziesz publikował różne posty w inny sposób. Np. prowadząc stronę, której grupą docelową jest młodzież będziesz publikował luźne, przyciągające uwagę treści atrakcyjne dla osób w młodym wieku. Podczas prowadzenia strony w branży medycznej czy prawniczej Twoje treści będą może nie formalne, co z pewnością pisane w zupełnie inny sposób, niż do młodzieży w wieku 15-18 lat.
  3. Forma komunikacji – prowadzenie fanpage może przebiegać w sposób różnorodny. Nie mówimy tutaj o języku przekazywanej treści, ale o rodzaju. Forma pisana, wideo, zdjęcia, gify i grafiki – w zależności od tego, co jest bardziej atrakcyjne dla Twojej grupy odbiorców.
  4. Planuj posty względem czasu – wybór godziny publikowanych treści zależy również od tego, kiedy użytkownicy najczęściej scrollują Facebooka. Jeśli prawidłowo “wstrzelisz się” z postami zwiększysz zasięgi, a co za tym idzie – wzrośnie zaangażowanie odbiorców. Tutaj warto śledzić statystyki oraz obserwować działania na stronie.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage

Na to pytanie prawdopodobnie żadna firma nie udzieli jednoznacznej odpowiedzi. Jak to bywa z kosztami większości działań w marketingu internetowym – to zależy. Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku, to pewnie planujesz takie zadanie zlecić firmie zewnętrznej lub freelancerowi. Wpływ na koszty ma wiele czynników, jak:

  • branża,
  • lokalizacja, w jakiej znajduje się firma,
  • grupa odbiorców,
  • sposób prowadzenia profilu,
  • rodzaj oraz częstotliwość publikowanych treści,
  • tworzenie contentu ( czy materiały będziesz dostarczać sam, czy również zajmie się tym firma zewnętrzna),
  • posty sponsorowane i kampanie reklamowe.

Jak widzisz, jest tego sporo, a wiele zależy również od firmy, której zlecasz wykonanie zadania. W takim przypadku najlepiej umówić się na konsultację, w dokładny sposób omówić rodzaj działalności i wspólnie ustalić budżet.