Spis treści
Towar jest i jest. Rotuje, schodzi, ale pewien stan magazynowy macie, więc sprzedaż trwa. Wtem schodzi ostatnia sztuka, domówić przynajmniej na razie nie ma skąd – ale e-sklepy mają to do siebie, że produkt i tak będzie się wyświetlał. Co zrobić gdy w sklepie internetowym jest produkt niedostępny? Aż kusi, żeby go usunąć, szczególnie jeżeli jest to produkt którego już w ofercie mieć nie będziecie. Sęk w tym, że link prowadzący do owego przedmiotu generuje cenny ruch, więc usuwając produkt usuniesz i źródło ruchu, a byłoby to niewskazane.
Podstawowa zasada brzmi: tego co jest użyteczne i co pracuje jeżeli chodzi o SEO i pozycjonowanie stron internetowych, nie usuwa się! Co w takim razie należy zrobić? W tym momencie padnie ulubiona odpowiedź wielu, a mianowicie: to zależy 😉 Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę czy:
Otóż paradoks polega na tym, że produkty niedostępne potrafią znakomicie generować sprzedaż – trzeba tylko odpowiednio podejść do sprawy.
W tym zagadnieniu z pomocą przyjdzie Google Search Console. Klarownie przedstawi ona ile razy strona wyświetliła się poszukującym użytkownikom, oraz ilu z nich kliknęło w link. Przypadkiem może się okazać, że ów link jest waszą kurą znoszącą złote jajka, więc lepiej byłoby nie ukręcać jej łba. Jak to sprawdzić? Wejdź na GSC powiązane z Twoją witryną. Kliknij „Skuteczność”:
Następnie ustaw okres jaki Cię interesuje, kliknij „Nowa”, później „Strona” – wklej link i ustaw aby szukało dokładnego url.
Jak taki raport ma się do SEO? Dostajecie tutaj wykaz na jakie słowa kluczowe dana podstrona pokazywała/pokazuje się w w wynikach wyszukiwania. Manipulując okresem czasu jaki was interesuje możecie sprawdzić na kiedy przypadały czasy świetności tego produktu( może sezonowość jest tym na co powinniście zwrócić baczniejszą uwagę?). Ruch na podstronie możecie również sprawdzić za pomocą Google Analytics.
To zależy! 😉
Produkt był popularny, ale limitowany? Może być tak, że nawet po latach użytkownicy wciąż go poszukują(jego, lub instrukcji do niego). Przekierowywanie ich wtedy na stronę inną, może być powodem do frustracji. Wtedy pozostaw tę stronę z wyraźnym komunikatem, że produkt ten nie będzie już dostępny . Niżej możesz zaproponować zbliżone produkty które być może spełnia wymagania tego użytkownika.