Spis treści
Jakiś czas temu wyjaśnialiśmy dlaczego warto prowadzić blog firmowy. W gargantuicznym skrócie : blog to możliwość nawiązania kontaktu z klientem, zaprezentowania się jako ekspert jak i ukłon w stronę SEO. Zgrabny, dobrze pomyślany blog to wszak duże wsparcie w procesie pozycjonowania. Teksty na bloga i to dobrej jakości warto tworzyć regularnie. Prowadzenie bloga firmowego to zajęcie wymagające czasu, wiedzy i lekkiego pióra, ale jest to inwestycja na którą warto się zdecydować.
Wszystko pięknie, parę wpisów już jest tylko skąd brać pomysły na kolejne wpisy na bloga, i to skuteczne wpisy które ściągną ruch? Kuźnia e-biznesu wskazówki zna i chętnie się podzieli właśnie z Tobą.
W poszukiwaniu tematu na bloga skorzystaj z tego co podpowiada Ci wyszukiwarka. Czymże faktycznie są autopodpowiedzi Google? Ano tym, czego szukają użytkownicy. Wpisz w okienko wyszukiwania frazę na jakiej Ci zależy i zobacz co Google ma do powiedzenia w tym temacie.
To nie wszystko! Sprawdź jeszcze wyniki które wyświetliły się na wpisane hasło, i to nie tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwania.Dokładnie tak – tym prostym sposobem znalazłeś się w kopalni pomysłów na wpisy!
Moja ukochana strona, Answer the public! Wielbię ją w całości, od fajnego pomysłu po możliwości jakie daje. Hasła i teksty „wyplute” przez to narzędzie to gotowe pomysły na teksty na bloga jak i na śródtytuły w tekstach. Jeden porządny research i masz pomysłów na parę miesięcy. Poniżej przykład ubogi, asocjogramy z tego narzędzia potrafią być bardzo rozbudowane.
Na podstawie powyższej, prostej ściągawki mam już inspirację a kilka wpisów blogowych:
itd , etc..
Szukając słów kluczowych warto postawić na długie ogony. Na szczęście w bezkresach internetu znajdziecie narzędzia które pomogą Wam znaleźć słowa kluczowe których warto użyć, gdy przychodzi tworzyć teksty na bloga. Może to być Ubersuggest (neilpatel.com/ubersuggest), prezentowany na poniższym obrazku:
Narzędzia do analizy słów kluczowych, którymi też warto się posługiwać to :
Google Analytics to nie tylko informator który ma dla Ciebie info z jakich urządzeń korzystają Twoi odbiorcy, czy z jakich regionów pochodzą i ile średnio spędzają czasu na stronie. Co więcej, dzięki możliwościom GA sprawdzisz które z dotychczasowych wpisów cieszyły się największym powodzeniem i przygotować zbliżone. Ponadto, bardzo cenne są też zapytania użytkowników, na jakie Twoja strona czy blog się wyświetlają. Wykorzystaj je jako tematy na wpisy blogowe.
Co tam słychać u konkurencji? Warto to wiedzieć. Nie mówimy o żadnych plagiatach, ale konkurencję trzeba mieć blisko i w miarę możliwości monitorować poczynania, żeby nie zostać z tyłu. Słyszałeś o czymś takim jak benchmarking? Jest to wnikliwa analiza konkurencji pod kątem rozwiązań które możesz zastosować i u siebie. Nie myl plagiatowania z inspirowaniem się. Podpatruj, inspiruj się jeżeli warto – ale nigdy nie kopiuj!
Fora coraz bardziej wypierane są przez grupy na fb, ale w niektórych branżach dalej dobrze się mają. Przeglądajac je możesz wytypować co nurtuje użytkowników. Podejmując decyzje ci do zakupu, często poszukują opinii i wskazówek. Zapytania pt „Sprzęt jeden vs sprzęt 2” lub „Który produkt jest najlepszy” to inspiracja dla Ciebie, aby zrobić wpis z porównaniem tych produktów, lub stworzyć ranking. Podobnie rzecz się ma jeżeli chodzi o grupy na facebooku, dotyczące Twojej branży. Monitoruj najczęstsze pytania i pod nie twórz wpisy.
Pytania klientów, maile użytkowników – co ich intryguje? O co najczęściej pytają? Wykorzystaj również to jako wskazówki, a pomysłów na teksty na bloga nie zabraknie. Nie bój się poruszać kilka razy tego samego tematu(oczywiście w odstępie czasowym) – możesz użyć innych fraz kluczowych, lub podejść od tematu z innej strony. Być może po pewnym okresie czasu wpadłeś na coś odkrywczego co zechcesz przekazać klientom.
Jak tam, już wiecie skąd czerpać inspiracje na teksty do bloga firmowego? Macie może jeszcze jakieś propozycje?