Spis treści
Treść w branży e-commerce i ogólnie w świecie internetowym ma ogromne znaczenie, ale być może to już wiesz. Chcesz prowadzić bloga firmowego, wykafelkować swoją stronę internetową zacną treścią i skorzystać benefitów które mogą iść pod rękę razem z zacną treścią. Mowa między innymi o zwiększeniu widoczności która jest na wagę złota. Łatwiej wszak nawiązać kontakt z klientem, który wie, że Twoja firma istnieje. Tworzenie treści to odpowiedzialne zadanie, ale czasami pomysłów brać. Skąd je brać?
Dla niektórych może kontrowersyjne, ale zawsze powtarzam, że konkurencję trzeba trzymać blisko i obserwować jej poczynania. Uwaga, mowa o inspirowaniu się, a nie zrzynaniu. Mierz wysoko, zobacz co porabia konkurencyjna firma o silnej pozycji na rynku. To, jakie artykuły są u nich najbardziej poczytne, to sygnał dla Ciebie, że i Ty tą tematykę powinieneś poruszyć na swojej stronie. Uwaga jedna. Każda branża jest inna, inspiruj się swoją. Przykładowo coś, co tak podoba Ci się w działaniach contentowych w social media, hipsterskiej, wegańskiej burgerowni, zastosowane w Twoim biurze rachunkowym raczej będzie chybione.
Prowadzisz bloga? W takim razie wiele wydarzeń w Twojej firmie, jak i wypady na szkolenia są dobrym tematem na tworzenie treści. My, w Kuźni intensywnie się szkolimy i dlatego po konferencji lub po Meet upie umieszczamy wpis z komentarzem że byliśmy, o czym było i jak było. To, że coś się dzieje w Twojej firmie , np. dostałeś wyróżnienie, byłeś wystawcą na targach to inspiracja do tworzenia treści sama w sobie. Dodatkowo jest to element którym możesz budować swój wizerunek profesjonalisty.
Artykuł w roli poradnika to już pewna odpowiedzialność, dlatego podstawy trzeba mieć solidne a nie zasłyszane od Heńka spod 9-ki. Publikacje naukowe, raporty, źródła książkowe – w takiej sytuacji warto się z nimi zaprzyjaźnić. Sprawdź też co już ktoś kiedyś powiedział na ten temat – jak to wygląda obecnie? Coś się zmieniło? Może chcesz się do tego odnieść w swoim artykule. Jeżeli przytaczasz część pracy innego autora koniecznie o nim wspomnij w przypisie.
Sprawdź czy jakiś temat na Twojej stronie chwycił szczególnie. Ściągnął spory ruch, miał dużo udostępnień, lajków etc. Może została jakaś luka do uzupełnienia w tym temacie? To już masz pomysł na kolejny artykuł. Ponadto, szczegółowe podejście do zagadnienia, tworzenie treści uzupełniających się, z danego zagadnienia to element który pomoże zbudować topical authority Twojej strony. Recykling treści to temat któremu warto przyjrzeć się bliżej!
Jest pewna grupa tematów, która niemal zawsze dobrze się sprawdzi w odniesieniu do Twojej branży. Chodzi o :
Każdy kiedyś zaczynał. Osoby początkujące w jakimś temacie często szukają konkretnego info na temat startu. Doceniają dokładnie opracowaną treść dla początkujących która powoli wprowadza ich w tematykę. Pomyśl o swojej stronie – co mógłbyś napisać z myślą o początkujących? Tworzenie treści w takiej kategorii wspaniale sprawdza się w blogach eksperckich.
Takie listy mogą się pochwalić sporym zainteresowaniem. Sama ostatnio ostro rozkminiając zakup pławiłam się w rozmaitych rankingach tych produktów. Ludzie lubią poszukać skondensowanego info, najlepiej z porównaniem do innych produktów. Sprzedajesz ekspresy do kawy? Stwórz ranking najlepszych ekspresów w danym przedziale cenowym. Kawosze szykujący się na zakup ekspresu, być może tłumnie przybędą w poszukiwaniu porównania. Wszak chcą dobrze ulokować swoje pieniądze w cud maszynę do kawy, która spełni ich oczekiwania.
Przeprowadziłeś ankietę wśród klientów czy czytelników? To genialna inspiracja na tworzenie treści. Przy tworzeniu treści tego typu pamiętaj, że ludzie są wzrokowcami i łatwiej wchlaniaja to, co chce im przekazać, jeżeli zaserwujesz im jakąś atrakcyjną infografikę.
Jesteś na bieżąco z zagranicznymi portalami z Twojej branży? Wykorzystaj to. Wychwytuj je i pisz o nich jako pierwszy w Polsce. To i ściągnie ruch i też będzie kolejną cegiełką do wizerunku eksperta – człowieka który trzyma rękę na pulsie i interesuje się tym co w branży się dzieje.
Ludzie szukają takich rzeczy. Rozważają zakup czy zdecydowanie się na konkretną usługę i przekopują internet aby dowiedzieć się więcej. Fajnie, rzetelnie napisana recenzja nie tylko ściągnie ruch, ale i być może zwabiona tym artykułem osoba zdecyduje się dokonać zakupu u Ciebie.
Trendy są wszędzie, nie tylko w modzie. Jeżeli nastąpiło jakieś przełomowe wydarzenie w branży, na bazie swojego doświadczenia i wiedzy możesz pobawić się w prognozowanie trendów. Jakie zmiany które nastąpiły wpłyną na branżę? W jakim kierunku zacznie się ona teraz rozwijać? To również ciekawy temat na tworzenie treści.
Temat na artykuł czy działania content marketingowe to tylko część planu. Tekst powinien być też napisany tak, aby zainteresować czytelnika, a także wyczerpywać temat. Docenia to i czytelnicy i Google. Nie masz lekkiego pióra? Rozważ zlecenie zadania copywriterowi.