Słowa kluczowe do sklepu internetowego

Słowa kluczowe do sklepu internetowego

Zakładasz sklep internetowy?  Masz zapał, pomysł i chęci do działania? Fantastycznie! Zapewne głowę zaprząta Ci wiele spraw, formy wysyłek, gospodarka magazynowa produktami etc. W całym tym zamieszaniu nie zapomnij o SEO – pozycjonowanie sklepów internetowych to  proces wymagający czasu, więc o aspekty związane z SEO warto zadbać już na początku. Jak? Przede wszystkim chodzi o właściwą strukturę strony, oraz o to aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe do sklepu internetowego by stworzyć dobre opisy poszczególnych kategorii.  Jak dobrać owe frazy? I tak w ogóle po co to robić?

Po co ci słowa kluczowe do sklepu internetowego

Z tego co obserwujemy, wiele osób zaczynających przygodę ze sklepem online, niestety omija kwestię opisów kategorii. Zapełniają wirtualne półki produktami, nie wykorzystując potencjału jaki tkwi w opisie kategorii. Wszak nikt nie będzie tego czytał! Może i racja, ludzki użytkownik ledwie go wzrokiem omiecie. Tymczasem boty indeksujące przejrzą go wnikliwie, a i jeżeli zamieścimy tam linkowanie wewnętrzne, cały proces indeksowania przebiegnie jeszcze sprawniej. Jeżeli podejdziesz do tego ambitnie, Twój sklep na konkretną frazę będzie się wyświetlać w wynikach organicznych( tych darmowych 😉 ) – za pomocą dobrze opisanej kategorii większa ilość potencjalnych klientów trafi do Twojego sklepu.

Uwaga – w miarę możliwości zadbaj, aby nie tylko opis kategorii był opracowany pod SEO, ale również sama jej nazwa.  Niektórym klientom burzy to ich minimalistyczną wizję, ale działa więc czasami warto zmienić podejście.

Jak dobrać słowa kluczowe – przydatne narzędzia

Pomocnych narzędzi jest sporo. Znajdziecie możliwości płatne, jak i darmowe. Z jakich warto skorzystać?

  • Surfer SEO -(płatne) stosunkowo młode narzędzie, z ogromnym potencjałem. W Surferze nie tylko sprawdzisz frazy kluczowe, ale i w edytorze treści, na podstawie analizy na daną frazę kluczową zyskasz wytyczne jakiej długości powinien być opis kategorii, oraz jakie frazy i ile razy powinny w nim wystąpić.
  • Senuto.com – narzędzie płatne, ale bardzo wszechstronne. Podobnie jak Surfer umożliwia podejrzenie na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja.
  • Keywordtool.io
  • AnswerThePublic – narzędzie darmowe

Warto również sprawdzić o google podpowiada, gdy zaczynasz wpisywać frazę – te podpowiedzi nie biorą się tam z nikąd. Takie frazy wpisują ludzie wyszukując produkty więc warto weź je pod uwagę.

Teksty SEO możesz napisać sam, lub zlecić to profesjonalistom. Wymaga to pewnych umiejętności, a najważniejsze jest żeby przedobrzyć z szastaniem frazami!

Nie tylko opisy kategorii – załóż blog

Nie masz jeszcze bloga firmowego? Załóż.  Wpisy to nie tylko okazja aby szerzej zaprezentować swoje produkty publiczności, oraz nawiązać kontakt z odbiorcami. To też idealna platforma do linkowania wewnętrznego które świetnie służy pozycjonowaniu! Do tego dobrze przemyślana tematyka postów na blogu, dopasowana do potrzeb i zapytań odbiorców wygeneruje większy ruch.  Każdy wpis to spektrum do umieszczenia fraz kluczowych na których Ci zależy i przekierowywania do danych produktów w sklepie. Aha, najlepiej aby blog zastał umieszczony w podkatalogu czyli np. adrestwojejstrony.pl/blog

Podsumowując:

  • tak, wymaga to sporo pracy
  • tak, wymaga to szperania, porównywania, bywa nieco żmudne i pożera sporo czasu
  • …ale WARTO! Dobre przygotowanie zaprocentuje.