Spis treści
Zakładasz sklep internetowy? Masz zapał, pomysł i chęci do działania? Fantastycznie! Zapewne głowę zaprząta Ci wiele spraw, formy wysyłek, gospodarka magazynowa produktami etc. W całym tym zamieszaniu nie zapomnij o SEO – pozycjonowanie sklepów internetowych to proces wymagający czasu, więc o aspekty związane z SEO warto zadbać już na początku. Jak? Przede wszystkim chodzi o właściwą strukturę strony, oraz o to aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe do sklepu internetowego by stworzyć dobre opisy poszczególnych kategorii. Jak dobrać owe frazy? I tak w ogóle po co to robić?
Z tego co obserwujemy, wiele osób zaczynających przygodę ze sklepem online, niestety omija kwestię opisów kategorii. Zapełniają wirtualne półki produktami, nie wykorzystując potencjału jaki tkwi w opisie kategorii. Wszak nikt nie będzie tego czytał! Może i racja, ludzki użytkownik ledwie go wzrokiem omiecie. Tymczasem boty indeksujące przejrzą go wnikliwie, a i jeżeli zamieścimy tam linkowanie wewnętrzne, cały proces indeksowania przebiegnie jeszcze sprawniej. Jeżeli podejdziesz do tego ambitnie, Twój sklep na konkretną frazę będzie się wyświetlać w wynikach organicznych( tych darmowych 😉 ) – za pomocą dobrze opisanej kategorii większa ilość potencjalnych klientów trafi do Twojego sklepu.
Uwaga – w miarę możliwości zadbaj, aby nie tylko opis kategorii był opracowany pod SEO, ale również sama jej nazwa. Niektórym klientom burzy to ich minimalistyczną wizję, ale działa więc czasami warto zmienić podejście.
Pomocnych narzędzi jest sporo. Znajdziecie możliwości płatne, jak i darmowe. Z jakich warto skorzystać?
Warto również sprawdzić o google podpowiada, gdy zaczynasz wpisywać frazę – te podpowiedzi nie biorą się tam z nikąd. Takie frazy wpisują ludzie wyszukując produkty więc warto weź je pod uwagę.
Teksty SEO możesz napisać sam, lub zlecić to profesjonalistom. Wymaga to pewnych umiejętności, a najważniejsze jest żeby przedobrzyć z szastaniem frazami!
Podsumowując: