Banner blindness - słownik e-commercer/marketingowy

Hasło: Banner blindness

Banner blindness to termin stosowany do opisywania zjawiska, w którym użytkownicy ignorują reklamy wyświetlane na stronie internetowej. Termin ten wywodzi się z badań wykazujących, że użytkownicy świadomie lub nieświadomie ignorują reklamy, które nie są blisko interesującego ich zawartości. Badania te również wykazały, że użytkownicy wolą przeszukiwać witryny bez udziału reklam. Banner blindness to zjawisko, które dotyczy wszystkich rodzajów reklam, w tym reklam tekstowych, graficznych, filmów, a nawet reklam społecznościowych. Jest to problem, z którym muszą zmierzyć się twórcy stron internetowych, którzy chcą używać reklam jako źródła dochodu. Aby skutecznie przeciwdziałać banner blindness, twórcy stron internetowych muszą zadbać o to, by ich reklamy były jak najbardziej adekwatne do treści strony i były wyświetlane w odpowiednich miejscach. Konieczne jest również, by reklamy były duże i atrakcyjne wizualnie, aby zwracać uwagę użytkowników.

Inne hasła w słowniku