BIG DATA - słownik e-commercer/marketingowy

Hasło: BIG DATA

BIG DATA to termin określający zbiory danych, które są tak duże i złożone, że stanowią wyzwanie do przetwarzania za pomocą konwencjonalnych technik baz danych i narzędzi analitycznych. BIG DATA może zawierać wszystko, od danych transakcyjnych po dane osobowe, dane geograficzne, dane medyczne i wiele innych. Te dane są często przechowywane w różnych formatach, a ich wielkość i skomplikowana struktura czyni je trudnymi do przetworzenia.

Niektóre z głównych cech BIG DATA to: skalowalność, wolumen, wielkość, szybkość i różnorodność. Skalowalność oznacza, że BIG DATA może być przechowywane i przetwarzane przy użyciu dużej ilości zasobów. Wolumen i wielkość oznaczają, że BIG DATA składa się z bardzo dużej ilości danych. Szybkość oznacza, że dane są przetwarzane w czasie rzeczywistym. Różnorodność oznacza, że BIG DATA może składać się z danych o różnych formatach, typach i źródłach.

BIG DATA ma szerokie zastosowanie we wszystkich branżach, od przemysłu i handlu po usługi medyczne i edukację. Umożliwia tworzenie dobrych decyzji biznesowych i usprawnienie procesów. Technologia BIG DATA jest używana do wykorzystania ogromnego potencjału w danych, aby wyciągać wnioski i tworzyć lepsze strategie biznesowe.

Inne hasła w słowniku