Opisy kategorii

Opisy kategorii do sklepu internetowego

Sklepów internetowych przybywa. W bezkresnym internecie miejsca starczy dla wszystkich, ale jak wybić się spośród konkurencji? Wielu specjalistów podkreśla, że e-sklep łatwo jest założyć i z nim wystartować, ale trudno jest go utrzymać. Kluczowe są tutaj nie tylko kampanie reklamowe, ale i prawidłowa optymalizacja sklepu internetowego która sprawi, że będzie on indeksowany przez algorytmy wyszukiwarek. Na pozycjonowanie sklepów internetowych składa się wiele rzeczy. Jedną z podstawowych, ale często pomijanych kwestii są opisy kategorii w sklepie internetowym.

Opis kategorii ma za zadanie informować potencjalnego klienta o dostępnych produktach, ich funkcjonalności oraz najważniejszych właściwościach. Ważne jest, by podać jak najbardziej szczegółowe, a zarazem wartościowe informacje. Opisy kategorii mają funkcję informacyjną dla klienta, ale są równie ważne dla pozycjonowania e-sklepu. Każdy copywriter seo wie, jak wiele korzyści wynika z jakościowego, unikatowego opisu kategorii. Odpowiednia konstrukcja, słowa kluczowe i dobry jakościowo content sprawią, że Twój sklep pojawi się wyżej w wyszukiwarce Google.

Czy warto tworzyć opisy kategorii?

Mimo sporego rozwoju marketingu internetowego nadal spotyka się sklepy internetowe naszpikowane opisami skopiowanymi ze stron producenta. Na innych stronach z kolei możemy spotkać się ze ścianą tekstu, która męczy wzrok podczas czytania, a do tego jest nienaturalnie wypełniona sporą ilością słów kluczowych. Stworzony w ten sposób opis kategorii w sklepie internetowym będzie nieatrakcyjny dla potencjalnego klienta, a dodatkowo wiąże się to z niebezpieczeństwem nałożenia kary przez Google za duplicate content. 

Podczas tworzenia tekstów seo najważniejsze jest, by zachować umiar. Unikalny opis kategorii z odpowiednią ilością fraz kluczowych, a przy tym zawierający wartościowe dla klienta informacje na temat dostępnych produktów lub usług pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie sklepu. W takim razie – jak stworzyć wartościowy opis kategorii, zarówno z punktu widzenia klienta, jak i botów indeksujących? 

Jaki powinien być dobry opis kategorii?

Mimo coraz większej ilości pojawiających się e-sklepów w otchłani internetu, wielu właścicieli nadal lekceważy optymalizację treści, w tym właśnie opis kategorii i opis produktów. Optymalizacja treści wymaga nie tylko lekkiego pióra, ale także znajomości oraz umiejętności korzystania z narzędzi seo. Jak tworzyć opisy kategorii produktów dostępnych w ofercie ? 

Temat opisu

Przed rozpoczęciem tworzenia opisu należy wiedzieć, o czym będziemy pisać. Konieczny będzie research – zapoznanie się z dostępnymi produktami, ich właściwościami oraz cechami charakterystycznymi. Ważne jest, by zastanowić się, jakie informacje będą wartościowe dla klienta. 

Słowa kluczowe

W opisie powinny znajdować się słowa kluczowe. Są podstawą każdego tekstu seo, w tym także opisów kategorii i produktów. Przydatne do tego okażą się narzędzia seo, za pomocą których możemy określić, w jaki sposób użytkownicy wyszukują dane produkty. Podczas wyszukiwania najważniejszych słów kluczowych warto również zwrócić uwagę na frazy z długiego ogona. Użycie ich w tekście pozwoli dotrzeć do konkretnych odbiorców poszukujących danego produktu. Dzięki temu dotrzemy do grupy docelowej, która w szybki sposób może przekształcić się w realnych klientów. Ma to pozytywny wpływ na generowanie ruchu, a co za tym idzie – zysk. Pamiętajmy o zachowaniu umiaru – słowa kluczowe powinny znajdować się w zdaniach w sposób naturalny, aby tekst był czytelny i łatwy do zrozumienia. Dzięki temu opis pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie sklepu oraz zapewni wiarygodność wśród klientów.

Konstrukcja tekstu

Opis kategorii, tak samo jak każdy tekst seo powinien być czytelny dla odbiorcy, a także dla robotów indeksujących. Odpowiednie formatowanie tekstu sprawi, że będzie przejrzysty, a najważniejsze informacje będą łatwe do wyszukania przez użytkownika. Na strukturę składa się kilka czynników:

Odpowiednia ilość akapitów – tekst podzielony na akapity będzie bardziej przejrzysty i czytelny, przez co nie męczy wzroku.

Nagłówki – zachęcają użytkownika do dalszego czytania, a także pozwalają w szybszy sposób znaleźć informacje, których poszukuje. Treść jest bardziej czytelna zarówno dla czytelnika, jak i dla Google. Nagłówki powinny być napisane w sposób, by zachęcić odbiorcę do dalszego czytania oraz powinny zawierać słowo kluczowe umieszczone w sposób naturalny.

Pogrubienia – pogrubienie frazy kluczowej lub ważnej cechy, która jest istotna dla odbiorcy pozwoli łatwiej wyszukać konkretne informacje w tekście, dzięki czemu zwiększa czytelność, a także sprawia, że treść jest bardziej przejrzysta. To również zaleta dla osób, które mają w zwyczaju skanowanie tekstu w poszukiwaniu najważniejszych informacji.

Wypunktowania – stosowanie listy wypunktowań w opisie kategorii również ma swoje zalety i jest pozytywnie odbierane przez odbiorców. Za pomocą listy wypunktowań możemy w łatwy i przejrzysty sposób wymienić produkty wchodzące w skład kategorii lub możemy wymienić zalety korzystania z usługi, jaką oferuje sklep.

Linkowanie wewnętrzne

Stosowanie przekierowań jest często pomijane podczas tworzenia opisów kategorii, a niesie za sobą sporo korzyści. Między innymi zwiększa pozycję strony na dane słowo kluczowe, pozytywnie wpływa na indeksowanie oraz w łatwy sposób pozwala przejść użytkownikowi do innej kategorii tematycznie z nią powiązanej. Jeśli kategoria zawiera podkategorie, również warto do nich linkować w opisie – dzięki temu strona będzie łatwiejsza dla użytkownika w nawigowaniu.

Opisy kategorii – czy długość ma znaczenie?

Opisy kategorii mają duże znaczenie w pozycjonowaniu strony oraz mają za zadanie poinformować potencjalnego klienta o dostępnych produktach i ich wartościowych cechach. Wśród wielu opisów kategorii na różnych, mniejszych lub większych sklepach internetowych spotkać możemy się zarówno z krótkim opisem skopiowanym ze strony producenta, jak i z opisami na około 4 tysiące znaków. W takim razie na jaką długość powinien być dobry opis kategorii z punktu widzenia Google oraz czytelnika?

Podczas tworzenia opisów kategorii produktów przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę, by treść była wartościowa i przejrzysta dla odbiorcy, oraz zawierała wszystkie cenne informacje, jakich poszukuje potencjalny klient przed zakupem produktu. Zakłada się, że dobry opis w e-sklepie powinien zawierać około 2 -3 tysiące znaków. Jest to ilość znaków pozwalająca na umieszczenie najważniejszych informacji oraz słów kluczowych w sposób naturalny. Dostępne są również narzędzia, które na podstawie analizy konkurencji określają, jaka długość treści będzie odpowiednia oraz jaka liczba słów kluczowych powinna znaleźć się w opisie kategorii produktów, by wyglądało to naturalnie oraz pozytywnie wpływało na pozycjonowanie strony.

Wiele zależy również od branży. Na przykład sklep z obuwiem lub odzieżą może zawierać opis na około 4 tysiące znaków, wypełniony słowami kluczowymi i będzie to wyglądało naturalnie, ponieważ będzie odpowiednio zbudowany oraz będzie zawierał wszystkie informacje na temat dostępnych podkategorii. Jednak w sklepie z elektroniką ciężko będzie umieścić opis kategorii produktów na przykład na 3,5 tys. znaków. Podczas tworzenia opisów najważniejszy jest umiar, wartościowa treść oraz jej jakość. Przy tym nie należy zapominać o unikalności treści. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie średniej długości opisu z wartościowymi informacjami, niż ścianę tekstu o sporej długości wypełnioną słowami kluczowymi – bez konkretnych informacji przydatnych dla klienta. Jeśli nie masz wystarczająco dużo czasu na stworzenie opisów kategorii do swojego sklepu – skorzystaj z usług, jakie oferuje agencja copywriterska.

Sklep internetowy – zamów opis kategorii

Wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych zaniechuje tworzenia opisu kategorii nie uważając go za istotny, lub wymawiając się brakiem czasu. Zdajemy sobie sprawę, że pozyskiwanie kontaktów do nowych producentów, załatwianie formalności czy zapełnianie wirtualnych półek e-sklepu produktami potrafi zająć sporo czasu. Jednak dbałość o content marketing, w tym wzbogacenie sklepu o pakiet dobrze przemyślanych i skonstruowanych opisów kategorii to inwestycja w proces pozycjonowania sklepu internetowego. Otóż opisy produktów jak i kategorii to doskonałe miejsca na umieszczenie fraz kluczowych na które chcielibyście, aby Wasza strona internetowa wyświetlała się w wyszukiwarce. Jeżeli copywriting nie leży w Waszej naturze, a tym bardziej teksty seo, to zachęcamy do skorzystania z usług agencji copywriterskiej – Kuźni copywritingu. Rozbudowana oferta powstała jako odpowiedź na zapotrzebowanie naszych klientów. W Kuźni zamówisz opisy kategorii opracowane pod konkretne słowa kluczowe, jak również profesjonalnie opracowane opisy produktów.

Opisy kategorii na zamówienie do sklepu – zalety

Dzięki zamówieniu u nas tekstów dla e-commerce zyskujesz same korzyści. Zyskasz pewność, że otrzymałeś wysokiej jakości treści opracowane pod SEO, ale przy tym poprawne gramatycznie i stylistycznie. Wszelkie artykuły tworzymy nie tylko pod algorytmy wyszukiwarek, ale również dla ludzi. Teksty dotyczące produktu lub podkategorii tworzymy wspierając się doświadczeniem oraz nowoczesnymi narzędziami. Opisy które dostaniesz będą naturalnie nasycone frazami kluczowymi, oraz odpowiednio zoptymalizowane. Wszystko po to, aby zapewnić Ci przychylne spojrzenie wyszukiwarki Google i częstsze wyświetlanie produktów na zapytanie potencjalnego klienta. Realizujemy zamówienia na dowolne liczby znaków. Zapewniamy, że każdy tekst który wyjdzie spod pióra copywriterów z Kuźni będzie unikalny, a jest to bardzo ważne jeżeli ma pozytywnie wpłynąć na proces pozycjonowania sklepu internetowego. Kategorie wzbogacone o dobrze opracowane opisy to również dobre miejsce do tworzenia linkowania wewnętrznego. Masz jakieś pytania? Twoja branża nie mieści się w spisie zamieszczonym w ofercie? Nie wahaj się i skontaktuj się z nami. Czekamy na Twój telefon, e-mail lub wiadomość w innej formie. Zobaczymy co da się zrobić!

Wywiązujemy się z terminów realizacji- możesz nam zaufać. Zamów unikalne SEO teksty już dziś i daj swojemu sklepowi internetowemu zastrzyk energii!