Optymalizacja treści pod SEO w WordPress

Najpopularniejszy system do tworzenia stron internetowych to…. jasne, że WordPress. Nie za trudny w obsłudze, wszechstronny, o ile zadbasz o SEO strona na WordPressie pozycjonuje się, aż miło. Optymalizacja treści pod SEO w WordPress – jak o nią zadbać aby cieszyć się jak najlepszymi efektami? SEO copywriting i spółka są jak najbardziej do ogarnięcia jeżeli chodzi o WordPress – dasz radę.

Optymalizacja treści pod SEO – przygotuj tekst

Jeżeli jeszcze nie słyszałeś, że content is king to bądź gotowy – z pewnością usłyszysz. Wartościowa treść, odpowiednio „obrobiona” ma olbrzymie znaczenie gdy mowa o skutecznym SEO.

  • tekst powinien być logiczny i wartościowy
  • warto aby tekst składał się z kilkuset słów – często za minimum podaje się 300 słów
  • tekst powinien być odpowiednio sformatowany- zawierać pogrubione frazy kluczowe, oraz nagłówki
  • nagłówki to świetne miejsce do umieszczenia fraz kluczowych
  • multimedia – są miłe dla oka. Wszelkie zdjęcia, ilustracje, infografiki urozmaicą Twoją stronę i wpisy – ale niech nie wypierają treści. Uwaga – nie omijaj opisów alt. Starannie je opisuj – to zaprocentuje. O multimediach za chwilę.

Yoast SEO pomoże przy optymalizacji treści

Bez wątpienia Yoast to najpopularniejsza wtyczka która wspiera prawidłową optymalizację treści zawartych na stronie.  Jest to wtyczka darmowa oraz skuteczna. Światełkami wskazuje które elementy są ok, a które nie grają i należy je poprawić. Mówiąc w skrócie musisz dążyć aby było zielone, ale warto wziąć pod uwagę, że Yoast nie do końca ogarnia język polski. O co chodzi wtyczce Yoast SEO już pisaliśmy, sprawdź 🙂

Google Search Console – a optymalizacja treści pod SEO

Jeżeli jesteś na początku swojej walki o świetne SEO i jeszcze nie słyszałeś o możliwościach Google Search Console, to czas najwyższy zapoznać się z tym narzędziem ,a nawet z nim zaprzyjaźnić i połączyć z nim swoją stronę.  Przytda się aby śledzic dane z wyników wyszukiwania Google – zobaczysz czy wzrasta ruch na stronie, na jakie frazy wyświetla się Twoja strona itd. Frazę która ściąga ruch warto potraktować priorytetowo i budować kolejne artykuły jej dotyczące.

Optymalizacja treści – multimedia na stronie internetowej

Sama ściana tekstu byłaby nieznośna dla oka, szczególnie teraz kiedy jesteśmy zasypywani lawinami informacji z każdej strony. Multimedia przyciągają uwagę, wzbogacają treść i zachęcają aby się w nią zagłębić. Również one przysłużą się SEO jeżeli zajmiesz się nimi odpowiednio.

Multimedia na stronę internetową – dobre praktyki

  • zadbaj o przyjazną nazwę pliku – zamień DCS.1110.jpg na nazwę związaną z tym co jest na zdjęciu. Jeszcze lepiej jeżeli będzie to fraza kluczowa.
  • nie dodawaj zbyt dużych zdjęć – wydłuża to czas ładowania się samego zdjęcia i strony. Użytkownicy nie lubią czekać, ponadto czas ładowania witryny liczy sie jeżeli chodzi o indeksację witryny.
  • opisz multimedia . WordPress oferuje cztery pola do opisu konkretnego zdjęcia. Są to tytuł, etykieta, tekst alternatywny(alt) i opis. Szczególnie polecam zadbać o tekst alternatywny. Nie tylko jest on ważny dla osób które korzystają ze specjalnych czytników. Jest on również czytany przez wyszukiwarki patrz. indeksacja na której Ci zależy!
  • dodawaj transkrypcje podcastów czy innego rodzaju nagrań jakie zamieszczasz na Twojej stronie. Boty Google, chociaż coraz bardziej inteligentne to nie czytają nagrań, za to treść podaną pisemnie – już tak. Poza tym, zawsze masz szansę dotrzeć do tych którzy wolą czytać niż oglądać czy słuchać (np. do mnie 😀 )

Jeszcze jedno- nie śpiesz się.  Biorąc pod opiekę strony klientów często zauważamy, że problemy były spowodowane tym, że ktoś nie miał czasu albo nie chciało mu się – zadbać o kluczowe elementy witryny które sprawiają, że strony się pozycjonują(meta, description, dobre opisy kategorii czy podstron i linkowanie). Budowanie pozycji Twojej strony to proces, a nie zajęcie z doskoku.