Założenie sklepu internetowego dla wielu wydaje się prostą sprawą – jednak większość właścicieli zapomina, jak ważny jest wybór odpowiedniej platformy, co jest pierwszym i jednym z najważniejszych kroków podczas zakładania e-sklepu. Skuteczne pozycjonowanie oraz optymalizacja seo sklepu internetowego rozpoczyna się od wyboru odpowiedniej platformy, która będzie przyjazna dla wyszukiwarki Google. W agencji copywriterskiej oferujemy pozycjonowanie i optymalizację SEO sklepu Shoper. Jest to Polska platforma dla e-commerce, dostępna w atrakcyjnej cenie, idealna dla początkujących właścicieli, ze względu na możliwość pozycjonowania z panelu oraz wielu innych dostępnych funkcji. Shoper oferuje również 14 dniowy okres próbny na przetestowanie platformy pod kątem seo oraz zapoznanie się z panelem zarządzającym. Niestety większość właścicieli decyduje się na założenie sklepu na własną rękę, a po czasie decydują się na współpracę z agencją seo. Zazwyczaj kończy się to całkowitym przebudowaniem strony, co ma wpływ na dodatkowe koszty dla właściciela sklepu.

Masz pytania? Zadzwoń!

Funkcje pozycjonowania w sklepie Shoper

Założenie sklepu internetowego to początek do rozpoczęcia sprzedaży, jednak początkowo należy podjąć kroki, by trafić do potencjalnych klientów, którzy będą generować ruch na stronie. Konieczne będą działania z zakresu pozycjonowania oraz optymalizacji seo, dzięki którym Twój sklep pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania oraz zachęci użytkowników do odwiedzenia strony. Platforma Shoper oferuje dwie opcje sklepu internetowego: licencję samodzielną lub wersję premium. Którą wersję wybrać? 

Dla osób początkujących najlepszym rozwiązaniem będzie wybór wersji premium, ze względu na możliwość rozliczania w wersji abonamentowej. Wersja premium oferuje również bezpłatne aktualizacje oraz wsparcie techniczne.

W licencji samodzielnej otrzymujemy licencję na wyłączność, możliwość modyfikacji oraz pełen dostęp do kodu źródłowego, a pomoc techniczna jest dodatkowo płatna. Z tego względu opcja licencji samodzielnej polecana jest dla osób posiadających doświadczenie w zakresie marketingu internetowego.

Platforma Shoper pod kątem SEO

Dobry sklep internetowy to taki, który jest przejrzysty dla odbiorcy, a przy tym jest odpowiednio zoptymalizowany pod kątem SEO. Shoper umożliwia optymalizację meta danych – ręczne tworzenie title i description, które mają ogromne znaczenie w optymalizacji sklepu na dane słowa kluczowe. Ręczne tworzenie title i description na każdej podstronie produktu zajmuje sporo czasu, dlatego na platformie Shoper mamy możliwość dynamicznego tworzenia title i description, co jest szczególnie przydatne podczas tworzenia podstron produktów. Możliwość ręcznego lub dynamicznego wprowadzania title i description jest dostępna nie tylko w podstronach produktów, ale także na stronie głównej, w kategoriach i podkategoriach oraz we wpisach na bloga.

Jedną z zalet platformy jest integracja z narzędziami SEO, takimi jak Google Search Console czy Google analytics. Analityka internetowa jest jednym z podstawowych procesów pozycjonowania sklepu internetowego – pod tym względem Shoper zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych platform.

Przyjazne adresy URL i blog w sklepie internetowym

Na pozycjonowanie i optymalizację sklepu internetowego wpływ mają adresy URL, dlatego Shoper generuje adresy na podstawie nazw kategorii i produktów, które są czytelne i łatwe do zapamiętania dla odbiorcy, jak i przyjazne dla wyszukiwarki Google.

Shoper oferuje dostępność bloga na stronie sklepu internetowego. Blog ma pozytywny wpływ na optymalizację, ze względu na możliwość umieszczenia słów kluczowych oraz na możliwość linkowania wewnętrznego do kategorii lub konkretnego produktu dostępnego w e-sklepie. Oprócz tego za pomocą bloga budujemy zaufanie wśród klientów i rozpoznawalność marki poprzez regularne zamieszczanie wpisów w formie poradnika lub najświeższych aktualności z życia firmy.

Zakładając sklep internetowy w platformie Shoper otrzymujemy również możliwość umieszczenia atrybutów alt pod zdjęciem. Atrybuty alt to opisy zdjęć zawierające słowo kluczowe. Dzięki umieszczeniu atrybutów alt pod zdjęciami informujemy wyszukiwarkę, czego dotyczy dane zdjęcie – wyszukiwarki w szybszy sposób powiążą zdjęcie z danym produktem w sklepie internetowym. Zdajemy sobie sprawę, że założenie oraz prowadzenie sklepu internetowego to nie lada wyzwanie, dlatego oferujemy pozycjonowanie oraz optymalizację sklepu internetowego w platformie Shoper. Jeśli planujesz założyć e-sklep lub jesteś posiadaczem sklepu internetowego, jednak zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu oraz optymalizacji – zapraszamy do współpracy

Skuteczny content marketing - optymalizacja sklepu internetowego

Podczas optymalizacji Twojego sklepu internetowego duże znaczenie ma tworzenie treści na stronę pod kątem SEO. Odpowiednio skonstruowany opis kategorii lub opis produktu, zawierający słowa kluczowe to jeden z najważniejszych czynników mających wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google. Ze względu na brak czasu wielu właścicieli umieszcza opisy skopiowane ze stron producenta lub ze stron konkurencji. Takie działanie ma negatywny wpływ na pozycjonowanie, a w wielu przypadkach możemy spotkać się z nałożeniem kary od Google za duplicate content.

Słowa kluczowe w unikalnej treści

Skuteczne treści pod seo powinny być przede wszystkim unikalne, merytoryczne i zawierające nagłówki. Ważna jest również ilość odpowiednich słów kluczowych. Przydatne do tego okażą się narzędzia seo, za pomocą których na podstawie analizy konkurencji ustalimy długość tekstu oraz ilość słów kluczowych. Unikalne treści na stronie będą przyjazne dla wyszukiwarki Google, a także będą wartościowe dla potencjalnego klienta. Odbiorca mając do wyboru stronę zawierającą opisy skopiowane 1:1 ze strony producenta oraz stronę zawierającą przejrzyste opisy z wartościowymi informacjami zdecydowanie wybierze drugą opcję – dzięki czemu wzrośnie ruch na stronie.

Opis zawierający wartościowe informacje dla klienta

Podczas tworzenia opisu produktu lub opisu kategorii ważne jest, by zastanowić się, jakich informacji poszukuje potencjalny klient. Należy wziąć pod uwagę zarówno klientów stałych, którzy znają dane produkty dostępne w ofercie naszego sklepu, jak i klientów nieświadomych. W sklepie stacjonarnym klient ma możliwość obejrzenia produktów z każdej strony, zapytać ekspedientkę o jego cechy szczególne. Robiąc zakupy przez internet klient nie ma takiej możliwości, dlatego należy przekazać jak najwięcej szczegółowych informacji, które przekonają potencjalnego klienta do zakupu.

Konstrukcja treści

Odpowiednio zoptymalizowane opisy kategorii i produktów w sklepie internetowym na platformie Shoper powinny nie tylko być unikalne, ale także prawidłowo skonstruowane. Czytelny tytuł zawierający słowo kluczowe, treść podzielona na akapity oraz zawierająca śródtytuły będzie miała pozytywny wpływ na pozycjonowanie, a przede wszystkim będzie czytelna i przejrzysta dla odbiorcy.

Linkowanie wewnętrzne

Na platformie Shoper doskonale zostało wykonane oprogramowanie linkowania wewnętrznego za pomocą którego w prosty i szybki sposób możemy powiązać produkt z innymi, podobnymi. Zamieszczając wpisy na bloga również otrzymujemy możliwość zamieszczenia linków do produktu dostępnego w sklepie internetowym.

Shoper pozycjonowanie i optymalizacja sklepu internetowego na zamówienie

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma działaniami z zakresu optymalizacji pod kątem seo. Platforma Shoper umożliwia takie działania z zakresu panelu administracyjnego, jak np. nagłówki, atrybuty alt, znaczniki meta czy przyjazny adres URL dla każdej podkategorii i wszystkich produktów. Jednak brak doświadczenia w zakresie optymalizacji e-sklepu w platformie Shoper może wywołać wiele komplikacji, przez które nasza strona spadnie w wynikach wyszukiwania lub boty zaprzestaną indeksowania.

Platforma Shoper mimo wielu funkcji dostępnych nawet dla początkujących właścicieli sklepów wymaga wielu zmian, które konieczne są do wykonania w kodzie – konieczna jest współpraca z programistą. Optymalizacja treści również jest czasochłonna, dlatego w agencji copywriterskiej oferujemy pozycjonowanie oraz optymalizację pod kątem SEO. Przed wykonaniem optymalizacji będzie konieczny audyt seo swojego sklepu internetowego, za pomocą którego możliwe będzie wykrycie błędów na stronie. Optymalizacja strony na platformie Shoper pozwoli zmienić pozycję w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu wzrośnie ruch, a co za tym idzie – zysk!

Jeśli planujesz założyć sklep internetowy lub jesteś jego właścicielem, jednak nie posiadasz wystarczającej wiedzy z zakresu pozycjonowania oraz optymalizacji – świetnym rozwiązaniem będzie pomoc agencji seo. Nieumiejętne działania wykonane na własną rękę mogą mieć negatywny wpływ na sklep internetowy, jak np. spadek w pozycjach Google.

Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie sklepu Shoper

Dane firmy

Paweł Kosmala Kuźnia e-biznesu
ul. Jana Pawła II 19
36-100 Kolbuszowa
NIP: 814-157-44-63

W social media