Teksty na bloga

Teksty na bloga

Blog. Krótka nazwa, zaledwie 4 literki, a tak wiele kryje się w nim możliwości. Otóż blog (np. blog firmowy) to genialne narzędzie do budowania swojej marki w internecie. Przy pomocy wysokiej klasy tekstów, możesz dzielić się swoją wiedzą w internecie, a wizerunek eksperta w danej dziedzinie jest bardzo ceniony i może wpłynąć na większe zaufanie potencjalnych klientów. Tego typu teksty na strony internetowe potrafią również wspaniale przysłużyć się, jeżeli chodzi o pozycjonowanie – pod warunkiem, że unikalne teksty, o wysokiej wartości merytorycznej zostaną opracowane również pod SEO. Umiejętnie poprowadzony content marketing potrafi dać wspaniałe efekty.

W dobie internetu oraz panującej różnorodności treści w sieci – blogerem może zostać każdy. Jednak, by prowadzić bloga firmowego konieczne jest posiadanie zarówno lekkiego pióra, jak i wiedzy na temat optymalizacji treści – a to wymaga znajomości narzędzi SEO. Blog firmowy to świetne miejsce marketingu do umieszczenia szczegółowych informacji:

  • na temat branży,
  • oferowanych usług,
  • produktów,
  • na tematy, które interesują odbiorców.

Blog firmowy buduje zaufanie klientów. Użytkownik chętniej odwiedzi stronę, na której regularnie pojawiają się wpisy na temat oferowanych produktów i usług, niż stronę wypełnioną po brzegi reklamą. W zależności od branży – blog firmowy to doskonałe miejsce do umieszczenia inspiracji, w jaki sposób wykorzystać dany produkt. To również miejsce to zaprezentowania odbiorcom zalet danej usługi, jak i świetne miejsce do regularnego zamieszczania aktualności z życia firmy. Poprzez informacje na blogu firmowym zdobywamy wiarygodność wśród klientów, dzięki czemu nasza strona jest częściej odwiedzana oraz polecana.

Na blogu firmowym liczy się treść – stawiamy na jakość, nie ilość. Blog firmowy prowadzony w formie poradnika przyciągnie większą liczbę odbiorców, niż strona wypełniona banerami reklamowymi. Podczas tworzenia tekstu na bloga warto wcielić się w rolę czytelnika i zastanowić się, co chciałby przeczytać na danym blogu, jakich informacji poszukuje oraz jakie tematy są najczęściej wyszukiwane w wynikach Google. Tutaj bardzo pomocne okażą się narzędzia seo do marketingu.

Regularność ma znaczenie

Content marketing wymaga regularności i to samo dotyczy blogów. Regularnie pojawiające się wpisy budują zaufanie wśród odbiorców, ponieważ użytkownik przyzwyczaja się do rytmu pojawiających się wpisów i z niecierpliwością ich wyczekuje. Podczas prowadzenia bloga warto ustalić harmonogram, w które dni będą pojawiać się wpisy. Świetnym rozwiązaniem, z którego korzysta coraz większa liczba firm jest podział wpisów – w zależności od tematyki. Przykładowo: w poniedziałek zamieszczamy porady na temat wykorzystania produktów dostępnych w ofercie, a w czwartek aktualności z branży lub firmy. W ten sposób budujemy wiarygodność firmy, a regularnie pojawiające się wpisy przyciągną większe grono odbiorców. Poprzez bloga użytkownik widzi nie tylko stronę, która sprzedaje produkty czy usługi, ale człowieka z pasją posiadającego wiedzę na temat własnej działalności.

Podczas tworzenia treści na strony internetowe, w tym także wpisów na bloga liczy się język oraz to, do kogo piszemy. W zależności od branży – będziemy używać mniej lub bardziej skomplikowanych słów, które dla jednych są codziennością, dla innych zaś nie mają określonego znaczenia. Przed tworzeniem wpisu powinniśmy zrobić research i zastanowić się, kto jest naszym odbiorcą. Jeśli jesteś właścicielem banku – będziesz pisać o finansach, jednak jeśli posiadasz sklep odzieżowy – napiszesz na przykład o jakości materiału lub podasz inspiracje “jak ubrać się na wigilię”.

Nie wszystkie firmy posiadają pracowników z lekkim piórem oraz wiedzą na temat tego, jak pisać. Tworzenie treści również wymaga czasu, dlatego z pomocą przychodzi agencja copywriterska. To miejsce, gdzie możesz zlecić regularne tworzenie oraz zamieszczanie wpisów na Twoim blogu firmowym. Jeśli czujesz, że Twoja strona potrzebuje bloga – zajmiemy się jego prowadzeniem!

Jak tworzyć wpisy na bloga?

Blog to miejsce odwiedzane przez czytelnika poszukującego informacji na temat branży lub produktów i usług, jakie oferuje dana firma. Jednak w prowadzeniu bloga liczy się coś więcej, niż regularność pojawiających się wpisów. Artykuł na blogu powinien być napisany w sposób prosty i zrozumiały dla każdego odbiorcy. Budujmy zdania krótkie i proste. W zależności od branży, niekiedy wymagane są słowa branżowe, ale pamiętajmy – język prosty i zrozumiały dla każdego czytelnika przyciągnie jeszcze większe grono odbiorców.

Tytuł tekstu to kluczowy element podczas tworzenia każdej treści. Ma za zadanie przyciągnąć uwagę odbiorcy – powinien być krótki, prosty, a jednocześnie zawierać informację, która przekona użytkownika do kliknięcia w link. Tytuł może być napisany w formie pytania, stwierdzenia, które ciekawi i intryguje. To świetny sposób, by zachęcić nowych użytkowników do regularnego odwiedzania bloga.

Pamiętajmy o konstrukcji treści na blogu. Artykuł na blogu – tak jak na stronie internetowej czy w sklepie www powinien zawierać odpowiednią ilość śródtytułów, akapitów i pogrubień. Dzięki temu tekst będzie o wiele bardziej czytelny, łatwiej przyswajalny dla odbiorcy – użytkownik chętnie będzie zaglądał na bloga w poszukiwaniu kolejnych nowinek czy inspiracji. Artykuły zawierające nagłówki i akapity również mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Ściana tekstu wypełniona słowami kluczowymi zmęczy wzrok odbiorcy poszukującego informacji na konkretny temat, przez co możemy być pewni, że kolejnym razem nie wybierze naszej strony w wynikach wyszukiwania.

Czy wpisy na blogu muszą zawierać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe na blogu również mają znaczenie. Obecnie dostępnych jest wiele narzędzi do planowania słów kluczowych oraz tematów na bloga, dzięki czemu nasz artykuł będzie przyjazny dla odbiorcy, jak i dla robotów indeksujących. Artykuł na blogu powinien zawierać informacje, jakich poszukuje użytkownik, napisane w sposób czytelny, przejrzysty i prosty. Słowa kluczowe powinny pojawiać się w zdaniach w sposób naturalny, dzięki czemu artykuł będzie wartościowy dla użytkownika, a czytelnik nie będzie miał poczucia, że tekst został stworzony wyłącznie na potrzeby seo.

Blog to również świetne miejsce, w którym można zamieścić wywiad z członkiem firmy lub z zaprzyjaźnioną osobą z branży. Doskonałym pomysłem na przyciągnięcie jeszcze większej liczby odbiorców jest zorganizowanie konkursu, np. na produkt lub usługę czy kod rabatowy na naszą stronę internetową. Jednak należy pamiętać, że blog to przede wszystkim miejsce do wartościowej treści, a wszelkie dodatki należy planować z rozwagą i umiarem.

Jeśli jesteś właścicielem firmy i posiadasz stronę internetową, jednak nie masz czasu na prowadzenie bloga firmowego – warto zlecić tworzenie regularnych wpisów doświadczonym copywriterom. Zyskasz blog budujący Twoją markę, zaufanie klientów, co przekłada się na większy ruch na stronie. W Kuźni Copywritingu tworzymy treści w 100 % unikalne, merytoryczne oraz poprawne gramatycznie i stylistycznie.

Pisanie tekstów na blogi – przyjmujemy zlecenia

Kto już kiedyś zabrał się do pisania tekstów na blog, ten wie zapewne, że to wcale nie takie proste zadanie. Wiedzą trzeba dzielić się umiejętnie, tak zwane lekkie pióro jest tu bardzo wskazane. Do tego optymalizacja wpisu i opracowanie go pod SEO to dodatkowe utrudnienie, ponieważ trzeba zastanowić się czego poszukują użytkownicy – jak to wpisują? Zbieranie fraz i takich danych wymaga researchu, a najlepiej byłoby skorzystać z profesjonalnych narzędzi stosowanych przez SEOwców (najczęściej są one płatne). Człowiek w pocie i znoju wreszcie poskłada wpis, pobawi się nieco w jego dystrybucję poprzez social media… i już trzeba zbierać się do pisania kolejnego, ponieważ boty Google premiują wartościowy content, który pojawia się na stronie regularnie. Kompleksowe podejście do tematu, poruszenie jego rozmaitych aspektów w wielu dobrych wpisach to również sposób na zdobycie topical authority strony. Doskonale zdajemy sobie sprawę jak wiele pracy wymaga stworzenie tekstu na stronę internetową. Dlatego też analizę słów kluczowych i tworzenie tekstów seo możesz zlecić nam, a sam zajmiesz się innymi sprawami związanymi z rozwijaniem Twojego biznesu.

Copywriting i blog – zamówienia na teksty SEO

Nasz zespół copywriterów opracuje dla Ciebie teksty na daną ilość znaków. Działamy w szerokim wachlarzu branż tworząc artykuły, wpisy blogowe oraz treści na strony internetowe. Każde zlecenie jest opracowywane indywidualnie. Czas realizacji zależy od tematyki, rodzaju tekstu, jak również od tego jak bardzo jesteśmy obłożeni zamówieniami w danym momencie, ale dotrzymujemy ustalonych terminów. Zaopatrzymy Cię w wysokiej jakości teksty oraz opisy produktów, zoptymalizowane oraz opracowane zarówno dla użytkownika z krwi i kości, czyli klienta jak i pod seo. Obsługujemy firmy działające w najróżniejszych branżach. Nie jesteśmy od wszystkiego – przede wszystkim stawiamy na jakość, toteż specjalizujemy się w branżach, w których nasi copywriterzy mają odpowiednią wiedzę. W przypadku, gdy Twojej branży nie ma w naszej ofercie, skontaktuj się z nami – napisz lub zadzwoń. Zrobimy research i zobaczymy co da się zrobić.

W naszej ofercie znajdziesz nie tylko prowadzenie bloga. Oferujemy również tworzone z pasją i z uwzględnieniem tego, czego życzą sobie algorytmy indeksujące opisy produktów, tworzenie artykułów czy wszelkie inne treści, gdzie wymagane są słowa kluczowe i umiejętne do nich podejście. Pisanie tekstów na zamówienie – to my!

Czekamy na Twoje zlecenie!